[Elitegroup ECS K7S7AG] geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Heb hier een computer met:

Elitegroup K7S7AG met SiS® 746 & 963L K7S7AG (1.5A) chipset - Integrated SiS Xabre200 with 64MB DRAM on board

Daarin een Xp2200, 512Mb Ram, VGA onboard dus. Case is een A-open QF50A met standaard 300 watt voeding

Heeft tot maandag altijd goed gewerkt, maar startte gisterenochtend niet meer op. Het scherm blijft zwart, alle hardware (HD, CDrom, fans) lijkt wel goed op te starten, maar er volgt helemaal niets. Ook geen Biospiepjes.

und jetzt...

Bios met de jumper gprobeerd te clearen, maakt niets uit.

PCI-vga kaart geplaatst (geen AGP op het mobo), maakt ook niets uit.

Het moederbord zal wel naar zn grootje zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Stefke op 07-04-2004 23:50 ]

Verwijderd

Waarom het moederbord?

Waarom niet de CPU? Het geheugen? De voeding? De hdd's? De CD-ROM?

Dat je hdd, fans ed starten betekent alleen dat er 12 volt is en waarschijnlijk ook 5 volt, maar dit wil niet zeggen dat je voeding nog goed werkt.

Als je het volgende ff goed doorleest moet je al een heel eind komen:

PMG FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Stefke
Tnx

Ik heb geprobeerd op te starten zonder: HD, geheugen, CDrom, diskdrive, modem. Zonder al die dingen moet ie het gewoon doen - als 1 van die dingen het probleem veroorzaakt - , maar het maakt niks uit

Voeding niet verwisseld, heb ik zo niet liggen. Dat kan ik morgen wel effe proberen.

Maar aangezien ik totaal géén beeld krijg, en de video in het mobo zit, denk ik dat de onboardvideo (en dus de mobo) kapot is.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 08-04-2004 01:07 ]

Verwijderd

If your board has a Clear CMOS jumper, please refer to the Clear CMOS steps in the manual. If your board doesn't have such jumper, you can take off the on-board battery to leak voltage to clear CMOS. Please refer to the steps below:
Steps:
1. Turn off power.
2. Disconnect the power cord from MB.
3. Take out the battery gently and put it aside for about 10 minutes (Or you can use a metal object to connect the positive and negative pins in the battery holder to make them short for one minute).
4. Re-insert the battery to the battery holder.
5. Connect power cord to MB again and turn on power.
6. Press Del to enter BIOS and load Fail-Safe Defaults.
7. Save changes and reboot the system.

probeer maar :)

Verwijderd

stefijn schreef op 08 april 2004 @ 01:06:
Tnx

Ik heb geprobeerd op te starten zonder: HD, geheugen, CDrom, diskdrive, modem. Zonder al die dingen moet ie het gewoon doen - als 1 van die dingen het probleem veroorzaakt - , maar het maakt niks uit

Voeding niet verwisseld, heb ik zo niet liggen. Dat kan ik morgen wel effe proberen.

Maar aangezien ik totaal géén beeld krijg, en de video in het mobo zit, denk ik dat de onboardvideo (en dus de mobo) kapot is.
Als je geheugen, CPU of voeding kapot is zal je ook geen beeld krijgen.

Als de onboard video kapot is dan kun je er natuurlijk altijd ff een videokaart in gooien. Het kan ook zijn dat je bios instellingen niet kloppen, doe daarvoor dus een bios reset zoals hierboven staat beschreven.

• Stefke
Ik quote:
stefijn schreef op 07 april 2004 @ 23:26:

Bios met de jumper gprobeerd te clearen, maakt niets uit.

PCI-vga kaart geplaatst (geen AGP op het mobo), maakt ook niets uit.
:'(

Verwijderd

Doh, volgende keer zal ik proberen wat beter te lezen ;)

Heb je geheugen al eens eruit gehaald en geprobeerd of dat er dan iets gaat piepen?

Anders zal je toch ff je CPU in een andere plank moeten testen.

• Stefke
Ook zonder geheugen heb ik het al geprobeerd, geen verschil. Ander geheugen maakt ongetwijfeld ook niets uit (kan ik nog proberen vanavond)

CPU in een ander mobo is niet echt een optie helaas :(

Verwijderd

stefijn schreef op 08 april 2004 @ 09:19:
Ook zonder geheugen heb ik het al geprobeerd, geen verschil. Ander geheugen maakt ongetwijfeld ook niets uit (kan ik nog proberen vanavond)

CPU in een ander mobo is niet echt een optie helaas :(
Je kan altijd ff naar de PC-boer gaan en een ander boardje halen, werkt de CPU daar dan wel in dan heb je gelijk een nieuwe, werkt de CPU daar ook niet in dan is je CPU dood en kun je het moederbord terugbrengen. Als je er dan toch bent neem je gelijk een nieuwe CPU mee.

