Toon posts:

gratis kleine smtp server

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem mijn laptop mee naar mijn werk en weer naar huis, dan koppel ik deze aan aan het netwerk welke beschikbaar is. Echter op het ene netwerk kan ik mijn mail naar tiscali sturen, op andere netwerk naar zeelandnet. Dit vind ik niet zo handig.

Nu heb ik al een beetje gezocht naar een kleine smtp server maar ik kan niets zinnigs vinden. Of de pakketen zijn te groot, of beperkt.

Nu ieder virus een smtp server heeft zou je toch verwachten dat een freeware smtp server welke ik locaal kan draaien geen moeizaam verhaal zou moeten zijn.

Wie weet er eentje? natuurlijk freeware en er moeten ook een beetje grote mails mee te versturen zijn.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je zelf al iets gevonden?

http://www.google.nl --> free + "smtp server"

edit:

Resultaten 1 - 10 van circa 248,000 voor free + "smtp server" (0.15 seconden)
zo zeg, je hebt wat te doen voorlopig. De eerste paar hits zijn al veelbelovend.

[ Voor 56% gewijzigd door Noork op 07-04-2004 20:23 ]

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:16:
Ik neem mijn laptop mee naar mijn werk en weer naar huis, dan koppel ik deze aan aan het netwerk welke beschikbaar is. Echter op het ene netwerk kan ik mijn mail naar tiscali sturen, op andere netwerk naar zeelandnet. Dit vind ik niet zo handig.

Nu heb ik al een beetje gezocht naar een kleine smtp server maar ik kan niets zinnigs vinden. Of de pakketen zijn te groot, of beperkt.

Nu ieder virus een smtp server heeft zou je toch verwachten dat een freeware smtp server welke ik locaal kan draaien geen moeizaam verhaal zou moeten zijn.

Wie weet er eentje? natuurlijk freeware en er moeten ook een beetje grote mails mee te versturen zijn.
gebruik je outlook oid? dan kan je toch meerdere accounts aanmaken met elk een andere smtp server. de ene keer verstuur je via die ene en de andere keer via de andere en dat met echt nietzo heel veel klikken ;) btw, virussen hebben geen smtp server, die maken ook alleen maar gebruik van een server die je hebt ingesteld...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Postfix / sendmail.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

maar is het misschien niet een betere optie SASL authenticated SMTP te gebruiken?

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025

niets bijzonders

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50
Gebruik je Windows 2000 of XP? Dan kan je het beste Microsoft SMTP installeren.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:02
Gully schreef op 07 april 2004 @ 20:20:
[...]

btw, virussen hebben geen smtp server, die maken ook alleen maar gebruik van een server die je hebt ingesteld...
btw, dat hebben virussen tegenwoordig wel:

code:
1
2
3
Received: from ip503c79--.speed.planet.nl (HELO mijndomein.nl)
(80.60.121.---)
  by mijn.mailserver.nl with SMTP; 11 Mar 2004 22:25:39 -0000

Het is dan wel alleen een zendende smtp-server, maar het is er echt eentje :)

En de link van S-Cript ziet er goed uit, zelf ook even downloaden ;)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

T_E_O schreef op 07 april 2004 @ 20:35:
[...]

btw, dat hebben virussen tegenwoordig wel:

code:
1
2
3
Received: from ip503c79--.speed.planet.nl (HELO mijndomein.nl)
(80.60.121.---)
  by mijn.mailserver.nl with SMTP; 11 Mar 2004 22:25:39 -0000

Het is dan wel alleen een zendende smtp-server, maar het is er echt eentje :)

En de link van S-Cript ziet er goed uit, zelf ook even downloaden ;)
hmmmm.... koel :) dat wist ik niet nee (ik loop achter denkik, krijg nooit een virus he ;))

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
RaoelDUke:
Ik heb geen Linux op mijn laptop staan dus dat gaat niet gebeuren en het moet klein zijn.

S-Cript:
Die freeware smtp server is een hele beroerde, er zitten allemaal beperkingen in (grootte van mail enzo) ik heb er na gekeken.

Wannepuf:
ik gebruik inderdaad windows 2000, zit daar standaard een smtp server in? Of kan ik die downloaden van microsoft? Bij 2000 server zit het zeker in.

Dus nog suggesties voor een kleine freeware smtp server? (service of trayicon)

Verwijderd

Deze beviel mij wel goed onder windows.
=mercury.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 21:29 ]

Verwijderd

mdaemon volgens mij.

Zit in FreeBSD geen mail server?

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij 2000 professional zit het er ook in als een service, het valt onder het iis gedeelte van windows, wordt niet standaard geinstalleerd

[ Voor 16% gewijzigd door gertjan! op 07-04-2004 21:32 ]

Verwijderd

http://www.argosoft.com

Daar kun je een gratis kleine SMTP server downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
malaria, je pegasus/mecury oplossing lijkt wel ok te zijn.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 21:08:
ik gebruik inderdaad windows 2000, zit daar standaard een smtp server in? Of kan ik die downloaden van microsoft? Bij 2000 server zit het zeker in.
Ja. Het zit in Add/Remove Software. Ga dan naar Internet Information Server -> SMTP Service. Zorg er wel voor dat ie alleen voor localhost of 127.0.0.1 relayed zodat de buitenwereld er geen misbruik van kan maken.
Pagina: 1