Toon posts:

Spontaan rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 4 dagen heb ik last van een systeem wat spontaan reboot. Na een tijdje in windows boot hij dus, waarna hij in een soort loop komt. Elke keer reboot hij nadat hij de IDE gevonden heeft, en voordat het vervolg scherm komt. Dus het ligt niet echt aan windows dan volgens mij.

Systeem:: XP2100+ @ 1500+ (vanwege het feit dat ie dag en nacht aanstaat, als
fileserver). MSI K7T266 Pro2 mobo + 512 mb geheugen. 300 watt voeding. GF4 MX 440 videokaart. 120 giga HD Seagate 7200 rpm 2 MB cache.

Geprobeerd: linux, geheugen test, HD testen en in andere systemen gezet.

Nu heb ik hem aanstaan, maar eens een virus scanner eroverheen aan het halen. Vreemde is dat hij nu al half uur aanstaat, terwijl hij meestal na 5 minuten al spontaan reboot

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hij reboote weer :( Ditmaal kom ik niet voorbij GRUB (opstart programma van Linux, waar ik ook voor windows kan kiezen).
Toch iets hardware matigs aan de hand, maar WAT?

Verwijderd

Topicstarter
Ow wat de warmte betreft: de proc wordt niet warmer als 38 graden stressed, dus aan de hitte kan het niet liggen.
Ik heb wel eens gedacht aan de voeding, maar waarom zou hij het een jaar doen, en vervolgens ineens niet meer? 300 Watt is voldoende volgens mij.

Verwijderd

230 watt is m i vrij weinig. Heb destijds ook AMD gekocht. Ik had toen nog een pc staan waar ik de 200 watt voeding uit kon halen maar heb dat niet gedaan omdat volgens een vriend van mij je computer dan sneller vastloopt..... maa goed dat hoeft m.i. ook niet gelijk een reden te zijn om te gaan booten. Mijn advies is: installeer windows overnieuw. (zal misschien lastig zijn omdat het un fileserver is) maar zoow is ut ook niks

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:37:
Ow wat de warmte betreft: de proc wordt niet warmer als 38 graden stressed, dus aan de hitte kan het niet liggen.
Ik heb wel eens gedacht aan de voeding, maar waarom zou hij het een jaar doen, en vervolgens ineens niet meer? 230 Watt is voldoende volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
mja, maar Linux doet het dus ook niet. Dan heb ik toch al snel het idee dat het hardware matig is. Bovendien vind ik een reboot na de IDE test, of tijdens het opstarten van GRUB best raar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik aub het edit-knopje in plaats van om in zo'n korte tijd direct achter elkaar te posten? :)

Wat betreft jouw probleem: neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en post hier je bevindingen.

Verwijderd

Topicstarter
mja, sluit het topic maar weer dan, zoals moderators graag doen. Jaja ik wil messages verwijderen, maar dat kan niet. De edit knop ontdekte ik net >:)
En hangen en opstartproblemen hebben NIETS met mijn probleem te maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:48:
En hangen en opstartproblemen hebben NIETS met mijn probleem te maken.
*kuch*

ondanks dat het meeste troubleshooting onder windows betreft (en dan nog, so what) staan daar wel degelijk dingen in die van toepassing kunnen zijn.

Je zou allicht eens wat na kunnen kijken, tenzij je het toch al beter weet (in dat geval vraag ik me af waarom je dan uberhaupt een topic opent).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
In het weekend probeer ik effe een nieuwe voeding en desnoods een nieuw moederbord. Het is niet dat ik het beter weet, maar ik vind het altijd zo vaag dat een systeem het altijd doet, dan ineens kuren vertoont, en dat dan bijv de voeding kapot zou zijn. IMO zou hij het dan helemaal niet meer moeten doen, niet deze rare kuren.
En precies zoals in dat topic staat: gezond verstand gebruiken (8>
Pagina: 1