Toon posts:

Geforce 4 Ti4600 niet hoger als 1024x768?!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Geforce 4 Ti4600 128 MB....

Ik heb op deze kaart een Hitachi CML174SXW aangesloten (op de DVI uitgang)

Nu heb ik de laatste drivers van Nvidia geinstalleerd versie 56.72 maar bijna geen spellen meer spelen hoger als 1024x768 wat erg lelijk is op mijn Hitachi Scherm.

Met eerdere versies van Nvidia werkt het wel alleen doen enkele spellen weer moeilijk. Bijvoorbeeld Battlefield die werkt bijvoorbeeld niet goed met de 52.16 drivers.

Had iemand hetzelfde probleem ? En hoe heb je het opgelost ?

Misschien moet ik 1 van die gelekte nieuwere drivers proberen maar ik weet het niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien iets meer achtergrond van de rest van je spullen
en welke spellen het wel doen en welke niet

In het verleden (ik heb m net verkocht) had ik nergens last van met mijn 4400ti.

Weet alleen niet meer welke driver ik gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Installeer je driver voor je monitor zelf eens.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op welke resolutie heb je geprobeerd? Hoe ziet 1280*1024 eruit, normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja 1280x1024 ziet er goed uit... Daar heb ik nu ook mijn Bureablad op staan...

Ik heb een Geforce 4 ti4600

Asus P4PE moederbord

Intel 3.06 GHz

Soundblaster Audigy 2 Platinum

en met een Hitachi CML174SXW aangesloten op de DVI aansluiting.

Mijn scherm werkt verder prima en kan in Windows ook op 1280x1024 gezet worden maar in spellen niet... Tenminste de meeste zoals:

Colin Mcrae 4
Battlefield Vietnam
etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 13:34
Het is zo dat een lcd een optimale resolutie heeft. Bij jou is dat dus 1280 * 1024.
Op andere resoluties wordt het beeld er gewoon niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
olof schreef op 08 april 2004 @ 14:07:
Het is zo dat een lcd een optimale resolutie heeft. Bij jou is dat dus 1280 * 1024.
Op andere resoluties wordt het beeld er gewoon niet beter op.
Daar was ie zelf ook wel achter, het probleem bij hem is alleen dat hij bij veel spellen geen hogere resolutie van 1024x768 kan kiezen.

Volgens mij zal dat toch echt liggen aan de instellingen van je videokaart of de drivers, probeer dus ook eens wat oudere drivers :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je drivers dan ? Want het moet wel hoger als 52.16 zijn... Anders werkt battlefield Desert combat niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor drivers verwijderd van de kaart en nu heb ik de resolutie's 1600x1200 en hoger erbij gekregen....

1152x864 en 1280x1024 ontbreken in de meeste spellen!!

Aaarghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

gevonden :)

hier draait de demo op 1600*1200*32 op een gf 4200 128 mb :)

ga vanmiddag het orgineel halen om te kijken wat die doet ziet er veelbelovend uit _/-\o_

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic...

Maar ik heb dus ook die kaart (ASUS geforce 4 Ti4600 Ultra 128mb)
Wat is volgens jullie die meest optimale driver voor de kaart? Voor mooie resoluties tijdens gamen en desktop?

Ik heb begrepen dat ie het meest stabiel is op een wat oudere driver, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik had vroeger ook een Asus gf4 ti4600 en mijn beste resultaat heb ik met de 42.68 drivers geboekt, maar op www.benchmarks.tk is er een grafiek van de snelste drivers. Want ondertussen zijn er ook al wat snellere drivers uitgebracht.

[ Voor 13% gewijzigd door pisart op 10-04-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:47:
Ik heb een probleem met mijn Geforce 4 Ti4600 128 MB....

Ik heb op deze kaart een Hitachi CML174SXW aangesloten (op de DVI uitgang)

Nu heb ik de laatste drivers van Nvidia geinstalleerd versie 56.72 maar bijna geen spellen meer spelen hoger als 1024x768 wat erg lelijk is op mijn Hitachi Scherm.

