[XP] Windows crasht, nieuwe install nodig (Overnet?)

Pagina: 1
Acties:

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuw systeem gekocht en het gaat lekker :( . Ik zal zo de situatie beschrijven maar ik wil even aangeven dat ik al aardig op GoT gezocht heb en hier nog niet veel verder mee ben.

Ok, daar gaat ie:

Probleem:
Alles draait goed totdat ik overnet/edonkey installeer. Als ik aangeef waar mijn oude downloads staan (e:) en het progje herstart gaat hij hashen en downloaden. En dan begint het. Er verschijnen kleine foutmeldingen vanuit mijn taakbalk over bestanden in de temp. interntet dir. Ik probeerde een schijfcontrole uit te voeren op c: wat vervolgens niet kon. (andere schijven wel). Ok, ik sloot overnet en probeerde windows af te sluiten. Kreeg toen de volgende foutmelding: stop: 0x0000007e (0x0000005, 0xf81BA080, 0xf896db00, 0xf896db800) en iets over portcls.sys.

Toen een reboot en windows gaar, met geen mogelijkheid kon ik meer opstarten. Alleen een nieuwe install kon.
Dit heeft zich iedere keer daarvoor ook al voorgedaan alleen in iets andere vorm. Bv een spontane reboot waarbij daarna de volgende melding verscheen bij het rebooten en weer een install nodig was: Het volgende bestand is beschadigd of niet aanwezig, \windows\system32\config\system

Ook was een keer mijn profiel weg.

Ik heb het nu dus getraceerd naar overnet die (die al wel een keer een halve dag gedraait heeft zonder problemen maar nu al gelijk problemen geeft). Ik heb ook al een memtest86 uitgevoerd en speedmax van maxtor. DUs geen gegeugen of HD problemen. (

Iedere keer als ik windows opnieuw erop heb gezet en de eerste keer reboot gaat hij een scandisk over e: gooien en vanalles verwijderen en repareren. (iets over indexblabla en tijdelijke bestanden van overnet)

De laatste keer heb ik edonkey ipv overnet geprobeerd en dit resulteerde erin dat naast dit alles ook een paar andere bestanden en dirs op e: weg waren. D: lijkt in dit alles nog steeds ongemoeid.

Systeem:
Asus A7N8X-X
AMD Athlon XP 2800
512Mb DDRAM 3200/400MHz (Kingston Valueram)
160 GB HD (ATA, maxtor)
Standaard 300 Watt kastje
Logitech toetsenbord
Standaard 5.1 boxen
Standaard floppydrive
Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB :P
NEC 2500

Software:
NTFS HDindeling
3 partities
Windows XP Pro (geen update of SPŽs)
Ati 4.3 driver
Directx 9.0b

Nadat ik alles geinstalleerd heb kan ik zonder problemen spellen spelen of internetten. 3dMax draait ook zonder problemen. Temps hangen rond de 35/40 idle en 50 stressed.

In de bios geeft hij de volgende voltages aan (volgens mij binnen de limieten):
Vcore: 1.69
+3,3: 3,32
+5: 4,94
+12: 12,54

Duzzz, help? :)

Ik zat zelf er nu nog aan te denken overnet te proberen zonder de oude downloads. Verder moet ik ook eens een SP1 enzo installeren. Ik kan evt nog mijn oude HD (maxtor 40 GB) erin hangen maar wil eigenlijk niet het risico lopen dat het spul daarop weg is.

Maar is iemand dit al eens tegengekomen of heeft iemand suggesties? (En ja, ik kan leven zonder overnet, dus dat is een oplossing maar ik wil eigenlijk niet in de toekomst geconfronteerd worden met weer een crash door bv iets anders en ik haat onopgeloste problemen)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin inderdaad eerst even met SP1 en de rest - voorzien zijn van de laatste kritische patches is in deze tijd (en zeker als je je bezighoud met P2P netwerken als Edonkey/Overnet) heel erg belangrijk :)

Verder - ik denk dat je eigen suggestie het beste is - probeer eens Overnet te gebruiken zonder dat je oude files er nog staan? :)

Verwijderd

Probeer 's een fresh install met een "deltree ." (WEL smartdrv.exe gebruiken!!)
Daarna fdisken en je C:\ schijf nuken en opnieuw aanmaken
(Hoeft niet maar zekere voor het onzekere)

Format c:\

Dan een fdsik /mbr

(Misschien ook een idee om je E:\ schijf te backuppen en deze ook met fdisk onder handen te nemen)

fresh install op c:\ van XP.

Misschien dat je probleem zo verholpen is.....
(Je hebt zo iig je 'oude' directory structuur van Windows helemaal geleegd!)

[edit] Aangezien je toch al zo ervaren bent met installeren van XP is bovengenoemde stappen voor jou een fluitje van een cent... :Y) [\edit]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 10:34 ]

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Alvast bedankt, en ja, opnieuw installeren doe ik sŽochtends even voordat ik naar mijn werk ga tussen het douchen en ontbijten door :)

Maar misschien voor de duidelijkheid. Iedere keer als ik een nieuwe install heb gedaan heb ik via de windows setup c: geformateerd. Dit moest zelfs aangezien hij aangaf niet over de oude heen te kunnen kopieren. Het leek erop dat een groot deel van c: weg of bevroren was ofzo.