iiyama beeldscherm doet raar

Pagina: 1
Acties:

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik heb 1 jaar (en 3 weken) geleden een iiyama ls902ut gekocht (zo een budget ding) maar sinds zaterdag doet ie een beetje weird nl.

Ik kwam zaterdag nacht thuis na een avondje stappen en ik wil nog ff pc-je dat heb je wel es. dus ik m'n compie aan en me beeldscherm en toen begon het al. Ik zag om de 2 tellen een groot rechthoek in me scherm met diverse kleuren dat ongeveer 5 keer toen kreeg ik de melding no signal input en toen ging ie weer verder. Dus ik dacht niets aan het handje maar ik keek eens goed en zag dat mijn beeldje behoorlijk klein was. Osd geopend en zag dat alle instelling op 50 stonden (helft van elke instelling van uitrekken tot trapezium) behalve de contrast en brightness die stonden allebei op 100!!. Ik mijn beeldschermpje weer helemaal instellen moest bij elke resolutie en hz opnieuw. Maar het zat me niet lekker met dat contrast en brightness verhaal dus ik ut2004 opstarten en de map DE-Grendelkeep (ofzo) opgestart en wat krijg ik.... Mega donkerbeeld zeg maar gerust dat ik alleen de verlichte plekken nog goed kon zien en de normale plekken zonder licht zag ik gewoon niet meer helemaal zwart. Daarna gamma verhoogd en probleem zo goed als weg. Ik 3dmark03 draaien, 2e test (battle of proxicon ofzo) nou je moet 20 keer kijken voordat je wat ziet. Dit is eigenlijk met alle 3d applicaties zo. contrast en brightness horen toch niet op 100??

wat ik al heb geprobeerd:

-catalyst 3.9 t/m 4.4 geprobeerd
-monitor op 2 videokaarten in zelfde systeem getest
-monitor op 2 andere pc gezet met elk verschillende videokaarten
-andere monitor op mijn huidige videokaart (radeon9700pro) gezet (werkt prima)

Heb ik hier te maken met een defect aan de monitor of ben ik gewoon 8)7

p.s ik zal kijken of ik een screenshot kan plaatsen die volgt dan nog.

weet niet hoe een plaatje zichtbaar moet maken op dit forum dus nu maar even een linkje. http://home.planet.nl/~harte456

[ Voor 4% gewijzigd door OMD op 08-04-2004 02:34 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
-catalyst 3.9 t/m 4.4 geprobeerd
En, wat voor verschil maakte dat?
-monitor op 2 videokaarten in zelfde systeem getest
-monitor op 2 andere pc gezet met elk verschillende videokaarten
-andere monitor op mijn huidige videokaart (radeon9700pro) gezet (werkt prima)
Ok, dus een andere monitor op je eigen videokaart werkt goed. Maar hoe zit het nou met die andere dingen die je hebt geprobeerd? Het is namelijk wel interessant om te weten of het probleem puur in de monitor zit of in de monitor-videokaart combo (onwaarschijnlijk, maar mogelijk).

• OMD
de catalyst geprobeerd = geen verschil
andere videokaarten = naar mijn mening gaf de geforce 2mx nog iets feller beeld

videokaarten die ik heb geprobeerd:

-club3d radeon 9700pro
-hercules geforce 2mx
-msi geforce ti4200 128mb
-msi geforce ti4600 128mb

wat mij bijstaat is dat ik ooit heb gelezen ergens dat die club3d 9700pro monitoren slopen bij het leven. Klopt dat???

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• OMD
schop :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wat mij bijstaat is dat ik ooit heb gelezen ergens dat die club3d 9700pro monitoren slopen bij het leven. Klopt dat???
Nee. Een VGA kaart molt per definitie geen monitor. Het kán gewoon niet (of je VGA-kaart moet ineens hoogspanning op de VGA kabel zetten ofzo 8)7 ).

Wat betreft de plaatjes die je online hebt gezet: wat is nou precies het probleem? Ik zie niks vreemds...

• Tony diNovo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 21:17
OMD schreef op 08 april 2004 @ 01:56:
Mega donkerbeeld zeg maar gerust dat ik alleen de verlichte plekken nog goed kon zien en de normale plekken zonder licht zag ik gewoon niet meer helemaal zwart.
Ik denk dat TS dat bedoelt... ziet er inderdaad niet OK uit...

http://specs.tweak.to/9537

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:07
Hmzl........Had dat vanochtend ook ineens met mijn HTM704UTC......Alles was heel donker. Enige oplossing bij mij is de brightness en contrast op 100%...Heb al een mail gestuurd naar Iiyama....lijkt mij een RMA-tje....

• OMD
dat beeld iz zeker niet ok zeker als je bedenkt dat me contrast en brightness allebeid op 100 staan moet ik gewoon iiyama bellen en hem laten ophalen??

Pagina: 1