Catalyst 4.4 Uitgebracht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 18:46
Ik denk dat ik ook maar terug ga naar een oudere versie. Want ook hier kan ik de ingame gamma-instellingen niet meer wijzigen. Zowel bij FarCry als Battlefield Vietnam hangt de hele computer genadeloos als ik aan de gamma-slider zit. Een warme start is de enige oplossing.

Eens kijken of het met 4.1 of 4.2 nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
:
Ik ga weer terug naar 4.3 ,wat een klotedrivers zeg..
Altijd zo mooi dat iedereen dit altijd zegt bij de nieuwe drivers en dan altijd terug gaat naar de drivers ervoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

Wildfire

Joy to the world!

eagleeyeeric schreef op 10 april 2004 @ 17:56:
Ik krijg 'm niet geïnstalleerd. Had eerst wat oudere Omega drivers. Deze geüninstalleerd. Toen Catalyst 4.4 proberen te installeren, maar installatie faalt, met foutmelding 'probeer eerst standaard VGA drivers te installeren'. Maar dat lukt ook niet, Windows XP laat deze niet zien als ik nieuwe hardware probeer te installeren.
De enige driver die ik wel geïnstalleerd krijg is de driver die ik bij mijn kaart meegeleverd kreeg.
Ik heb nog geen XP servicepack 1. Kan daar het probleem in zitten?
Oh, dit is een leuke... NOT! :(

Ik heb dit probleem ook eens gehad. Windows bleef maar over de standaard VGA-drivers zeiken. Ik heb toen echt vanalles geprobeerd, maar het is nooit meer goed gekomen. Gevolg: Windows helemaal opnieuw moeten installeren... :(

Afijn, ik ga zometeen eerst een image draaien van m'n C-schijf. Daarna zal ik Catalyst 4.4 eens een kans geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 12-04-2004 15:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109337

Bij de Omega-drivers heb je die mobile mod niet nodig zeker? Moet je wel eerst die uninstall doen? (kwil van 4.3 naar 4.4 en heb mobile radeon 9600 op Acer 1501Lmi)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 109337 op 12-04-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Ik heb nou voor de eerste x in me leven Omega drivers en dan wel te verstaan die nieuwe ! Echt top me radeon xt draaid als een zonnetje :D.
Super , far cry en ut2004 lopen stukken beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 23:25
stukken beter dan wat? Dan de normale 4.4's van ati...?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Wildfire schreef op 12 april 2004 @ 15:08:
[...]

Oh, dit is een leuke... NOT! :(

Ik heb dit probleem ook eens gehad. Windows bleef maar over de standaard VGA-drivers zeiken. Ik heb toen echt vanalles geprobeerd, maar het is nooit meer goed gekomen. Gevolg: Windows helemaal opnieuw moeten installeren... :(

Afijn, ik ga zometeen eerst een image draaien van m'n C-schijf. Daarna zal ik Catalyst 4.4 eens een kans geven.
Haha, das inderdaad een hele vervelende. Wat je ook doet die drivers worden niet goed geinstalleerd en Windhoos blijft met die achterlijke melding komen. Wat er namelijk moet gebeuren is een ATI-Clean Install. Dit houdt in dat een aantal .INF files uit de INF folder uit je windows map moeten gedelete moet worden en daarnaast kan je nog handmatig je registry setting verwijderen.
Onderstaande procedure heeft bij mij geholpen en komt van de RAGE3D site:

I copied this from a previous post. Has worked great for me.
Clean Driver Install: Revision 2

1). Uninstall your current ATI display driver. Do this by going into your control panel and running add/remove programs. ATI Display Driver should be one of the first few on your list. Choose yes when it asks if you would like to uninstall. Choose no when it asks to reboot.

2). Remove all leftover .inf files. Windows will use these to reinstall drivers (or at least try) without giving you an option for a clean install. To do this, you'll want to do a find all files/search, which can be accessed via the start menu. Windows ME has it labelled as search, and I believe Windows 9x has it labelled as find. In the search window, you'll want to enter ati*.inf as the target file. Don't bother making it search your whole hard disk, instead, under the look in field, type in C:\Windows\Inf, and make sure look in sub-folders is checked. Now your set, click find/search. Delete all files which it reports (make sure the location is c:\windows\inf or c:\windows\inf\other, do not delete ati*.inf files in other directories, just in case you chose to search your entire hard drive). Once you've completed the .inf flush, you're now ready to move on.

