Toon posts:

KNOPPIX > remote desktop connectie met win2003server

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
deze vraag kan waarschijnlijk al gepost zijn, maar aangezien de search niet werkt en dit probleem zich voordoet tijdens het maken van mijn thesis die toch wel heeeel dringend af moet :) , toch volgende vraag.

Nu heb ik een win2003server staan en wil ik daarop met een 15 tal clients. graag had ik hiervoor knoppix of ander "free" systeem op de clients gebruikt om die remote desktop connectie tot stand te brengen. Momenteel heb ik al wat zitten experimenteren met knoppix maar aangezien dit mijn eerste stappen op het linux platform zijn breng ik er niet zoveel van terecht. Graag wat hulp bij het opzetten van een remote desktopconnectie onder knoppix met een win2003server.

Alvast bedankt

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik denk dat je daarvoor het beste VNC kan gebruiken. Zie www.realvnc.org. Dan kan je de Windows VNC server en de Linux VNC client pakken en je bent klaar.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Wat is er mis met rdesktop? Weet niet precies hoe je software kunt installeren bij Knoppix gezien het feit dat het vanaf CD draait, maar misschien gewoon met apt-get install rdesktop? Met rdesktop gebruik je het protocol wat MS zelf ook gebruikt voor Terminal Services.

Rustacean

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dit is wat je zoekt.

Een bootable linux distributie met als enig programma Remote Desktop Client.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat deze precies niet verder wil booten dan het eerste bureaublad
vanaf dan hangt ie ???

alvast bedankt voor de reacties

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Okay, de search is inmiddels niet meer down (google trouwens ook niet), en dit zijn echt wel dingen die je zelf uit kunt zoeken. Het is niet de bedoeling dat we hier voor helpdesk gaan spelen. Bij de helpdesk kun je terecht met niet meer informatie dan "hij komt tot het eerste scherm en dan hangt 'ie", maar op GoT werkt dat zo niet, zie ook de NOS policy - updated 01/04/03
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.