Toon posts:

[WLAN] Usb adapter werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een goed functionerend adsl speedtouch wireless isdn gateway met een medion (aldi) pc met een ingebouwde wireless card. Deze combinatie werkt uitstekend.

Wil nu een tweede pc gebruiken: dit is een compaq presario 7588 met w98se. Heb hiervoor een speedtouch 120 wireless usb adapter aangeschaft. Installatie gaat goed: de usb adapter wordt herkend door w98, de connectie met de gateway wordt opgezet met een prima sterkte.

Echter: ga je internetten, dan gaat dit korte tijd goed (tussen 5 en 30 seconden of zoiets, een enkele keer een paar minuten) , dan valt de verbinding weg en blijkt dat w98 de usb adapter niet meer ziet.

Door de usb-kabel uit de adapter te halen en weer opnieuw in te pluggen, wordt de kaart weer direct herkend en komt de verbinding weer tot stand. Echter met internetten weer hetzelfde resultaat.

Heeft iemand enig idee hoe komt en hoe dit opgelost kan worden?
Is er wellicht een alternatieve oplossing (pci- usb-kaart aanschaffen?

• ravenzod
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
voordat ik je verder kan helpen: heb je al de nieuwste drivers geprobeerd via de website?

Verwijderd

heb je WEP aanstaan? hier schijnen meer mensen last van te hebben, als ik WEP aanzet daan vliegt m'n verbinding er om de minuut uit... en zonder heb ik nergens last van...

Als je toch enige vorm van beveiliging op je netwerk wil, kan je misschien MAC Autorisatie gebruiken... werkt overigens wel zonder problemen...

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de laatste drivers geinstalleerd:

http://www.speedtouch.nl/...10_120_SR02-23_Web_v2.exe

Verder heb ik WEP niet aanstaan.

Zelf denk ik trouwens aan een te hoog energieverbruik??