3). Reboot your computer. Windows will load with a default VGA adapter driver, which the ATI uninstall conveniently installs for you. Little do we know, ATI forgot to take out all the registry settings, ack! Here's what you need to do...

4). Run regedit. To do this, hit Start, click Run, and type regedit in the field and press Enter or hit OK. The windows registry entry will pop up. There are two sections you'll need to delete garbage from, the first one being the key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE. Click the plus next to software and in the directory tree below it you will see a key labelled ATI Technologies, simply highlight this key and hit the delete key on your keyboard. Click yes to confirm removal when Windows prompts you. That will fix all previous tweaks you may have done, so you can ensure a fresh driver install at default settings. Now, on to the next key(s) you'll want to delete. WARNING! The following keys which I recommend you delete automatically assume you are using only one display adapter(video card) in your system. If you are using more than one, I will assume you are literate enough to know which keys can safely be deleted without mucking up your secondary adapter. Go to the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY, click the plus next to DISPLAY and you will see at least one sub key, normally labelled 0000. If your registry is dirty, you will likely see multiple keys, such as 0001, 0002, 0003, and so on. If you have only one video card in your system, it is now safe to delete every sub key of DISPLAY, including 0000. To do this highlight each key respectively and hit the delete key on your keyboard, click yes when Windows asks if you wish to remove the entry. Once you have deleted all keys, it is now time to close the regedit program and move on to the next step.

5). You will now need to go into your system device manager, which can be accessed in two ways. One, by right clicking on My Computer, clicking Properties, and then Device Manager in the following window, or you can access the device manager in your system Control Panel and double clicking on the System icon, and clicking Device Manager in the following window. Under Device Manager click the plus symbol next to Display Adapters, you will now see the Standard PCI adapter listed below. Highlight it and hit the delete key on your keyboard and click yes to confirm when Windows prompts you. It will then ask you to reboot your computer to finish removing the device, click no. Next step.

6). Extract/Unzip/Decompress your Radeon drivers of choice to a location which you will remember (I use C:\Windows\Desktop\Radeon). Once you have extracted the drivers, you can now reboot your computer to manually install them. I do NOT recommend using the ATI setup program to install drivers. When you reboot your computer, Windows will detect new hardware and ask if you wish for it to search for drivers. I always tell Windows where to search, and do not recommend you let Windows search automatically. Since Windows 9x and Windows ME vary slightly in this driver install process, I will assume you are familiar with basic driver installation and can handle pointing Windows to the directory which you extracted the drivers (i.e. C:\Windows\Desktop\Radeon for 7041 whql or C:\Windows\Desktop\Radeon\ATIDrive for all other driver packages). From here you may proceed to let Windows search the specified directories for the .inf file containing the driver install information, and the rest should be fairly self explanatory.

NB!
Alleen ga ik bij stap 6 zelf anders te werk en gebruik dus wél de executable ATI-installer van de Omage Drivers omdat anders het deel van SmartGART niet goed geinstallerd wordt en ed rest van de progs die bij de Omega Drivers horen ook niet op je schrijf komen te staan
Succes

Nog een tip. Zet VPU recover uit als je gaat overclokken, want dan kan je echt gaan zitten wachten op de foutmeldingen. Ook is het in sommige gevallen beter om je kaart op AGP4x te laten lopen, zeker voor de mensen met een VIA KT400 chipset op hun mobo. Mijn Abit AT7-MAX2 komt na een kwartier al snel met vastlopers en reboots als ik de zaak op AGP8x heb staan. AGP4x daarintegen draait als een tierelier. Voor je 3DMARKS maakt AGP4x/8x nagenoeg niets uit, maar wel stabiliteit en ook weer..., zéker als je gaat overclokken

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 13-04-2004 09:46 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 21:28
Hier werken die Catalyst 4.4 Drivers naar behoren icm Sapphire Radeon 9800 Pro
wel heb ik AGP op 4x moeten zetten ipv op 8x met de 3.10 drivers
anders kreeg ik ook die vervelende vpu recover-errors of bsod's :(
maar in prestatie maakt dat écht niet veel uit, integendeel haal nu meer 3d marks met 4.4 AGP 4x dan met 3.10 AGP 8x :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Demon_Eyez schreef op 13 april 2004 @ 09:42:

[...]

