Toon posts:

[NEC34i] Ervaringen met deze foon..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search doet het hier bij mij niet.. Is dit bij iedereen?

Nou, ik vind het tijd voor een nieuwe telefoon en die NEC 34i kwam er wel goed uit qua looks en specs :)

Op het internet vind ik niet al te veel reviews van deze phone (geen 1)
Dus pols ik hier naar ervaringen van users die deze hebben..

Hier is nog een site met specs en wat fotos: http://www.base.be/nl/gsm_nec_341i.html
Afbeeldingslocatie: http://www.base.be/gfx/necn341i_01.jpg

Verwijderd

Topicstarter
floep

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-04 21:50
het is wel een leuk telefoontje, werkt goed, belt goed, alleen batterij is wel vrij snel leeg en foto`s die het ding maakt zijn leuk voor op het schermpje zelf maar meer ook niet

Verwijderd

Topicstarter
harryslinger schreef op 08 april 2004 @ 22:31:
het is wel een leuk telefoontje, werkt goed, belt goed, alleen batterij is wel vrij snel leeg en foto`s die het ding maakt zijn leuk voor op het schermpje zelf maar meer ook niet
Hoe lang gaat ie mee bij jou? Bij normaal gebruik..
Pak 2x per dag bellen en 5 sms.

Verwijderd

Ik heb deze foon ook. Er kunnen lekker veel plaatjes en beltonen in (ik heb er al 50 ingezet, die zekerzz goed klinken!!) en imode is ook helemaal te gek.

Ik vind alleen 1 ding heel erg jammer bij deze telefoon, en dat is dat het datakabeltje wat je bij de primafoon krijgt voor 40 euro, gewoon niet goed wil werken, of anders gezegd, software die erbij geleverd zit werkt niet goed op geen enkele pc of besturingssysteem. Telefoon word wel herkend, dus kabel is goed.
Als je eenmal geinstalleerde foonbeheerprogramma wilt starten krijg je steeds een foutmelding als je verbinding maakt met je telefoon.
Foutmelding = "Verbinding voerde blokkeertijd uit".

Ik heb alle instellingen (ook virtuele compoortinstellingen en usb instellingen + compoorten veranderd etc) geprobeerd en hij bleef dezelfde fout geven.
Niemand wist me te helpen, NEC niet (verwees me door naar kpn of primafoon) en kpn verwees me door naar nec, en bij primafoon wisten ze ook al niks, ik moest ze uitleggen wat ik gedaan had, dus had er duidelijk meer sjoege van.. :S

Ze hadden allemaal net zo'n foon, maar natuurlijk nooit datakabel geprobeerd....

Dus kabel maar weer teruggebracht en ik ga er van uit dat deze niet zal werken.. (heb het met 3 van deze foons geprobeerd, die van mij en m'n ouders...)

Iemand ook zulke ervaringen?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb er 2 gehad en daarvan was binnen 2 weken het scherm kapot. Helemaal blauw geworden en met geen mogelijkheid weer normaal te krijgen. Heb er niets raars mee gedaan.

Misschien een slechte serie ofzo, maar ik zou er toch mee uitkijken.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 09:02
Bij de primafoon krijg je er nu een accesoires paket bij. Net een extra accu, headset en Bureaulader(telefoon en extra accu tegelijk.

Vooral die extra accu lijk me handig

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:02

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Heb hem als testtoestel voor spelontwikkeling gehad. Vond vooral het grote scherm fijn, zeker als je wat info kwijt moet op het scherm. Ook de bediening vond ik wel in orde. Het enige dat jammer is, is natuurlijk dat ie DoJA en geen MIDP ondersteunt (daar zijn veel meer spellen van). En wat ik al helemaal idioot vind, is dat de camera niet programmeerbaar is. Dat wil zeggen: je kunt er alleen mee wat de standaardfunctionaliteit toelaat (in de Japanse versie van dit toestel kun je programma's schrijven die de camera aanspreken).

Verder: Batterij is altijd een zwak punt geweest van die iMode NEC serie.

Samengevat: het mooiste iMode toestel dat er is, bij gebrek aan beter. De Nokia 3650, die ook iMode aankan, is echter een veelzijdiger toestel. Deze kan dan weer geen DoJa spellen aan, maar wel MIDP. Als ie niet zo groot was, zou hij zonder meer winnen van de NEC34i.
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:19:
software die erbij geleverd zit werkt niet goed op geen enkele pc of besturingssysteem.
Welke software was bijgeleverd? Wij hadden namelijk wel de kabel, maar geen software. De software hebben we daarom van de NTT DoCoMo site geplukt, maar de settings volledig goed zetten in de Japanse interface is nooit gelukt :+

edit:
Overigens: er bestaat wat verwarring over of het nu 341i of 34i is. Volgens mij bestaan ze allebei, en heette het eerst gewoon 34i (dit stond ook letterlijk op ons toestel). KPN heeft het altijd over de 341i.

[ Voor 11% gewijzigd door GrimaceODespair op 09-04-2004 00:23 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
GrimaceODespair schreef op 09 april 2004 @ 00:20:
Samengevat: het mooiste iMode toestel dat er is, bij gebrek aan beter. De Nokia 3650, die ook iMode aankan, is echter een veelzijdiger toestel. Deze kan dan weer geen DoJa spellen aan, maar wel MIDP.
Ik heb hem ook, gratis van me pa via zijn werk gekregen :Y) Maar het is zeker niet de mooiste telefoon (lees telefoon is aardig groot vergeleken met andere :+)
[...]
Welke software was bijgeleverd? Wij hadden namelijk wel de kabel, maar geen software. De software hebben we daarom van de NTT DoCoMo site geplukt, maar de settings volledig goed zetten in de Japanse interface is nooit gelukt :+
Ik heb nooit een datakabel + software bij mijn foon gezien :X, maar ik mag dan ook niet klagen. Hele telefoon gratis :9

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 09:02
Zou even wachten was net op mijn werk. Werk bij de primafoon ;)

En zag dat er een mooie panasonic uit zal komen en spoedig zal ook de Nec 400i komen.

De panasonic komt 14 april http://www.4phones.de/modell238.html

Afbeeldingslocatie: http://www.neteconomie.com/dbphoto/Terminaux/Nec/20040319165100-350.jpeg

Video zoals de nokia 6600 moet ook kunnen.

[ Voor 46% gewijzigd door Blijepeen op 09-04-2004 19:19 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Blijepeen schreef op 09 april 2004 @ 19:14:
Video zoals de nokia 6600 moet ook kunnen.
Dat zou idd heel gaaf zijn, de camera die in de NEC34i zit is nou niet echt wat je noemt hoogstaand ;(

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

AvK

Ready Set Go

Wat ik het grootste probleem vind is de super onlogische menu-structuur.
Zeker als je Nokia gewend bent.
Voor de rest een prima toestel, lekker groot (en duidelijk) scherm en die batterij gaat best lang mee vind ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Topicstarter
Normaal zou ik hem in de loop van volgende week hebben, ik laat wel iets horen! :)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44

AvK

Ready Set Go

En.....wat heb je nu gekocht?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Pagina: 1