Toon posts:

NIS Netwerk Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk dat bestaat uit 3 computers, nooit problemen gehad maar ben nu al 2 weken bezig het weer aan het funktioneren te krijgen, internet werkt op alle 3 de computers alleen kan ik de computers onderling niet zien :?

Werkgroep: THUIS NETWERK

Computernamen:
PC1 - Windows XP Pro NL SP1A - DHCP verkregen 192.168.1.104
PC2 - Windows XP Home SP1 - DHCP verkregen 192.168.1.106
PC3 - Windows XP Pro NL SP1A - DHCP verkregen 192.168.1.10x weet effe niet meer maar er is geen conflict.

Router 192.168.1.250 en subnet 255.255.255.0 doet DHCP regelen van range 192.168.1.100 tot 192.168.1.110.

Op die 3 computers staat Norton Internet Security 2004 en de range 192.168.1.100 tot 192.168.1.110 is toegevoegd bij betrouwbare zones.

Heb de hardeschijven gedeeld.

En als ik de computers wil benaderen komt er een melding dat Thuis netwerk of PC1,2,3 is niet toegangelijk.

Als ik naar de computers onderling doe pingen krijg ik geen reactie.

Maar doe ik nu Norton Internet Security uitschakelen dan werkt het meteen!

kan iemand mij HELPEN ik weet het niet meer :'(

Verwijderd

ik denk dat jij een grotere range moet toevoegen in je trusted zone (bijv. 192.168.0.1 - 192.168.0.255).

wat veiligheid betreft zou dit niet uit mogen maken omdat die range alleen in je interne netwerk gebruikt wordt.

en als je een andere pc probeert te bereiken, kijk dan ook of NIS een melding geeft zoals: a remote system enz.

• ravenzod
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
Wat doettie met ZoneAlarm?
Zonealarm kan ook als Gateway ingesteld worden en heb altijd het idee dat daar meer me is te managen. Ik zou je DHCP range niet groter maken dan nodig is.
Wil je echt niet van NIS af dan zou ik toch nog een keer goed naar de settings kijken. Als je niet eens kunt pingen ziet het ernaar uit dat er toch iets dicht staat. Ook is het belangrijk dat de WindowsXP firewall uitstaat. Kijk dat even na bij je netwerkverbindingen. Ik heb al te lang niet met NIS gewerkt, maar misschien moet je aangeven welke pc de gateway is.

succes in ieder geval.

edit: ik zie net dat je router niet in de trusted zones staat. Dat 250 adres moet daar natuurlijk ook bij. Probeer dat eerst eens.
De adressen die je niet kunt vertrouwen zijn alleen die van buitenaf. Je router heeft dus als het goed is 1 adres voor extern en 1 adres voor intern. Alleen die externe is dus voor de internet zone.

[ Voor 23% gewijzigd door ravenzod op 08-04-2004 08:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ravenzod schreef op 08 april 2004 @ 08:24:
Wat doettie met ZoneAlarm?
Zonealarm kan ook als Gateway ingesteld worden en heb altijd het idee dat daar meer me is te managen. Ik zou je DHCP range niet groter maken dan nodig is.
Wil je echt niet van NIS af dan zou ik toch nog een keer goed naar de settings kijken. Als je niet eens kunt pingen ziet het ernaar uit dat er toch iets dicht staat. Ook is het belangrijk dat de WindowsXP firewall uitstaat. Kijk dat even na bij je netwerkverbindingen. Ik heb al te lang niet met NIS gewerkt, maar misschien moet je aangeven welke pc de gateway is.

succes in ieder geval.

edit: ik zie net dat je router niet in de trusted zones staat. Dat 250 adres moet daar natuurlijk ook bij. Probeer dat eerst eens.
De adressen die je niet kunt vertrouwen zijn alleen die van buitenaf. Je router heeft dus als het goed is 1 adres voor extern en 1 adres voor intern. Alleen die externe is dus voor de internet zone.
Ik heb alle instelling gedaan die in normaal ook deed en toen werkte het, Windows Firewall staat uit. Ik was al aan het denken, aan een laatste update van Norton dat daar misschien een bug in zit wat van te voren had ik nooit problemen.

Verwijderd

ik had het niet over de dhcp range..

je moet je hele dhcp range inclusief het adres van je router in de trusted zone gooien omdat met dhcp je ip altijd weer anders is.

als je met statische iptjes werkt kun je een kleinere range toevoegen, want dan zijnje adressen altijd het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 08:44:
ik had het niet over de dhcp range..

je moet je hele dhcp range inclusief het adres van je router in de trusted zone gooien omdat met dhcp je ip altijd weer anders is.

als je met statische iptjes werkt kun je een kleinere range toevoegen, want dan zijnje adressen altijd het zelfde.
Ik heb de range van de computers in de router ingesteld dhcp binnen de range 192.168.1.100 tot 192.168.1.110 voor de computers.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve bij 1 topic te houden : Firewall ligt dwars in netwerk*/

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.