Haha, das inderdaad een hele vervelende. Wat je ook doet die drivers worden niet goed geinstalleerd en Windhoos blijft met die achterlijke melding komen. Wat er namelijk moet gebeuren is een ATI-Clean Install. Dit houdt in dat een aantal .INF files uit de INF folder uit je windows map moeten gedelete moet worden en daarnaast kan je nog handmatig je registry setting verwijderen.
Onderstaande procedure heeft bij mij geholpen en komt van de RAGE3D site:

[..]
Heb ik destijds ook geprobeerd, maar Windows bleef toch zeiken over de normale VGA-driver... in mijn situatie heeft het dus niet geholpen. Na al mijn eigen probeersels en vervolgens ook nog deze stappen heb ik toen dus Windows XP maar opnieuw geïnstalleerd. En voortaan maak ik eerst een image voordat ik nieuwe drivers installeer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:41

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik ben maar overgegaan naar de Omega drivers :) Ik kreeg ineens last van blauwe schermen in Windows XP als ik wil inloggen. Dit gebeurde niet één keer, maar steeds.

In veilege modus drivers eraf gegooit en Omega erop :) Heb nu nergens meer last van :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 05:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

wat is nou eigenlijk het verschil tussen de ati drivers en de omega drivers?

zijn de omega drivers voor de gekraakte 9800 pro? naar 9800xt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65952

Ik heb de Omega drivers geprobeerd op mijn 9800SE. Bij het opstarten van een game (CS of Splinter Cell) krijg ik een zwart beeld. Klopt het dat dan mijn hardware niet geschikt is voor deze softmod drivers of doe ik iets verkeerd?

Toen maar Catalyst geinstald die meegeleverd werden. Draait nu wel prima maar ik kan alleen niet achterhalen welke versie van Catalyst ik nu heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72927

MM ik heb van het weekend ook de cat 4.4 geinstalleerd, ik heb nog niet gebenchmarkt maar als ik painkiller of ut2k4 speel dan geeft ie wel eens een blauw scherm niet de bsod maar een blauw vga scherm geen foutmelding maar het geluid tikt kraakt enzo hij is dan ook echt muur vast gelopen en moet hem dan reseten.

Ik heb wel me kaart geoverclocked 400.50/357.75 Rad 9700 pro bba met wc cooling (maar geeft ook wel eens blauw scherm op 371 core )

En ik heb mm ook getest op artifacts met ati tool 0.0.19 die gaf af en toe zo rond de 357 seconde een artifact en dit allemaal had ik niet met de 4.3

Ik las bij de meuktracker dat er kleine bug fixes zijn gemaakt met de communicatie van de core zal het meschien hier aan leggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je systeem vastloopt en niets meer reageert en geluid blijft doorloopen dan kan je ervan uitgaan dat je GPU te hoog staat geclocked (vooral Fastwrites in combi met overclock zorgt helemaal vaak voor vastlopers). Artifacts duiden op een te hoog geclocked (of te warm) geheugen van je AGP kaart... m.a.w.: clock je kaart eens lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gohan-san schreef op 13 april 2004 @ 21:18:
wat is nou eigenlijk het verschil tussen de ati drivers en de omega drivers?

zijn de omega drivers voor de gekraakte 9800 pro? naar 9800xt?
Omega drivers zijn getweakt voor betere beeldkwaliteit :-)

En bezitten ook wat tweaks. Maar om van een 9800 Pro een 9800 Xt te maken heb je waarschijnlijk toch een bios update nodig!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105799

Ik heb de Omega drivers geinstalled (Catalyst 4.4 based)
moet ik deze eerst uninstallen of kan ik de Catalyst 4.4 er zo over heen installen?
Wat is het beste ik heb namelijk weinig zin om al me data te verliezen op de een of andere duistere manier.

