P4C800-E deluxe: SATA Raid installatie

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28
Ik heb vandaag mijn nieuwe computer gekregen, met daarbij 2 Samsung S-ATA schijfjes die ik in Raid 0 wil laten draaien. In het Bios heb ik succesvol een array aangemaakt.

Echter nu moet ik WinXP installeren en vooraf drivers op een diskette zetten. Moet ik hiervoor de Via drivers gebruiken die op de cdrom staat? De handleiding is hier niet duidelijk in en via de google/gathering-search heb ik niet de informatie kunnen vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je het überhaupt geprobeerd? Je had wel een beetje kunnen uittesten ende proberen ..
Je detoneert je hardware heus niet met een verkeerde driver 8)7

• lucky me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

lucky me

Otaku

Gebruik gewoon een ander computer om de drivers van cd naar floppy te zetten. Veel succes.

i7 3770K, 24 GB RAM, Asrock Z77 Extreme 4, Asus Strix GTX970 OC, Samsung Evo 840 250GB, Samsung 320 GB 7200rpm 16MB, WD green 2 TB, Asus DVD-writer

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens mij was dit niet zijn vraag :+

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Er is trouwens een update van die driver, en ook voor de bios, misschien dat je die ook effe kunt downloaden.

Want met sata raid, en dual DDR heeft dit bord wat problemen, met win2000.

Maar een update is volgens mij nooit weg.

Verwijderd

TweakersOnly schreef op 07 april 2004 @ 23:12:
Ik heb vandaag mijn nieuwe computer gekregen, met daarbij 2 Samsung S-ATA schijfjes die ik in Raid 0 wil laten draaien. In het Bios heb ik succesvol een array aangemaakt.

Echter nu moet ik WinXP installeren en vooraf drivers op een diskette zetten. Moet ik hiervoor de Via drivers gebruiken die op de cdrom staat? De handleiding is hier niet duidelijk in en via de google/gathering-search heb ik niet de informatie kunnen vinden.
Je moet een driver-diskette voor de HPT378 controller. De drivers kun je downloaden bij Asus, heb je meteen de nieuwste. Ik dacht dat er een batch-bestandje bij die drivers zit, waarmee automatisch de juiste bestanden naar de diskette gekopieerd worden.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je nu een p4c (startpost) of een p4p (sysspecs).
In het geval van een p4c800-e DL:
[rml][ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores![/rml]
(het is dat de search niet werkt)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat topic staat ook in de FAQ gelinkt ;)
Pagina: 1