Toon posts:

Te weinig geheugen met Acer Aspire 1352XC

Pagina: 1
Acties:
  • 964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn vriendin heeft vandaag een nieuwe laptop gekocht. Hier wat specificaties:
14.1 Inch XGA TFT LCD
AMD Athlon XP-M 2200+
256 MB DDR SDRAM
20 Gb HDD
DVD/CD-RW combo

Nu zijn er de volgende problemen voorgekomen:
bij systeem (configuratiescherm, systeem) wordt er weergegeven dat de kloksnelheid 350 MHz is. als je hem daarna opnieuw opstart of een paar minuten later weer gaat kijken bij systeem, dan staat er opeens dat er 796 MHz kloksnelheid. (bij een AMD Athlon 2200+ verwacht ik toch tenminste een kloksnelheid die rond de 1,7 GHz ligt)

Ook wordt er hier weergegeven dat er 192 MB geheugen in zit ipv de 256 Mb

iemand enig idee waaraan dit kan liggen??

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11-2025

koli-man

Bartender!!!!

tja dat komt voor mij omdat dat zon mobile processor is. Je moet dan instellen dat hij gebruikt wordt als desktop computer in het config scherm en dan zal dat wel opgelost zijn
Anders hebben ze je bezeikt :) of je vriendin dan.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Verwijderd

Topicstarter
koli-man schreef op 07 april 2004 @ 22:16:
tja dat komt voor mij omdat dat zon mobile processor is. Je moet dan instellen dat hij gebruikt wordt als desktop computer in het config scherm en dan zal dat wel opgelost zijn
Anders hebben ze je bezeikt :) of je vriendin dan.
Waar kan ik dit precies instellen ?

hmz bezeikt hebben ze me ook al. In het aktikrantje staat niets over een Mobile processor, maar alleen AMD Athlon XP 2200+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 22:21 ]

Verwijderd

Hij laat de processor inderdaad zo langzaam mogelijk draaien als hij niet gebruikt wordt, scheelt weer batterijduur. Als je hem aan het netsnoer legt of het advies van koli-man opvolgt zal hij wel op normale snelheid draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 22:19:
Hij laat de processor inderdaad zo langzaam mogelijk draaien als hij niet gebruikt wordt, scheelt weer batterijduur. Als je hem aan het netsnoer legt of het advies van koli-man opvolgt zal hij wel op normale snelheid draaien.
Toevallig heb ik hem nu op netstroom aangesloten en ook opnieuw opgestart, maar hij geeft nog steeds alleen maar 350 MHz aan

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

configuratiescherm en dan energiebeheer dacht ik en dan één van de tabbladen dacht ik.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 22:18:
[...]

Waar kan ik dit precies instellen ?

hmz bezeikt hebben ze me ook al. In het aktikrantje staat niets over een Mobile processor, maar alleen AMD Athlon XP 2200+
In je topicstart zette je AMD athlon XP-M ik neem aan dat die voor Mobile staat en niet voor minder megahertz ;)

Verwijderd

Topicstarter
koli-man schreef op 07 april 2004 @ 22:25:
configuratiescherm en dan energiebeheer dacht ik en dan één van de tabbladen dacht ik.
ik heb dat ingesteld als thuis computer ipv draagbaar, en ook opnieuw opgestart, maar nog steeds geeft hij 796 Mhz wer. Volgens mij zijn we behoorlijk bezeikt

Verwijderd

Topicstarter
koli-man schreef op 07 april 2004 @ 22:28:
[...]

In je topicstart zette je AMD athlon XP-M ik neem aan dat die voor Mobile staat en niet voor minder megahertz ;)
haha ja staat voor Mobile haha sorry had ik vergeten te typen :S

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 22:29:
[...]

ik heb dat ingesteld als thuis computer ipv draagbaar, en ook opnieuw opgestart, maar nog steeds geeft hij 796 Mhz wer. Volgens mij zijn we behoorlijk bezeikt
hmmz neuh dat zal wel meevallen hoor. Kijk anders eens in het boekje wat je erbij gekregen hebt. Check ook je bios even, maar dat zal het wel niet zijn. Als het eerst een waarde van 387 of zoiets heeft en iets later 796 dan is het variabel en is het dus een instelling. het is jammer dat de search het niet doet, want hier zijn volgens mij toch al wat onderwerpen over geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door koli-man op 07-04-2004 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
koli-man schreef op 07 april 2004 @ 22:33:
[...]