=EDIT=

Whoops beter lezen sorry me vraag is al beantwoord 8)7 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105799 op 14-04-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72927

n00bs schreef op 14 april 2004 @ 11:56:
Als je systeem vastloopt en niets meer reageert en geluid blijft doorloopen dan kan je ervan uitgaan dat je GPU te hoog staat geclocked (vooral Fastwrites in combi met overclock zorgt helemaal vaak voor vastlopers). Artifacts duiden op een te hoog geclocked (of te warm) geheugen van je AGP kaart... m.a.w.: clock je kaart eens lager
Na het werkte ervoor allemaal oke
Ik zit nu ff weer op de 4.3 drivers met gpu op 400.5 en mem 357.75 en nu werkt ie weer perfect zonder artifacts dus ik denk toch dat ati wat gedaan heeft met de comunicatie van de drivers naar de core want toen ik mm van 400.5 naar 371 clockte liep ie nog vast na dan lijkt me toch dat het iets is met de drivers of niet dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 05:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

swampy schreef op 14 april 2004 @ 12:02:
[...]

En bezitten ook wat tweaks. Maar om van een 9800 Pro een 9800 Xt te maken heb je waarschijnlijk toch een bios update nodig!
ik heb al een XT :D maar toch bedankt,
maar als de beeldkwaliteit nog beter word gaat dan de prestatie erg omlaag?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106089

Nee. Soms zijn de prestaties iets minder, maar andere keren zijn ze zelfs wat beter dan de catalysts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Nou er is 1 of andere gamma fix uitgekomen voor de 4.2, 4.3 en 4.4 drivers, maar volgens mij is dit niks boeiends:
alle bestanden zijn hetzelfde als in versie 4.4, alleen in de .inf onder [ati2mtag_SoftwareDeviceSettings]:
HKR,, GSettingControl, %REG_DWORD%, 2

Dit kan je ook gewoon zelf in je register erbij gooien:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlset\Control\Video\{...}\xxxx

Hierin DWORD key aanmaken "GSettingControl" met waarde 2. Als je zoekt op 04.4 in de key Video dan sta je gelijk goed (als je de 4.4 hebt geïnstalleerd en niet de Omega <- anders hier op zoeken). Je moet hem er 2 keer inzetten: 1x voor je primary en 1x voor je secondary display. Zoek6

[ Voor 8% gewijzigd door Jeronim0 op 16-04-2004 20:23 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
swampy schreef op 14 april 2004 @ 12:02:
[...]

Bij mij juist andersom. Met het XT-bios veel artifacts. Nu weer oude bios en kaart over XT snelheid heen en geen problemen. Zo zie je maar, niets is standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmm. Net eindelijk de cat 4.4 geinstalled maar krijg nu bij al mn games artifacts :(

Niet overgeklokte 9800 Pro. Denk dat ik dan de 4.3 maar ga testen (kom nog van de 3.10 CoD Hotfix drivers)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 10:05
En de omega 2.5.36b drivers zijn er

UPDATE!!!
(04/17/04)
Released a "b" version of the drivers, please download the new version if you are experiencing gamma problems. See the Readme for further details and other changes made in this update.

Win2k/XP

of vind zelf een mooie link

[ Voor 10% gewijzigd door Jilvoos op 18-04-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105278

Ik heb nu die 4.3 en ik ga die 4.4 eens proberen.

Hebben die Omega drivers nut? * Anoniem: 105278 gebruikt gewoon de normale Catalyst drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Update... Geen wonder dat ik artifacts kreeg. De fan van m'n radeon is naar de klote :(

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:21

Metro2002

Memento mori

Willybubba schreef op 19 april 2004 @ 00:45:
Update... Geen wonder dat ik artifacts kreeg. De fan van m'n radeon is naar de klote :(
don't blame the driver >:)

ik moest trouwens mijn agp 8x modus op 4x zetten anders kreeg ik artifacts in de windows desktop 8)7 (en in spellen niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 13-06 21:03

mjl

Ugh

Laat maar al gevonden ...

[ Voor 98% gewijzigd door mjl op 20-04-2004 10:15 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi Ik heb nog een laptop met ATI Mob 7500 liggen en zag per toeval dat Omega drivers boven M6 supportte maar wanneer als ik nieuwste driver van Omega wil installeren op mijn laptop dan krijg ik een error bericht en kan niet verder installeren.

