Booten van Win2K vanuit Q-Tec PCI RAID kaart

Pagina: 1
Acties:

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 15:45
Ik heb hier 2 ata hd's van 120 gig liggen. Nu wil ik deze in een raid 0 opstelling laten draaien maar ik heb geen raid op mijn mobo.
Is het nu mogelijk om deze op een goedkoop pci raidkaartje aan te sluiten pricewatch: ATA133 RAID PCI controller en dan zo te in te stellen dat je win 2000 kan installen en daarna booten vanaf je raid opstelling?

DDPEEKIW

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:12
yep

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 15:45
Weet je het zeker dat die dat wel kunnen want die van qtec kan dat dus niet.

Uit de FAQ van qtec: "Can a RAID drive be used as BOOT drive? No. The RAID controller needs driver from OS for proper functionality. It is also advised by for instance Microsoft to boot the system on small HDD and use RIAD system for all data / other applications "

DDPEEKIW

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:12
Tsja, ik heb niet op je link geklikt, maar:
Ik heb hier een PCI ATA133 Raid-kaartje van 22 euro in m'n pc zitten (met de SIL680 chipset) en ik draai er Raid-0 op en boot mijn OS er van.
Zelfs als ik met een dos-floppy opstart zie ik gewoon m'n partities en bestanden...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

eviltweaker schreef op 08 april 2004 @ 02:29:
Uit de FAQ van qtec: "Can a RAID drive be used as BOOT drive? No. The RAID controller needs driver from OS for proper functionality. It is also advised by for instance Microsoft to boot the system on small HDD and use RIAD system for all data / other applications "
Wtf? Of Q-tec heeft de ballen verstand van RAID configs of dit is je reinste onzin.

Zoek maar een ander RAID-kaartje. SiliconImage, Promise of Highpoint enzo. Ook al zou Q-Tec prima werken met een OS bootend op een RAID array, maar ik zou geen spullen van een fabrikant die dergelijke onzin uitkraamt in mijn PC's hebben.