Toon posts:

[XP] Netwerk Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwerkje tussen 4 computers met windows XP. Ik deel internet via een router en dat werkt wel prefect!

De werkgroep is "HOME"

En de pc's heten:

PC1
PC2
PC3
PC4

Bij elke computer heb ik "Wizard thuis netwerk" uitgevoerd.
PC1 is helemaal onbereikbaar via alle pc's
PC2 is ook helemaal onbereikbaar via alle pc's
PC3 werkt alleen samen met PC4
PC4 werkt aleen samen met PC3

Het vage is dat als ik 'net send * test" uitvoer, alle pc's wel het bericht krijgen. :/

Hier een screenshotje van de error die ik krijg als ik bij PC1 of PC2 zoek naar computers in het netwerk:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ovherpt/GOT/error_netwerk_XP.gif
http://members.home.nl/ovherpt/GOT/error_netwerk_XP.gif

Kan iemand mij zeggen wat ik nu moet doen? Ik heb al op google gezocht, maar krijg geen antwoord. :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 19:45 ]

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

offtopic:
doe [img=600]locatie[/img]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Nu issie dus niet meer leesbaar.. heb ff de url eronder gezet.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

bij elke computer instellingen van je connectie op 'automatisch ophalen' zetten en windows file and printersharing installeren. Maar voor je dat doet even je router resetten.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

XP home of PRO?
Home staat in de wandelgangen bekend als 'problematisch' in netwerken.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:48
Staan op pc 1 en 2 soms firewalls? misschien de ingebouwde firewall van WinXP?

Het lijkt er namelijk op dat ergens een paar computers NetBios namen geblocked hebben binnen het netwerk

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

firewalls uit
kun je alles pingen?
ja > user folders simple file sharing uit of gast account activeren

Verwijderd

Topicstarter
Firewall's ligt het niet aan, ze draaien allemaal Zonealarm of Norton Internet Security. Ik zal eens proberen wat julie hebben gezegd.

Ook vreemd is dat als ik de werkgroep bij die 2 computers verander, ze zelf weer naar MSHOME gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 20:53 ]

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

das omdat je de wizard gebruikt. Laat die even met rust en stel ze gewoon allemaal zelf op dezelfde manier in

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
SilentStorm schreef op 07 april 2004 @ 19:54:
bij elke computer instellingen van je connectie op 'automatisch ophalen' zetten
waar doe je dat precies ?

Verwijderd

als je een norton of zonealarm gebruikt moet je die uitschakelen (of de ip range in de trusted zone toevoegen), en de usernames moeten gelijk zijn (of je moet machtigingen in gaan stellen, dan hoeven alleen de identieke usernames te bestaan) of de gastaccounts moeten aan staan.

Verwijderd

je moet je werkgroepnaam gelijk zetten en dan zou het in princiepe moeten werken.(dit niet met wizard maar met de systeemeigenschappen (config. scherm en dan systeem) de instellingen op automatisch ophalen heb je waarschijnlijk al omdat je een router gebruikt (en die gebruiken meestal DHCP).

en als je xp home gebruikt proberen of je pro kunt krijgen of windows 2000, want home is bagger met netwerken (geen flame, ik spreek uit ervaring)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

automatisch ophalen: configuratiescherm > netwerk > properties van 'local area connection' > tcp/ip

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iedere gebruiker moet in elke computer staan

op pc1 meld jan zich altijd aan... dan moet op 2 3 en 4 ook jan met wachtwoord staan... anders moet je gast account aanzetten en dat heb je liever niet :P

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:50:
Firewall's ligt het niet aan, ze draaien allemaal Zonealarm of Norton Internet Security.
...
Hoe weet je zo zeker dat het daar niet aan ligt dan?? Fat chance dat 1 v/d 2 root in het eten gooit ;)
Probeer het gewoon eerst zonder firewalls etc aan de praat te krijgen, als dat eenmaal is gelukt kan je met je andere tools aan de slag. En check idd even of de Windows firewall aanstaat..

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 08-04-2004 06:10 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Ferret
  • Laatst online: 14-05 10:18
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:50:
Firewall's ligt het niet aan, ze draaien allemaal Zonealarm of Norton Internet Security.
Dan weet ik zeker dat het daar wél aan ligt! Zet die maar eens uit, wedden dat het dan werkt? Mits je natuurlijk alles verder goed hebt staan...:+

Verwijderd

en dat zei windows-nt ook al.

gewoon eens je firewall uitzetten en dan weer proberen.

en als het dan wel werkt dan moet je de ip range die je router uitdeeelt in de trusted zone gooien.

bij mij bracht dat de oplossing

Verwijderd

Heb je niet wat meer informatie over alle computers in je netwerk? :/
Wat zijn de ip adressen, zijn ze statisch of niet. Welke subnetmaskers, wat voor hardware?
Pagina: 1