Toon posts:

Firewall in Vigor 2600G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sind een paar dagen heb ik de Vigor 2600G. Ding werkt perfect, mede dankzij dit forum, maar kan iemand mij vertellen hoe ik de firewall kan configureren? Ik heb Google/ Draytek en dit forum afgespeurd, maar verder dan een verhaal over hoe goed de firewall is, kwam ik niet.

Ik ben op zoek naar instellingen voor een redelijk veilige internetverbinding, maar MSN, eMule en spellen moeten wel vrije doorgang tot het net hebben.

Bij voorbaat dank,_/-\o_

Gerrit

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:22

Salandur

Software Engineer

Kijk eens op ftp://ftp.draytek.nl/VIGOR2600/MANUAL/MANUAL.ZIP. Hier krijg je een hoop PDF-bestanden waarmee je mogelijk wel je oplossing kan vinden.

Overigens werkt deze firewall zodanig dat je altijd verbinding kan maken met het internet, maar er kan geen verbinding gemaakt worden met jou netwerk. Dat betekend dus dat je poorten om bijvoorbeeld e-mule beschikbaar te maken open moet zetten via NAT. Daarnaast heb je op je eigen PC wel een firewall nodig om bepaalde programma's de toegang tot het internet te kunnen geven/weigeren.

Sux6

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Thanks mate.....ik ga ffies prutsen

Verwijderd

Duits geen probleem? Mijn 2600G heb ik hiermee ingesteld:

http://www.vigor-users.de...d.pl?file=firewalls_2.pdf

Verwijderd

De firewall functie van die Drayteks (heb zelf een 2200E) lijkt in eerste instantie erg complex maar als je d'r een tijdje mee speelt is het eitje. In het kort komt het hier op neer: er zijn 12 filter sets van elk 7 rules. Als je bij General Setup het data filter aanzet geef je op met welk filterset begonnen wordt (default 2). Aan het eind van een filterset kan je opgeven welke set daarna uitgevoerd moet worden. Voor alle pakketjes (zowel inkomend als uitgaand) worden de filtersets doorlopen, matcht het pakktje aan geen enkele regel na de laatste filterset, wordt het doorgelaten.

Verwijderd

beetje onzin om een nieuw topic te openen en om een of andere reden werkt de GOT search functie niet (8 april 22.00)?

Ik heb sinds gisteren ook een 2600G, vraagje:

Werkt bij jou de backup configuration functie? Als ik de config wil bewaren krijg ik alle windoowtjes volgens de handleiding maar er wordt geen configfile weggeschreven?
Pagina: 1