Is het wel mogelijk met laatste Omega Pack op ATI M7 te installeren?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 10:52
Ik had ze heel even, direct uninstalled toen ik zag dat ik een FPS van 60 heb bij Call of Duty...heb nu 4.1 (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

prince of persia loopt vloeiend, maar crasht.
radeon 8500.
heeft iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

SiLaTroN schreef op 20 april 2004 @ 13:55:
Ik had ze heel even, direct uninstalled toen ik zag dat ik een FPS van 60 heb bij Call of Duty...heb nu 4.1 (denk ik)
Met wat voor reden? 60fps is prima lijkt mij zo.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87253

Kun je de knoppen combinatie ALT-F5 uitzetten voor het wisselen van je monitor?
Ik heb maar 1 monitor en het irriteert me behoorlijk.
Ik speel eve en met alt-f5 zet je de medslot module nummer 5 aan en als dan je monitor uitgaat en weer aan is niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik heb nog een oude ati radeon 8500 en heb deze drivers geinstalleerd.
Ook heb ik de nieuwste nvidia driver geinstalleerd voor mijn Geforce2MX-200

Na de reboot wou mijn radeon 8500 geen direct3d meer doen, de nvidia wel. Via windowsupdate mijn nvidia drivers gedowngrade en nu kan ik wel 3D draaien op mijn radeon8500
Maar, ik kan mijn geforce niet meer als 3e monitor instellen, omdat mijn computer bij de display properties roept dat 'The currently selected graphics display driver can not be used. It was written for a previous version of Windows, and is no longer compatible with this version of windows".
Hierdoor kan ik alleen nog maar mijn radeon kaart zien in de settings.

Ik draai Xp en heb de XP drivers geinstalleerd van beide kaarten.
Ik heb nog wat heen en weer gegooid met de Nvidia drivers, maar bovenstaande probleem blijft.
Zou ATI een anti-nvidia feature hebben ingebouwd of ben ik gewoon gek :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rob op 20-04-2004 23:21 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SiLaTroN schreef op 20 april 2004 @ 13:55:
Komt dat niet door de vsync die standaard aanstaat?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Laatst online: 27-08-2021
idd lijkt mij ook gewoon een vsynch "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

Lightah

Strikes Again

Als een msn popup schermpje door een quake 3 engine powered game komt, en hij verdwijnt weer dan is m'n gamma in de game helemaal verneukt. Met een video restart is het dan weer goed, iets hiertegen te doen?

Radeon 9500 pro @ catalyst 4.4

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87253

Wat ik je kan adviseren is om MSN uit te zetten of die popups uit te zetten voor zover mogenlijk, anders kun je misschien gaan denken om trillian te gaan gebruiken want daar kun je al die game "flip" features uitzetten zodat je met je chat aan gewoon fatsoenlijk kan gamen zonder gestoord te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:52

Termy

valt er nog wat te fragge?

dat met die 60Hz, is dat niet gewoon een kwestie van vsync aan icm nieuwe drivers -> geen refreshrate fix =60fps in games?

een ander punt wat mij enigszins irriteert: hij weigert in alle toonaarden om de gamma bij te werken in games. ook al zet ik de fullscreen 3d naar dezelfde waarde als desktop, hij doet het gewoon niet. ook me de laatste hotfix of omega drivers blijft het niet werken. ik gebruik nu powerstrip hiervoor maar dat wil het liefst zo snel mogelijk weer weg hebben.
zo simpel maar het wil maar niet !? :(

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Ik heb sinds kort een laptop met een 9600 mobile. Nu heb ik de normale drivers geïnstalleerd (4.4). Allemaal prima en wel.

Wat mij verbaasde is dat je AA en AF helemaal niet kan uitzetten. Bij battlefield levert dit rare text op (de messages). Is er helemaal geen mogelijkheid dit uit te zetten (vooral AA)?

En daarnaast wordt het trager terwijl ik toch niet op hoekjes en tandjes let in de texturen :| .