Met eerdere versies van Nvidia werkt het wel alleen doen enkele spellen weer moeilijk. Bijvoorbeeld Battlefield die werkt bijvoorbeeld niet goed met de 52.16 drivers.

Had iemand hetzelfde probleem ? En hoe heb je het opgelost ?

Misschien moet ik 1 van die gelekte nieuwere drivers proberen maar ik weet het niet te vinden.
volgens mij heb ik ook exact hetzelfde probleem! Ik heb alleen 1 probleem, ik heb de laaste starstorm drivers geinstalleerd. Deze zijn gebasseerd op de 56.72 drivers. In Battlefield Vietnam kan ik als maximale resolutie 1024x768 kiezen.....terwijl mijn flatpanel toch echt 1280x1024 aankan.

Het probleem is echt dat ik net een nieuwe videokaart in gebruik heb (PoV 5900XT) en dit de eerste drivers zijn die ik ooit geinstalleerd heb. Ik denk dat ik eens ga proberen om andere drivers te installeren.....eerst ff testen wat UT2004 doet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:59
Probeer de omega 44.03, prima drivers en een stuk sneller dan die van nvidia en starstorm

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels wat meer informatie:

De forceware 53.03 drivers werken wel, BFV herkent hier de 1280x960 modus.
Vervolgens installeerde ik de 56.56 drivers die bij BFV mee geleverd worden en wat blijkt: maximaal 1024x768 in te stellen!!!

Wanneer ik bij beeldscherm eigenschappen kijk en ik wil hier de resolutie instellen dan blijkt dat met de 53.03 veel meer opties in te stellen zijn dan met de 56.56 drivers. Deze drivers (en ook latere versies) herkennen alleen 800x600, 1024x768 en 1280x1024. Hier zit dus niet de resolutie 1280x960 bij!!!!!! \

Hoe dit veroorzaakt wordt weet ik dus nog niet...mogelijk iemand anders??? Ik heb de driver van mijn TFT scherm geinstalleerd, alleen dit hielp niet. Er is dus blijkbaar in de forceware drivers iets veranderd waardoor het aantal in te stellen resoluties terug gebracht is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Kun je niet in de ini van BFV 1280x960 forcen?

Btw het is groter dan :/ |:(

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het probleem is opgelost:

Je kan mogelijk inderdaad de ini file van BFV aanpassen...maar dat heb ik niet geprobeerd. Wat zeker werkt is het volgende:

IN beeldscherm eigenschappen --> Instelling --> geavanceerd --> Tab blad van je videokaart (5900XT in mijn geval) --> Change resolutions --> en dan add resolutions en refresh modes.

hier kun je dan 1280x960 invoeren als resolutie met refreshrate van b.v. 60hz (wat je wilt/je monitor aan kan).

Bij mij werkte het op deze manier (met de 60.72 drivers)

succes!

Inmiddels weer geprobeerd met de starstorm drivers 56.72XQ maar hier werkt het dus niet bij. De optie waar ik hierboven over sprak is niet aangeschakeld. Het is dus niet mogelijk om "custom resolutions" toe te voegen.

Ik ga het nog even proberen met de forceware 56.72 drivers

Het lijkt erop dat de optie voor het toevoegen van custom resolutions alleen in de 60.72 drivers is aangebracht. In zowel de forceware 56.72 als de starforce 56.72 drivers is deze optie niet aanwezig.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Nu dat ik mijn 172x gebruikt met DVI kabel kan ook niet meer alle spellen meer spelen op 1280x1024

Far Cry en DTM 2 kan wel, maar Colin McRae Rally 04 en True Crime niet

Ik heb een TI4600 ultra met driver nvidia 56.72. Ik heb ook de monitor driver geinstalleerd van samsung.

Wie heeft er nog tips zodat ik wel weer 1280x1024 kan spelen op mijn schermpje. Want ik hem nu geen idee waar ik moet zoeken.

Bedankt alvast!
Pagina: 1