Tenzij je de boel sloopt moeten winkels in Nederland binnen 7 dagen dat de winkel geopend is de boel zonder problemen teruggeven en moeten ze je je geld teruggeven als je dat wil. Na die 7 dagen hoeven ze niets wat niet stuk is terug te nemen en als ze het terugnemen geven ze je meestal een ander product of een tegoedbon

• Stefke
Andere voeding doet ook niks, net als ander geheugen. Dat laatste was wel te verwachten: een mobo met kapot geheugen start altijd nog wel op.

Heb geen processor liggen om te proberen, en aangezien die comp niet van mij is ga ik niet effe naar de winkel een andere CPU halen en dan dalijk te horen krijgen 'we nemen niets terug doe maar een bon'

Aangezien ik ook helemaal geen enkele piep oid hoor bij het opstarten, alleen de hardware gaat lopen, denk ik dat eea gewoon niet meer functioneert, en ik stuur gewoon mobo + CPU terug.

Vraagje: wat krijg je te zien als je een mobo zonder CPU opstart?

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 09-04-2004 19:24 ]

• Stefke
stefijn schreef op 09 april 2004 @ 18:33:

Vraagje: wat krijg je te zien als je een mobo zonder CPU opstart?
Iemand?

Verwijderd

Wat je krijgt als je een mobo start zonder CPU: Helemaal niets

Je krijgt geen piepjes (behalve op een AN7 die een mooie errorcode geeft) geen lampjes, geen kick.

Op sommige mobo's wil de boel niet eens aan als er geen CPU in zit.

Je kan zonder problemen iets halen bij een PC winkel hoor, in Nederland hebben we namelijk iets (heb ik van horen zeggen) wat wetten heten. Er is namelijk een wet (geloof dat ie bedenkingswet heet ofzo) dat een winkel binnen 7 dagen dat de winkel open is geweest als je het product wat niet gesloopt is en je een bon hebt je je geld terug moet krijgen. Dus niet dat ze je een tegoedbon geven ofzo, je hebt dan recht op je geld.

Verwijderd

Er is GEEN wet die terugname verplicht! Alleen bij koop via colportage of vanaf internet; zogenaamde 'Koop op afstand' is er een bedenktermijn. Anders niet.

Als je een product in de winkel koopt, dan is de winkelier dus zeker niet verplicht de koop ongedaan te maken, of om te ruilen tegen een nieuw/ander product.
Echt klantvriendelijk is dit niet, en daarom is omruil etc. in praktijk vaak wel mogelijk, echter binnen een bepaalde periode, die de winkelier zelf aangeeft.

ALLES wat de winkelier dus aan service geeft is uit eigen beweging!... Een goede leverancier zal echter wel adviseren en hulp verlenen bij dit soort klachten. Een moederbord kan dan vaak getest worden etc. Een leverancier die niet dit soort sefvice wil geven en zijn handen terugtrekt kan je beter mijden. Mocht er dan ooit werkelijk een garantieproleem zijn, dan zijn ze ook vaak niet thuis.

Overigens is garantie iets anders. Als eriets kapot gaat, mag je op zijn minst verwachten dat het product binnen een redelijke termijn wordt gemaakt. (dat is wettelijk vastgelegd voor 2 jaar bij onsumenten en min 6 maanden voor fabrikanten onderling). Als het product omgeruild wordt binnen een voor een nieuwe ipv een gerepareerde, dat is ook meer service en gemakzucht van een fabrikant/leverancier zelf, testen en repareren kost vaak nl. vaak meer dan een nieuw product leveren. en de klacht is gelijk opgelost.

• Stefke
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 23:36:
Wat je krijgt als je een mobo start zonder CPU: Helemaal niets

Je krijgt geen piepjes (behalve op een AN7 die een mooie errorcode geeft) geen lampjes, geen kick.

Op sommige mobo's wil de boel niet eens aan als er geen CPU in zit.
Suck, dat klinkt alsof wellicht toch de processor kapot is.

Verwijderd

stefijn schreef op 13 april 2004 @ 10:02:
[...]

Suck, dat klinkt alsof wellicht toch de processor kapot is.
Of je moederbord, ga eens met die PC naar een PC-boer, een beetje boer helpt je daar meteen mee.

• Stefke
Dat is het probleem, het is via internet besteld, als ik een onderdeel opstuur en het is niet kapot krijg ik onderzoekskosten, en weet ik nog niks.

• Stefke
Toch maar mn eigen comp opengesloopt :| (zie onder)

Mijn Xp2600 op het k7S7AG mobo doet het perfect, de XP2200 op mijn Asus mobo doet niets...

CPU dood dus, toch is er niets aan de zien, geen kapotte core aan de buitenkant

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 15-04-2004 13:13 ]

Pagina: 1