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 22-04-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Laatst online: 27-08-2021
Anoniem: 87253 schreef op 21 april 2004 @ 17:29:
Wat ik je kan adviseren is om MSN uit te zetten of die popups uit te zetten voor zover mogenlijk, anders kun je misschien gaan denken om trillian te gaan gebruiken want daar kun je al die game "flip" features uitzetten zodat je met je chat aan gewoon fatsoenlijk kan gamen zonder gestoord te worden.
Idd zet tijdens het gamen je msn op busy/bezet, geen geluidjes of pop ups meer van msn. Verder is er weinig aan te doen denk ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

Anoniem: 87253 schreef op 20 april 2004 @ 23:12:
Kun je de knoppen combinatie ALT-F5 uitzetten voor het wisselen van je monitor?
Ik heb maar 1 monitor en het irriteert me behoorlijk.
Ik speel eve en met alt-f5 zet je de medslot module nummer 5 aan en als dan je monitor uitgaat en weer aan is niet echt fijn.
hotkeys kan je uitzetten door in je opties de Ati Taskbar icon uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een Radeon 8500 en heb 4.4 geinstalleerd.

Echter wat mij opviel is dat ik bij de desktop instellingen (Windows XP Prof NL) slechts kan kiezen uit 16 bits en 32 bits kleurdiepte. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kon ik ook altijd 24 bits kiezen. Klopt dit ? De instelling 32 bits lijkt me geheugenintensiever (dus trager) dan 24 bits.

Ik kreeg Battlefield Vietnam niet aan de praat (crash bij opstarten) met de 4.3 drivers en na de 4.4 installatie start hij wel op (plusje!!!). Maar zodra ik een single player map ga spelen loopt het spel vast bij LOADING.... De muziek gaat wel verder, ESC, CTRL_ALT_DEL werken niet meer en moet ik een reset geven.

Iemand anders hier ook last van ?

[ Voor 8% gewijzigd door Xymox op 22-04-2004 17:42 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

*Kick*

Dus niemand heeft er naar gezocht of AA uitgeschakeld kan worden met de 4.4 drivers?

Is dit een hardwarematige beperking of zijn de drivers gewoon niet volledig? Ik heb een M10 (9600 mobile). Ik zou het een erg grote misstap vinden dat AA niet uitgeschakeld kan worden, omdat niet elke feature hier even goed mee overweg kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 26-04-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Hoe zit het eigenlijk met het powered-by en build-by verhaald? Maakt dat nog echt wat uit?

Ik heb een Sapphire 9600XT Ultimate Edition. Op de site van sapphire gaan ze maar tot 4.3. Wel staat er een link naar de ATI site om daar te downloaden:

http://mirror.ati.com/support/drivers/powered.html

Dit is echter een nogal vage page met reference drivers die maar tot 3.5 gaan (???)

Kan ik nu gewoon de standaard 4.4 drivers van de ATI site downloaden en installen of moet het echt via Sapphire gaan?

Tevens kan ik via de Sapphire site 2 aparte archives downloaden. De display driver en het ATI controll Panel (cpanel.zip). Ik neem aan dat ik de display driver als eerste moet installen en daarna cpanel, maar het zou wel leuk zijn als dit expliciet stond aangegeven.

Zowieso hebben de officiele ATI drivers helemaal niet een apart ATI controll panel bij het installeren (hoewel er bij de Add or Remove programs ook bij de standaard ATI Catalyst 2 aparte entries staan; ik had hiervoor namelijk een 9800SE AIW)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 42145 op 04-05-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 42145 schreef op 04 mei 2004 @ 16:12:
Hoe zit het eigenlijk met het powered-by en build-by verhaald? Maakt dat nog echt wat uit?
Nope.
Ik heb een Sapphire 9600XT Ultimate Edition. Op de site van sapphire gaan ze maar tot 4.3. Wel staat er een link naar de ATI site om daar te downloaden:

http://mirror.ati.com/support/drivers/powered.html

Dit is echter een nogal vage page met reference drivers die maar tot 3.5 gaan (???)

Kan ik nu gewoon de standaard 4.4 drivers van de ATI site downloaden en installen of moet het echt via Sapphire gaan?
Gewoon die van ATI downloaden, die werken gewoon hoor.
Tevens kan ik via de Sapphire site 2 aparte archives downloaden. De display driver en het ATI controll Panel (cpanel.zip). Ik neem aan dat ik de display driver als eerste moet installen en daarna cpanel, maar het zou wel leuk zijn als dit expliciet stond aangegeven.

