Toon posts:

MSN Messenger met Webcam werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Vraagje, waarom krijg ik mijn usb 2.0 webcam niet aan de praat in MSN?

Ik heb de laatste nieuwe update msn, van de driver van de webcam en in msn, als ik daar de webcam selecteer zegt hij: Je kunt de camera-instellingen niet wijzigen, omdat de camera niet is aangesloten op de computer of omdat je de camera gebruikt voor een videogesprek of een ander programma.

Ik heb verders niet openstaan in mijn Windows 2000 pc (onder XP zelfde probleem, iets andere foutmelding) en heb alle mogelijke processen al afgesloten.

het is een sweex usb 2.0 webcam

alvast bedankt!! :)

Wouter.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

werkt de webcam wel als je hem probeert te gebruiken via de bijgeleverde software? Want anders ligt het aan de cam of de drivers en niet aan MSN (wat mijn vermoeden is btw)

Volgende keer graag verder gaan in je oude topic [rml][ XP] Sweex USB webcam herkent als USB1.1 niet als USB2*[/rml] ...daar heb je nl net eentitelfix gekregen. Zo ook wel handig zijn als je daar de uiteindelijke oplossing post, dan hebben anderen er ook wat aan.

[ Voor 43% gewijzigd door The Eagle op 07-04-2004 21:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga je topic even verplaatsen naar Software Algemeen - je vraag gaat uiteindelijk meer over Messenger en dat hoort meer in Software Algemeen thuis :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb dit probleem al vaker gehoord met die Sweex USB 2.0 cam, als je de oplossing hebt ben ik benieuwd!

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
De cam werkt wel met de software van de cam ja (nu wel, maar eerst niet.)

maar ik msn dus niet, dan krijg ik die error.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Heb je 'm wel geinstalleerd en daarna MSN -> Extra -> Wizard Beeld en Geluid afstemmen... ?

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

In (msn) messenger heb je een optie; mijn webcammogelijkheden delen met anderen (of zoiets). (extra -> opties), staat die al aan? :|

En ik neem aan dat je het al geprobeerd hebt, ik heb ook een 2.0 usb webcam, die 1x niet werkte met msn, ff opnieuw starten zonder webcam, daarna erin prikke en windows herkent hem, misschien beetje nøøb manier maar hij werkte wel! O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die optie in MSN staat aan, (webcam mogelijkheden delen ofzo..) en ja, via beeld en geluid afstemmen heb ik het geconfigureerd, en dan werkt het ook gewoon. (msn herkent de cam wel). maar als ik daarna instellingen voor webcam open, of iemand uitnodig om te kijken, dan is er geen beeld, maar alleen die error.
Pagina: 1