Toon posts:

Frameset en slicen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vroeger maakte ik mn website (newbie site) via een frameset , en dan bv top.html menu.html en content.html.

Nu heb ik een design via PHOTOSHOP gemaakt , het slicen kan ik ook in verschillende stukjes , maar wat is de volgende stap ?

1> gebruikt men dan nog steeds FRAMESET of niet ?

2> of enkel 1 ALL.HTML page met daarin TOP , MENU en als content een IFRAME ?

graag tips

groeten

Jim

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Met een frameset is het handig om b.v een menu stil te zetten en nooit te hoeven refreshen terwijl content kan scrollen en wel refreshen. Met CSS kan je ook delen van je site scrollable maken, en caching lost het refresh "probleem" voor 99% op, dus frames zijn eigenlijk nergens voor nodig. Persoonlijk vind ik iframes net zo nutteloos trouwens ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Clay schreef op 07 april 2004 @ 19:42:
Met een frameset is het handig om b.v een menu stil te zetten en nooit te hoeven refreshen terwijl content kan scrollen en wel refreshen. Met CSS kan je ook delen van je site scrollable maken, en caching lost het refresh "probleem" voor 99% op, dus frames zijn eigenlijk nergens voor nodig. Persoonlijk vind ik iframes net zo nutteloos trouwens ;)
Probleem is dat de overstap na CSS nogal groot is. Je kan gewoon save for web doen in Photoshop, dan krijg je 1 HTML pagina met je slices in layout tables gezet. geen nette oplossing (moeilijk om interactief te maken etc.), maar wel één die in alle recente browsers goed werkt en dus voor een simpele site voldoet.

Ja, ik doe zelf ook nog steeds alles met layout tables, bij gebrek aan CSS kennis

[ Voor 9% gewijzigd door sdomburg op 07-04-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan dan als ik het goed heb blijven werken zoals vroeger met mn frameset en 3 HTML pagina's die dan de sliced images als background hebben.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:46:
dus ik kan dan als ik het goed heb blijven werken zoals vroeger met mn frameset en 3 HTML pagina's die dan de sliced images als background hebben.
Nee, frames zijn niet hetzelfde als layout tables. Je hebt dan 1 door Photoshop gegenereerde HTML pagina met alle sliced images in een grote layout table.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 07 april 2004 @ 19:48:
[...]

Nee, frames zijn niet hetzelfde als layout tables. Je hebt dan 1 door Photoshop gegenereerde HTML pagina met alle sliced images in een grote layout table.
OK 1 HTML met de slices derin , nu kan ik via hotspot bv LINKS maken , maar hoe kan ik dan de TARGET instellen ? vroeger veranderde ik dan gewoon de default_CONTENT.html naar bv CONTENT1.HTML (wat ik vrij simpel vond)

nu moet ik dan bv een bepaalde cell de slice gaan vervangen ? als ik het goed voor heb.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:51:
[...]

OK 1 HTML met de slices derin , nu kan ik via hotspot bv LINKS maken , maar hoe kan ik dan de TARGET instellen ? vroeger veranderde ik dan gewoon de default_CONTENT.html naar bv CONTENT1.HTML (wat ik vrij simpel vond)

nu moet ik dan bv een bepaalde cell de slice gaan vervangen ? als ik het goed voor heb.
Nee, nieuwe pagina, en daarna verwijzen.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wil geen nieuwe pagina , TOP en MENU moeten blijven staan enkel CONTENT veranderd

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

dan doe je het zoals je zelf wilt. :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• sdomburg
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:59:
ja maar ik wil geen nieuwe pagina , TOP en MENU moeten blijven staan enkel CONTENT veranderd
Dan moet je met die achterlijke frames blijven werken :)

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:59:
dan moet je weer wel frames gebruiken...

Kijk eens naar dreamweaver, maak daar een template in en a.d.h.v. die template maak je de andere pagina's. Als je iets aan de layout wil veranderen wijzig je alleen de template en alle pagina's die die template gebruiken worden autmatisch bijgewerkt.

Komt bijna op hetzelfde neer als frames maar je gebruik ze niet.

Succes.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Volgende keer iets minder CAPS in je topic title svp :)
Pagina: 1