Toon posts:

ncFTPd file niet listen in dir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bekend met de chmod codes om de eigenschappen van bestanden te veranderen, ik moet dit via ftp doen, maar volgens mij is het niet mogelijk om met een chmod code ervoor te zorgen dat een bepaalde file niet gelist wordt in de directory.
Met google ook al gezocht, maar daarmee vind ik ook niet echt meer informatie over mijn vraag.
De bedoeling is dus om een bepaald bestand in een directory niet te listen, hoe krijg ik dat voor elkaar ?

Verwijderd

Bedoel je van één bepaald bestand, of van alle bestanden die in die directory worden geupload?

Als het om alle bestanden in die upload directory gaat moet je eens kijken naar het Read-vlaggetje van de directory zelf. Zet deze eens uit. (d-wx-wx---)

Gaat het echter om 1 bewust bestand dan moet ik het antwoord schuldig blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 21:30:
Bedoel je van één bepaald bestand, of van alle bestanden die in die directory worden geupload?

Als het om alle bestanden in die upload directory gaat moet je eens kijken naar het Read-vlaggetje van de directory zelf. Zet deze eens uit. (d-wx-wx---)

Gaat het echter om 1 bewust bestand dan moet ik het antwoord schuldig blijven.
Jammer genoeg gaat het enkel om 1 of 2 bestanden.

Verwijderd

Wat je kunt doen is van deze bewuste bestanden het Read vlaggetje uitzetten, nadat het bestand is overgezet. Zet je echter in je FTP-client "show hidden files" aan, dan krijg je de "verborgen" bestanden alsnog te zien.

Niet waterdicht dus. :(