Toon posts:

Global IP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van mijn nieuwe internet provider hier in Japan (Tokyo, het gaat om een VDSL verbinding) kreeg ik het blije nieuws dat ik een "Global IP address" kan krijgen of heb gekregen.

Maar... ik heb tot nu toe nog geen fatsoenlijke uitleg kunnen vinden over wat dat precies inhoudt. In deze forums komt de term ook niet voor. Zou het om een vast IP adres kunnen gaan?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik neem aan dat ze daarmee een 'volwaardig' IP-adres bedoelen, in tegenstelling tot een IP-adres uit een private range zoals 192.168.1.2, 169.254.3.4 of 10.1.2.3, dat niet vanaf het internet bereikbaar is. Het is dan gewoon een IP-adres zoals je het waarschijnlijk altijd al van je internetprovider kreeg dus. Ik mag dan hopen dat het een statisch adres is, maar dat is dan nog niet gezegd.

Verwijderd

Euh...nou mijn eerste post dan maar :) vanuit de filippijnen.... 8) ,neem aan dat het ook in het engels mag...je zit tenslotte in japan....

What is IP address ?
IP address is combined number in use Internet world like a phone number.
It is composed 4 couple of numbers form 1 to 255, for example 210.230.70.2.
IP address are classified as Global IP and Private IP.
Peoples are able to accsess to the Internet using domain name.

What is Global IP address ?
Global IP address assigned for all Internet servers in the world, then peoples are able to access the Internet using these IP addresses.

What is Private IP address ?
IP address is determined for Private IP as follows.
Private IP is used in the private LAN networks, then people will not access from Internet using these IP address.

- 10.0.0.0 - 10.255.255.255
- 172.16.0.0 - 172.31.255.255
- 192.168.0.0 - 192.168.255.255

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 05:19 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gezellig de hele aardbol in dit topic.. :D

/hmm stout van mij mag niet :| heb niet geslapen.. sorry wazigggg

[ Voor 46% gewijzigd door Vorkie op 08-04-2004 05:20 ]

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je krijgt het japanse equivalent van een ripe adres. Dus een publiek ip adres zoals 194.109.6.66.

Apnic in dit geval

[ Voor 11% gewijzigd door TrailBlazer op 08-04-2004 11:01 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik weet niet precies wat het inhoud.
iig een kennis van mij zit in noorwegen op breedband en die heeft een intern ip-adres van de provider dus geen publiek ip-adres.
Mijn vermoeden is dat jij dit ook had en dat je nu dus wel je eigen officiele publieke ip adres hebt

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad Soultaker die het juiste antwoord gaf. Op een meeltje naar de provider kreeg ik inderdaad het antwoord dat ik een IP heb dat zichtbaar is naar buiten toe, itt tot een private range IP. Helaas: niet statisch. Dat zou nog eens leuk geweest zijn!
Trailblazers RIPE address (Reseaux IP Europeens?): weer een nieuwe term erbij geleerd, bedankt. Dit lijkt het wel te zijn inderdaad.

Hm. Ik herinner me wel van mijn vorige provider dat je via ipconfig het buitenadres niet kon opvragen maar daar was weer omheen te werken meen ik. Wat mij zo vreemd voorkomt is dat zij (de huidige provider) het voorstellen als een extra service, omdat anders o.a. network-gamen en geluidschatten niet zouden werken. Zijn er providers voor particulieren waarbij dit niet werkt???

Welaan, bedankt voor de opheldering.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 00:52 ]

Verwijderd

volgens mij moet jij dus gewoon je ip laten toewijzen...
Pagina: 1