Toon posts:

Custom Java SDK install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer dus de Java SDK te installeren op de manier die ik zelf wil, omdat ik op dit moment wel tevreden ben met hoe alles geïnstalleerd is.
Mijn Linux systeem is gebaseerd op LFS, maar ik ben niet tevreden met de manier waarop de J2SDK geinstalleerd wordt.

Ik wil overigens J2SDK 1.5.0 installeren, maar dat gaat volgens mij precies hetzelfde als de 1.4 versies.

Het probleem:
Standaard download je een .bin bestand van de Sun site, dat maak je executable, en dat execute je dus vervolgens. Het is een self-extracting archive, dus alles kwam in een j2sdk1.5.0 directory te staan, met ongeveer de volgende structuur:
j2sdk1.5.0/
   bin/
   include/
   jre/
      bin/
      lib/
         i386/
   lib/

Er staan nog wel meer bestanden, maar die vind ik op dit moment niet zo boeiend. Maar het gaat er dus om, dat ik het volgende wil:

Binaries uit bin/ en jre/bin/ zet ik allemaal in /usr/bin/
Header files uit include/ copieer ik naar /usr/include/
En nu komt het: ik wil de java library meuk in /usr/lib/java/, omdat het een beetje een bende is in die directories. Maar het belangrijke libjava.so bestand staat in de i386 directory, die java dus eigenlijk probeert te vinden in /usr/lib/, waar ik hem echt niet wil hebben.

Ik krijg java alleen aan de praat als ik de i386 directory in /usr/lib/ zet, en er ook rt.jar plaats.
Javac wil pas als ook tools.jar in /usr/lib/ te vinden is. Maar er is nog een groot aantal dingen dat niet zo lekker werkt, en ik heb geen zin om allerlei .jar en .properties files in /usr/lib/ te zetten. Sterker nog, de .jar files wil ik als het even kan in /usr/share/java/ hebben.

Mijn vraag is dus: is er een manier om dit toch netjes voor elkaar te krijgen, of is het simpelweg teveel gevraagd? :)

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Kun je niet gewoon een Symlinkje maken? met ln -s <doelbestand> <te maken linkje> ?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage