[AC3] WinAmp speelt geen AC3 af..

Pagina: 1
Acties:

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Prenotes:
Dit zal ongetwijfeld langs zijn geweest. Search is stuk, ik heb Google wél geraadpleegd, zie daarvoor hieronder

Als ik iets comprimeer tot een MPEG4 bestand, met AC3 daaronder voor het geluid, dan doet dat in alle spelers, behalve WinAmp. Ik heb al met de instellingen gespeeld en het een en ander gevonden wat ging over 'waveOut en DirectSound', dat Directsound mogelijk wel is niet zou werken. Ook met die instellingen heb ik gespeeld.

Via Google kon ik niet vinden of meer mensen dit probleem ondervonden, wel heb ik een AC3 Plug-in gevonden voor WinAmp

Als geluidskaart heb ik een Audigy 2 en ik heb nog een on-board nForce 2 geluidskaartje op het moederbord (A7N8X, Rev. 2.0) Full specs te vinden in mijn signature.. Audigy 2 gebruik ik natuurlijk als primary en heb de nForce volledig afgesloten van de standaardtaken in het configuratiescherm.

Toch komt het geluid niet eruit via WinAmp. Hoe los ik dit op?

[ Voor 6% gewijzigd door SanderTje! op 07-04-2004 22:58 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Winamp speelt standaard geen MPEG4, heeft een plugin nodig

if broken it is, fix it you should

• SanderTje!
  • Niet online
elgringo schreef op 07 april 2004 @ 22:59:
Winamp speelt standaard geen MPEG4, heeft een plugin nodig
Ik heb wel een Codec, voor zowel MPEG4 als AC3. AC3 komt van Sourceforge af, vast en zeker bekend.

WinAmp geeft wél beeld, geen geluid. PowerDVD geeft wél geluid.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 22:15
Ik neem aan dat je wel een ac-3 codec geïnstalleerd hebt? anders wordt het idd een beetje lastig :P. Mijn winamp (5) speelt volgens mij wel gewoon films af met ac3 geluid. ff googlen naar die codec dus.

Ik zie net dat je hem waarschijnlijk wel geínstalleerd hebt. Welke winamp heb je btw?

[ Voor 19% gewijzigd door brouwerpower op 07-04-2004 23:02 ]

• SanderTje!
  • Niet online
brouwerpower schreef op 07 april 2004 @ 23:00:
Ik neem aan dat je wel een ac-3 codec geïnstalleerd hebt? anders wordt het idd een beetje lastig :P. Mijn winamp (5) speelt volgens mij wel gewoon films af met ac3 geluid. ff googlen naar die codec dus.

Ik zie net dat je hem waarschijnlijk wel geínstalleerd hebt. Welke winamp heb je btw?
Kun je dat is testen dat je daar zeker van bent? ;)

WinAmp 5.03 heb ik nu. Maar met WinAmp 2.x was dit ook al zo. Aan 3 ben ik nooit aangekomen :X

GSpot geeft ook netjes aan dat ik de codec gewoon heb. Ik heb zelfs de AC3 codec 2 keer geinstalleerd om er zeker van te zijn..

Gaat om de Direct show AC3 decoder filter, 0.70b gemaakt door Vigovsky Alexander.