Zowieso hebben de officiele ATI drivers helemaal niet een apart ATI controll panel bij het installeren (hoewel er bij de Add or Remove programs ook bij de standaard ATI Catalyst 2 aparte entries staan; ik had hiervoor namelijk een 9800SE AIW)
Download bij ATI gewoon de Catalyst 4.4 full package, dan heb je alles en wordt het ook nog eens in de goede volgorde geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan probeer ik wel de officiele drivers van de ATI site.

Als ik mijn oude drivers wil uninstallen heb ik wel weer een volgend probleem. De controll panel uninstallen gaat goed, maar zodra ik ATI display driver wil uninstallen (via add and remove programs) dan krijg ik een "failed to initialize" melding en er wordt niks uninstalled. Vaag...

Probeer maar even cat-uninstaller.exe dan. Iemand anders bij wie dit probleem bekend voorkomt?

Mijn oude driver was overigens Catalyst 3.7.

(p.s. ik zag nu dat bij de ATI download page er ook de mogelijkheid is om de display driver en controll panel apart te downloaden. Sapphire doet dus niet iets heel raars ofzo...)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 42145 op 04-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-06 16:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat probleempje ken ik ook ja. Zoek op google even de "nasty file remover", die haalt praktisch alle ATI driver restjes weg, en kun je veilig de nieuwe Catalyst installeren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, zelfs de ati cat-uninstaller.exe geeft "failed to initialize" error... maar wel even daarna een restart dialoog... vaag vaag en nog eens vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Ben ik nou de enige die om de haverklap corrupte menu's in Windows XP heeft met de 4.x serie?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/corruptmenu.gif

Dit gebeurt TE vaak :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

in 4.4 is het probleem met Painkiller en een R8500 nog niet opgelost... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Exirion schreef op 06 mei 2004 @ 23:19:
Ben ik nou de enige die om de haverklap corrupte menu's in Windows XP heeft met de 4.x serie?

[afbeelding]

Nope, werk zelf ook vaak met Photoshop7 en heb daar nooit last van.. :/
NB. Cat. 4.4 geinstalleerd op m'n pc. & Win XP Pro

[ Voor 14% gewijzigd door Energy99 op 07-05-2004 02:11 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Energy99 schreef op 07 mei 2004 @ 02:09:
Nope, werk zelf ook vaak met Photoshop7 en heb daar nooit last van.. :/
NB. Cat. 4.4 geinstalleerd op m'n pc. & Win XP Pro
Het lullige is dus dat ALLE menu's, inclusief pop-up menu's, er zo uitzien. Niet alleen in Photoshop.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Exirion schreef op 07 mei 2004 @ 09:51:
[...]

Het lullige is dus dat ALLE menu's, inclusief pop-up menu's, er zo uitzien. Niet alleen in Photoshop.
Uninstall je catalyst driver 4.4 en zet hem er opnieuw op. Dit soort problemen kunnen voorkomen als je een nieuwe catalyst driver over je oude heen hebt geinstalleerd..

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 14-06 00:29
Ik heb een klein probleempje met mijn 2de monitor.
Voordat ik de drivers installeer is het beeld op mijn 2de scherm gewoon scherp (wel gemirrored vanwege standaard xp driver), als ik dan de nieuwe driver installeer is mijn 2de monitor ietwat vaag.
Dit is vooral goed tezien wanneer ik een worddocje voor de helft op de 1ste monitor zet, het verschil in scherpte is dan duidelijk zichtbaar (net alsof het er nog een keer staat doorgedrukt aan de rechter kant van elke letter).

Meet een eerdere versie van de driver heb ik dit probleem echter ook, vrienden van mij heben exact hetzeflde.

Specificaties:
2 17" CRT monitoren (Dell en Compaq)
De 2de monitor is aangesloten op de dvi poort van mijn Club 3D 9700 met een converter (dvi -> analoog)

Edit:
Driver geinstalleerd na schone installatie Windows XP Pro

[ Voor 7% gewijzigd door Low-Tech op 07-05-2004 14:12 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

die mm4.exe links zijn dood.... of zwaaaar overbelast.. iemand nog andere mirrors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik ben bezig met het installeren van de omega drivers maar halverwege de installatie wordt gevraagd om CD#2 8)7. Ehm, welke cd :P ?

* We Are Borg gaat weer verder prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 01:45
Exirion schreef op 06 mei 2004 @ 23:19:

[afbeelding]

nog nooit gezien met welke versie dan ook.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1 2 Laatste