TV-kaart/Coax/HQ

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50
voor een klein software projectje moet er van een TV-kaart 24/7 gecaptured worden. Ik moet ook een tv kaart hier voor kiezen. De input _moet_ via coax, het ruisgehalte zo laag mogelijk, en de kwaliteit zo hoog mogelijk. Ik weet niet zeker of die twee altijd samen gaan (lijkt me wel, maar toch). Weinig ruis en goed contrast is het belangrijkst. Resolutie minimaal 640x480

Ik heb de ballen verstand van TV kaarten, dus als iemand iets moois kan aanraden :-) Het kaartje mag wat kosten, maar geen duizenden euri's.

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50
Ik vergeet nog bijna iets anders heel belangrijks, de kaart moet gegevens aan kunnen leveren in RGB colorspace, dus geen YUV.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

We hebben ook een Edit-knopje :Y)

Als ik je eisen zo hoor zou ik haast zeggen dat je toch echt aan professioneel spul moet gaan denken, of je moet een kaart met TV-in hebben waar je iets van een convertor tussen hangt. Video's willen nog wel eens die mogelijkheid hebben.
Andere mogelijkheid is het coax-signaal met een bepaalde frequentie binne laten komen op een kaart met TV-tuner...maar ik weet niet of je dan de gewenste beeldkwaliteit kunt halen. bedenk je overigens dat S-video en Svhs ook maar tot een max van 800x600 komen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)