wireless verbinding tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

• syntegra
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik zit met de volgende 'vraag':

2 pc's, pc A en pc B, die ongeveer 10 meter van elkaar staan (verschillende verdieping), moeten met elkaar verbonden worden, draadloos;

pc A bevat reeds een wireless (B/G) pci netwerkkaart;
pc B bevat geen netwerkkaarten (noch utp, noch wireless)

tevens wil ik gebruik maken van een access point (ik weet dat je een adhoc-netwerk kunt bouwen door enkel met wireless netwerkkaarten te werken, maar heb hierover gelezen dat het niet goed zit met beveiliging en bereik)

nu is mijn vraag: kan ik zo'n access point rechtstreeks koppelen via USB (!) op pc B om een netwerk te vormen? of ben ik verplicht om een aparte draadloze netwerkkaart te installeren op pc B, en de accesspoint dan gewoon in de stroom te pluggen (na geconfigureerd te zijn) en dus nergens aan vast te koppelen?

de got search werkt niet op dit moment, dus ik kan niet controleren of er reeds topics lopen die dit behandelen; in de faq van dit forum vind ik enkel info die ik al weet (nl. het klassieke gebruik van een accesspoint: koppelen aan een router of switch)

Verwijderd

Hoe regel je je internet. Anders zou je een accespoint met router kunnen aanschaffen. Je pc zonder wireless kun je dan met een utp kabeltje aansluiten. Netwerkkaartje kost tenslotte ook niets meer.

• syntegra
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 21:30:
Hoe regel je je internet. Anders zou je een accespoint met router kunnen aanschaffen. Je pc zonder wireless kun je dan met een utp kabeltje aansluiten. Netwerkkaartje kost tenslotte ook niets meer.
Het is de bedoeling dat internet softwarematig gedeeld wordt. Een utp kabel wil ik vermijden omdat de pc's op een verschillende verdieping staan. Tevens zou ik ook geen router willen aanschaffen, omdat ik reeds een usb modem heb (kheb intussen al gehoord van routers waarop je een usb modem kan aansluiten, maar heb hier verder geen weet van).

• syntegra
ik zal mijn vraag nog iets verduidelijken, want ik heb idd niets over internet gezegd

aan pc A hangt een usb adsl modem;

ik weet dat de volgende opstelling werkt:

aan pc A (die ook over een onboard 10/100 netwerkkaart beschikt) een access point via crosslink kabel hangen, op pc B een wireless usb adaptertje hangen, en vervolgens internet delen op pc A.

Maar ik vraag me dus af of die accesspoint ook op pc B kan gehangen worden? Omdat in pc A reeds een netwerkkaart zit, zodat ik geen extra meer moet kopen. De netwerkkaart van pc A kan ik niet overbouwen, want op pc B heb ik geen pci sloten meer vrij (mini bordje).
Of moet in dit geval de accesspoint op de 'internetdelende' pc hangen?

[ Voor 6% gewijzigd door syntegra op 07-04-2004 21:57 ]

Verwijderd

Dat met het accespoint op pcB zal ongetwijfeld werken. Maar aangezien PcA een routerfunctie vervuld kun je net zo goed voor adhoc gaan en dus alleen een usb wifi oplossing voor pcB aanschaffen.

Wat wil je maximaal uitgeven?

• syntegra
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 22:34:
Dat met het accespoint op pcB zal ongetwijfeld werken. Maar aangezien PcA een routerfunctie vervuld kun je net zo goed voor adhoc gaan en dus alleen een usb wifi oplossing voor pcB aanschaffen.

Wat wil je maximaal uitgeven?
Wel, ik kan er niet echt dadelijk een bedrag opkleven... maar wel zo weinig mogelijk liefst :7

Ik ga het als volgt proberen: aan pc B ga ik een usb wireless netwerkkaartje hangen, om dan zo een adhoc-netwerk tot stand te brengen (zonder een accesspoint dus).

Indien dit niet goed lukt (vb. te laag bereik of zo), lijk het mij als ik de prijzen bekijk interessanter om dadelijk een wireless router met ingebouwde adsl modem te kopen => aangezien een afzonderlijke accesspoint toch nogal duur is...

Bedankt voor de reactie!
Pagina: 1