Toon posts:

Multi-aspect DVD's authoring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there.

Ik ben al geruime tijd bezig met het authoren van DVD's en gebruik daarvoor vnl. DVDMaestro. Hiermee is het maken van DVD's een eitje. Nu wil de menu structuur iets uitbreiden, wat met DVDMaestro bijna niet gaat. Vorige week SonicScenarist bemachtigd. Wat een megacool proggie. Menu's zijn nu helemaal naar eigen voorkeuren in te stellen.
Maar nu loop ik tegen het volgende aan: het is me niet helemaal duidelijk hoe ik zgn. multi-aspect DVD's moet authoren in SS.
Ik maak nogal wat DV opnamen in zowel 4:3 als 16:9 en wil deze combineren op 1 DVD. Opzich moet dat kunnen, maar het probleem is dat je hiervoor een bepaalde structuur op je DVD moet aanmaken. Na uuuurenlang gezocht te hebben op DVDrhelp.com en de meer obscure dvd-sites en oa. Scenarist Survival Guide in 24 hours te hebben doorgespit word ik een beetje wanhopig. Heeft iemand hier ervaring mee of een weblink die het duidelijk uitlegt.
Ik heb dus problemen met de PGC structuur in SS, de rest van het proces (encoding, menu's en shit) is me wel duidelijk.
Evt. een advies over een goed boek (kheb al op bol.com enzo gekeken, maar wil niet zomaar enkele tientallen euro's spenderen) over het onderwerp is ook uitermate welkom.

edit- Nog steeds geen search?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 20:11 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

botoo

💀 too old to die young

Ik heb geen ervaring met Sonic Scenarist, maar wel met Sonic Creator.
4:3 en 16:9 kunnen niet in dezelfde title set, de oplossing moet dus gezocht worden in meerdere title sets.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Ben al wel iets opgeschoten, maar nog wel op zoek naar een behoorlijke uitleg van de DVD Virtual Machine. Anyone?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 20:56 . Reden: Helemaal gaar van het reverse-engineeren... ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm toch een schop. Probleem is an-sich opgelost, maar info is welkom. :)