hmmz neuh dat zal wel meevallen hoor. Kijk anders eens in het boekje wat je erbij gekregen hebt. Check ook je bios even, maar dat zal het wel niet zijn. Als het eerst een waarde van 387 of zoiets heeft en iets later 796 dan is het variabel en is het dus een instelling. het is jammer dat de search het niet doet, want hier zijn volgens mij toch al wat onderwerpen over geweest.
ok we gaan het boekje nakijken. Weet je ook hoe het zo zit met het aantal geheugen? 196 MB ipv 256 MB ??

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

check anders dit ook nog eens even http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/869641
En wat betreft het intern geheugen. Dat vind ik wat vreemder.

Verwijderd

Topicstarter
koli-man schreef op 07 april 2004 @ 22:36:
check anders dit ook nog eens even http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/869641
En wat betreft het intern geheugen. Dat vind ik wat vreemder.
Hmz ik heb het gelezen, maar ik snap er niet zo veel van. Wel dat et er op neerkomt dat er meer CPU gebruikt gaat worden naarmate je hem maar gebruikt. Klopt dit zo ongeveer? ik kon nergens vinden hoe ik dit moet instellen om gewoon de gehele cpu te kunnen gebruiken

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 22:44:
[...]

Hmz ik heb het gelezen, maar ik snap er niet zo veel van. Wel dat et er op neerkomt dat er meer CPU gebruikt gaat worden naarmate je hem maar gebruikt. Klopt dit zo ongeveer? ik kon nergens vinden hoe ik dit moet instellen om gewoon de gehele cpu te kunnen gebruiken
Ja dat klopt zo ongeveer
niet te druk maken. Rustig afwachten tot de search het weer doet. Wil je toch zoeken kun je het ook op deze manier doen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/897505 Dat zal wel lukken. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
koli-man schreef op 07 april 2004 @ 22:46:
[...]

Ja dat klopt zo ongeveer
niet te druk maken. Rustig afwachten tot de search het weer doet. Wil je toch zoeken kun je het ook op deze manier doen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/897505 Dat zal wel lukken. Suc6
ok bedankt in ieder geval voor de rest. Ik ga morgen wel weer terg naar de winkel, om te vragen wat zei gaan zeggen. Ook die mb's van dat geheugen. maarja we zien wel. Groetjes!!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 18:10

Pubbert

random gestoord

Installeer Aida32 eens of Sysoft Sandra, en kijk eens wat die te melden heeft :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

wouterve

Swinger of States

Dat je wat geheugen mist, komt waarschijnlijk doordat de geïntegreerde grafische kaart van de laptop voor zijn videogeheugen geheugen van het werkgeheugen van de laptop afsnoept. Vaak is in de BIOS in te stellen hoeveel videogeheugen de laptop mag gebruiken; ik zou me zo kunnen voorstellen dat je dat wat lager wilt instellen dan die 64 MB die hij nu gebruikt. 16 MB is meestal wel genoeg, die laptops zijn toch geen game-monsters, en al helemaal niet als ze zo'n shared VGA-kaart hebben :).

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Dat werkgeheugen dat je mist wordt inderdaad door je onboard videokaart ingepikt. Dus daar hoef je je niet druk over te maken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Positron op 08-04-2004 12:58 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
wouterve schreef op 08 april 2004 @ 12:51:
Dat je wat geheugen mist, komt waarschijnlijk doordat de geïntegreerde grafische kaart van de laptop voor zijn videogeheugen geheugen van het werkgeheugen van de laptop afsnoept. Vaak is in de BIOS in te stellen hoeveel videogeheugen de laptop mag gebruiken; ik zou me zo kunnen voorstellen dat je dat wat lager wilt instellen dan die 64 MB die hij nu gebruikt. 16 MB is meestal wel genoeg, die laptops zijn toch geen game-monsters, en al helemaal niet als ze zo'n shared VGA-kaart hebben :).
ey wouter, ik heb in de bios gekeken, maar ik zag dat het wel 64 mb is, maar ik kan deze niet veranderen. Bestaat er een progje waarmee dat wel kan?
Pagina: 1