[WLAN] Krijg PCI-kaart niet aan de praat.

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb een probleem met een MSI PC49G 54Mbit WLAN PCI kaart. Het lukt maar niet om het ding enig signaal te laten krijgen in het wireless netwerk.
Het netwerk bestaat uit:

Linksys BEFW11S4 v2 Access point
PC1: WinXP met een Linksys WMP11 PCI kaart
PC2: W98SE met de betreffende MSI PC54G kaart.

Waarom zit er een 54Mbit kaart in? De kaart die er in zat (een sweex 11Mbit) gaf de geest en omdat funprice die niet meer op voorraad had kreeg ik die 54Mbit kaart mee. Moet op zich geen probleem zijn toch? Hij zou het gewoon moeten doen, omdat ie ook op 11Mbit kan draaien.
Accesspoint en PC1 zien elkaar prima, goed signaal. PC2 staat maar 2 meter verderop, dus de signaalsterkte zou geen probleem moeten zijn. Ik krijg echter helemaal compleet geen signaal. Een ander raar fenomeen is dat wanneer in de MSI-WLAN-Utility de snelheid van de kaart wil veranderen deze steeds terugspringt naar de waarde waar hij eerst op stond. Ik kan de waarde alleen in windows veranderen. Als ik hem in windows verander, staat ie in de utility ook goed, waar ik hem vervolgens weer niet meer kan wijzigen, dan springt ie weer terug naar de waarde die ik in windows instel.
Alle instellingen staan volgens mij gewoon goed. WEP, Channel, Infrastructure mode, enz

Wat heb ik al geprobeerd?
- Nieuwste drivers van MSI-site
- WEP uitgeschakeld in het hele netwerk
- alle mogelijke snelheden ingesteld op de kaart
- Gezocht op het forum van MSI naar soortgelijke problemen

Het netwerk is van vrienden van me, kan er nu dus niet a-la minuut bij, maar ik hoop hier nieuwe ideeën op te doen om morgen mee aan de slag te gaan, want ik kwam er zelf ff niet meer uit :(

[Update]
Problem solved. In de XP-bak doet de kaart het wél. Het lijkt gewoon onder 98(SE) niet te willen werken. Nu maar hopen dat ik de Linksyskaart wel aan de praat krijg onder 98...

[ Voor 6% gewijzigd door Whuzz op 08-04-2004 23:08 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat krijg je niet aan de praat dan?

Is je device wel goed geinstalleerd?
Indien ja probeer eens een adhoc verbinding?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
SSH schreef op 08 april 2004 @ 12:09:
Wat krijg je niet aan de praat dan?

Is je device wel goed geinstalleerd?
Indien ja probeer eens een adhoc verbinding?
De PCI kaart in PC2 krijgt gewoon geen signaal binnen, hij ziet het hele netwerk niet. Windows zegt dat de kaart goef geinstalleerd is en werkt.

Ad Hoc ga ik vanavond even proberen. Maar de kaart in de andere PC doet het wel gewoon (infrastructure mode) dus lijkt me dat deze het ook moet doen. :?

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Is het misschien zo dat MAC-address filter aanstaat. Dus alle MAC-addressen die niet op de lijst voorkomen mogen dan niet connecten met het wireless netwerk.

Je zou kunnen proberen om met Netstumbler.
FF zoeken op Google

Deze downloaden, installeren en kijken of je het Access point dan ook zien.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Big_Tower schreef op 08 april 2004 @ 12:39:
Is het misschien zo dat MAC-address filter aanstaat. Dus alle MAC-addressen die niet op de lijst voorkomen mogen dan niet connecten met het wireless netwerk.

Je zou kunnen proberen om met Netstumbler.
FF zoeken op Google

Deze downloaden, installeren en kijken of je het Access point dan ook zien.
Progje gedownload, zal ook dat vanavond even testen.
Mac-adressen staan in AP gewoon vrijgegeven, MAC-filter staat uit dus. Als ik overigens het AP laat zoeken naar gevonden macs ziet die alleen de MAC van de WLAN-kaart in PC1...

Verwijderd

Slechts een gedachte, maar toch

Je PC2 heeft een 54Mbit netwerkkaart. Je Accespoint en PC1 zijn 11Mbit.
Staat je accespoint op -11mbit only-

Je 54Mbit kaart ? boost hij zichzelf terug naar 11Mbit (ofwel het b-protocol ipv g-protocol)

voor de rest let op:

WEP
IP RANGE / DHCP

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
En kijk eens of er geen firmware update voor je router is! Dat heeft een zelfde probleem bij mij opgelost. Alleen hier crashte het volledige wireless gedeelte op het moment dat ik met me 54mbit kaartje probeerde te connecten. Een firmware update deed alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik zal even checken voor een firmware update, je weet maar nooit.

De 54Mbit zou gewoon automatisch naar 11Mbit (b-protocol) moeten springen, maar hij doet gewoon niets. Ook als ik hem handmatig op 11, 5.5, 2 of 1 Mbit zet, geen signaal.

WEP ligt het niet aan, heb het zelfs met WEP Disabled geprobeerd.
IP's zijn statisch ingesteld en staan goed in beide PC's.

Ook zal ik vanavond even proberen of ik hem in de XP-bak wél aan de praat krijg. Zo ja, dan gooi ik die Linksys-kaart even in de 98-bak om te kijken of die daar werkt. Als dat ook werkt is het natuurlijk ook prima :D

[ Voor 25% gewijzigd door Whuzz op 08-04-2004 17:53 ]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Update : zie startpost (dat scheelt bladeren voor searchers straks :) )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 16:05
Whuzz schreef op 08 april 2004 @ 23:07:
Update : zie startpost (dat scheelt bladeren voor searchers straks :) )
Is die 98 bak een ouder systeem??

Veel voorkomend: Ouwe kast met PCI 2.1, en veel nieuwere kaarten zijn PCI 2.2.. Dus dat werkt niet, en zal ook niet gaan werken

edit: Yeps,
http://www.msi.com.tw/pro...ro_cmu_detail.php?UID=492

Dat ding vraagt dus een PCI 2.2 slot, en da's pas in de nieuwere PC's, dus toevallig jouw XP bak

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 08-04-2004 23:11 ]

Pagina: 1