Toon posts:

[XP]Problemen webcam Go Plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik mijn gloednieuwe Dell Inspiron 8600 :9
Alles gaat goed tot ik mijn webcam wil aansluiten, het gaat om een webcam go plus van Creative.

Ik ging naar de site van Creative en haalde de nieuwste (enige) drivers af voor mijn webcam onder XP. Ik volgde de installatie en alles ging goed tot het aansluiten van de webcam....BSOD en spontaan gereboot.

OK ik dacht dat er misschien nieuwe drivers waren uitgekomen en die wat slecht waren of zo. Dus ging ik maar op zoek naar mijn cd met oude drivers op (ik heb tot nu toe nog nooit een probleem gehad met mijn webcam). Ik uninstalleer de nieuwe drivers en steek mijn webcam terug in. Windows vindt uiteraard geen drivers meer dus kan ik de oude laten installeren. Alles gaat weer goed tot het aansluiten van de webcam, weer BSOD en nu nog erger er is geen uninstall bij. Omdat het een USB webcam is moet je hem aansluiten voor hij in de device manager staat dus ik kan de drivers zelf niet uninstallen nu.

Ik heb echt geen idee wat dit kan zijn maar ik wil het graag opgelost, Netmeeting is namelijk vaak de enige manier waarop ik met mijn vriendin kan communiceren en zij vindt dat niet zo leuk als ze niets kan zien.

Zoals ik al zei heb ik tot nu toe nooit problemen gehad met mijn webcam (zelf niet onder xp). Het enige verschil is dat de usb-poorten op mijn laptop USB 2.0 zijn terwijl op mijn vorige pc het nog de standaard usb was.

Ik heb al op Google gezocht maar kan niets vinden, ook op Creative en op ATI (heb een ATI 9600 Mobility) staat niets dat mij helpt. De search hier kan ik niet gebruiken omdat die plat ligt.

Wie o wie kan mij helpen :?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 19:01

Kvn

Heb je je systeem verder al volledig geinstalleerd? Anders kan je misschien even Windows opnieuw installeren, misschien dat ie brak is.

ow ja, je kan trouwens nog wel zoeken op GoT, kijk hier maar even "Search tijdelijk 'stuk'".

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Kvn op 08-04-2004 07:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is net nieuw geinstalleerd en geeft enkel maar met de webcam problemen, voor de rest heb ik geen problemen met stabiliteit dus ik zou het raar vinden moest dat de oorzaak zij. (thx voor de link)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geraak er dus echt niet uit, met de search van GoT vind ik niets dat me kan helpen (zelf geen gelijkaardig probleem). Creative blijkt weet te hebben van het probleem maar hun voorgestelde oplossing "installeer service pack 1" is nutteloos voor mij want dat heb ik al moeten doen om nog maar USB 2.0 te hebben |:( Ik ging ook eens op Dell neuzen en er bleek een stuk software te zijn dat moest helpen met usb problemen (toegang tot usb-floppy etc). Dat heb ik dan ook geinstalleerd maar nog steeds krijg ik direct een BSOD en spontane reboot als ik mijn webcam aansluit, dit is echt niet leuk meer :'(

Verwijderd

Topicstarter
OK nog maar eens proberen om hulp te vinden want dit begint als maar meer deprimerend te worden :'( . Ik heb deze week twee keer contact gehad met Creative. Zij stelden mij twee keer verschillende oplossingen voor die ik uiteraard allemaal meerdere keren heb uitgeprobeert, jammergenoeg zonder succes. Bij Dell moet ik niet op antwoord via mail rekenen, en via telefoon kom ik ook nergens (ja tot een Nederlander die me wel wilt helpen maar zo enorm snel en onduidelijk spreekt dat ik hem als Belg helemaal niet kan volgen). Op het forum van Dell vind ik ook geen hulp, alleen maar mensen die hetzelfde probleem hebben.

Ondertussen heb ik dus mijn webcam al gereset, een bios-update gedaan, alle nieuwste drivers van alles geinstalleerd, xp geherinstalleerd, geprutst met uit te proberen op al mijn usb poorten, allemaal zonder succes...Als iemand mij kan helpen zou ik die persoon enorm dankbaar zijn.