Toon posts:

Radeon 9700 geflashed met hacked bios..gelukt? *opgelost*

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Club3d Radeon 9700 nonpro geflashed met deze gehackte bios:

http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php
(Club 3D 9700 Non-Pro BIOS)

Dit om mijn kaart succesvol te overklokken. Dit is (deels) gelukt want ik kan mijn kaart nu overklokken met ieder geschikt tooltje, maar windows ziet nu 2 radeons 9700. Een primary en één secondary. Zelfs na een complete re-install van windows denkt windows dat ik 2 adapters in mijn pc heb zitten.

Wie heeft dit soortgelijke "probleem"?

PS: Ik weet dat je met sommige tools software-matig de kloksnelheid kan veranderen... maar dan moet zo'n utility wel continu draaien op de achtergrond.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Je weet echt niet waar je het over hebt, nietwaar?

Primary en secondary is normaal, en die software tools hoeven niet aan te staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ga weg.. k weet wel waar ik het over heb, en dit had ik eerst niet.

En ik heb het over Tweak3d oid waarbij je zonder je bios te hacken kan overklokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 23:49 ]

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb ook gewoon 2 drivers in het hardware overzicht. Vanaf dag 1 van installatie van mijn Radeon 9700 Pro. Niks geks aan de hand hoor...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 10:32

wvdburgt

MacOS all the way baby!

dat heeft te maken met 2 monitors. dan is de een voor je hoofdmonitor de andere voor je 2e monitor. ze staan er of je er nou 1 of 100 monitors aan hebt zitten. negeren die handel:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

Verwijderd

Topicstarter
oké dan had ik het bij het verkeerde eind. iig bedankt.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:37
dit is idd normaal, ik heb mijn 9500np ook "aangepast" en deze geeft ook dit "probleem". het maakt nix uit en heeft ook compleet geen invloed op je pc. als je er niet op let stoort het je ook niet :p

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:09

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik heb toevallig vandaag ook mijn Club 3D Radeon 9700 NP geflashed naar datzelfde bios, en natuurlijk meteen een 3D markje gedraaid.
Maar ik heb alleen geen winst, ik heb zelfs 700 punten minder.
Als ik hem overclock naar 325/300 krijg ik wel weer mn oude score...
Heb inmiddels weer het originele bios terug geflashed, want als ik dezelfde prestaties heb met minder warmte....dan draai ik liever ori.

Heb jij toevallig hetzelfde, of ligt het weer aan mij....?
Als dit altijd zo is, zou je er alleen baat bij hebben dus als je hem extreem overclocked, maar dat trekt mn ongekoelde mem. weer niet....

Life is what you others make it.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Dit is geen probleem, dit is eerder juist goed.

Dat windows 2 adapters detecteerd, heeft te maken met het feit dat je kaart (nu als 9700 pro) gezien wordt, en die heeft 2 ramdacs (2 schermen aansluiten zonder performance loss of 2 verschillende beeldschermresoluties ziet zonder gezeur).

Dus dat van die twee kaarten klopt dus: 1 kaart = 1 ramdac, maar ati heeft er een tweede bij gezet.

iig helemaal niets om je druk om te maken, dit is echt volkomen normaal, en benadrukt alleen maar dat je mod gelukt is.

Veel plezier ermee >:) :D

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Gast. Dit is normaal hoor :S ik heb precies dezelfde kaart met precies hetzelfde bios en dit heb ik al een jaar lang zo, hoe vaak ik hem ook geflased, format, nieuwe drivers etcc... heb geinstalleerd.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 00:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
falling_down schreef op 08 april 2004 @ 21:07:
Ik heb toevallig vandaag ook mijn Club 3D Radeon 9700 NP geflashed naar datzelfde bios, en natuurlijk meteen een 3D markje gedraaid.
Maar ik heb alleen geen winst, ik heb zelfs 700 punten minder.
Als ik hem overclock naar 325/300 krijg ik wel weer mn oude score...
Heb inmiddels weer het originele bios terug geflashed, want als ik dezelfde prestaties heb met minder warmte....dan draai ik liever ori.

Heb jij toevallig hetzelfde, of ligt het weer aan mij....?
Als dit altijd zo is, zou je er alleen baat bij hebben dus als je hem extreem overclocked, maar dat trekt mn ongekoelde mem. weer niet....
Nee ik heb hem van 275/275 naar 380/310 en pure winst :7 en nergens artifacts. Ik krijg pas bij 390/320 artifects bij lompe spellen.
Dus wat dat betreft ben ik wel lucky.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:09

ToeingTheLine

Mask of sanity

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 00:14:
[...]

Nee ik heb hem van 275/275 naar 380/310 en pure winst :7 en nergens artifacts. Ik krijg pas bij 390/320 artifects bij lompe spellen.
Dus wat dat betreft ben ik wel lucky.
Heb je hem ook getest op 275/275 of 325/310 ofzo, of ben je meteen hoger gegaan? Ik heb dus op PRO snelheden(met geflashed bios) dezelfde performance als een NP....
Maar ik heb hem dus niet hoger geclocked dan dat, want hij voelt nogal warm aan.

Life is what you others make it.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Het flashen van 9700's is al meerdere malen behandeld, en het 'probleem' van de primary en secondary adapter is ook opgelost, aangezien het echt doodnormaal is. Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.