Toon posts:

[XP] Wachtwoord kwijt van admin - hoe te veranderen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. mijn zus heeft een pc en deze is ingedeeld in 3 accounts. de beheerder, zij zelf en nog een ander extra account. haar man had in dr tijd het hoofd account en die kon dus alles doen met de computer. helaas is haar man overleden......

Probleem is dat ze nu bij bepaalde files moet zijn om verschillende dingen af te handelen (grotendeels financieel) dus redelijk belangrijk. enkel weet ze het wachtwoord van het beheerders account niet.

Hebben alles al geprobeerd van namen van kinderen, leeftijd, geboortejaar tot zijn nummerbord maar niets lijkt te kloppen.

Mijn of eigenlijk onze vraag is hoe kunnen we toch in het beheerders account komen zodat we bij alles kunnen komen wat er op de computer staat?

Verwijderd

Het makkelijkste is om de schijf in een andere computer ernaast te hangen. Wel 2000/xp computer gebruiken of iets anders dat ntfs kan lezen. Daarna kan je alles kopieren. Indien je nog geen rechten hebt jezelf op alle directories machtigen.(beheer overdragen) Vergeet niet eerst alle hidden files en system files weer te geven anders heb je nogal problemen met kopieren.

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19
pfff, da's niet zo handig.
Er is een tooltje voor die vanuit dos de wachtwoorden kan veranderen en er is ook nog een winternals administrator pack die dit ook heeft.

Weet alleen niet zo 1,2,3 de naam van dat dos tooltje. Ik zal even zoeken.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 20:53

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

je kunt ook met een opstard cd van bijv. knoppix 3.2 er in komen je boot dan van de cd en kunt zo alle bestanden naar een andere gedeelte van de schijf 'slepen'

groeten

janben

Bedankt alvast

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 20:53

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

of je moet even inloggen als admin

dat doe je door bijv. in de veilige modus (tijdens het booten F8 in drukken)

en dan als admin loggen

die staat er dan bij in de account scherm

waarschijnlijk heb je daar geen ww voor nodig

Bedankt alvast

Verwijderd

hier staat password recovery disk, plus uitleg, k heb het ook ooit eens nodig gehad, en werkt goed:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
of:
hier staat ook genoeg info
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Het is op zich vrij makkelijk password van een account te recoveren.

oops, verkeerd gelezen, k was net thuis en achter een apperetief, zal daarvan komen zeker ;)
je bent geen password kwijt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:37:
hier staat password recovery disk, plus uitleg, k heb het ook ooit eens nodig gehad, en werkt goed:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
of:
hier staat ook genoeg info
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Het is op zich vrij makkelijk password van een account te recoveren.

oops, verkeerd gelezen, k was net thuis en achter een apperetief, zal daarvan komen zeker ;)
je bent geen password kwijt
Hmm dankje zie een paar programma's staan, ga die bootable cd proberen. bedankt in ieder geval helpt ons weer een stuk vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:43:
[...]

Hmm dankje zie een paar programma's staan, ga die bootable cd proberen. bedankt in ieder geval helpt ons weer een stuk vooruit.
(zijn wel password kwijt) aangezien we er niet bij kunnen omdat haar man enkel het wachtwoord wist......vervelende situatie

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat je topictitel iets zinvoller is :)
Verder - dit probleem is toch redelijk gemakkelijk te vinden lijkt me? :)

Verwijderd

Winternals ERD commander. Moet je helaas wel kopen maar het is echt heel erg handig. En volgens mij als je zoekt op google naar emergency rescue disc vind je misschien wel een gratis programma.

Verwijderd

Die link die ik had gestuurd daar staat alle info wel om je password te recoveren.. en t werkt supersimpel wanneer je even alle documentatie doorleest.

k heb het zelf ook enige keren nodig gehad, en k was binnen 3 minuten in het administrators account.
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:43:
[...]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:29:
Mijn of eigenlijk onze vraag is hoe kunnen we toch in het beheerders account komen zodat we bij alles kunnen komen wat er op de computer staat?
Klinkt als een klusje voor ERD Commander 2003, een heel handige (op XP gebaseerde) omgeving voor allerlei rescue-taken. Hiermee kun je zonder enig probleem van alle lokale accounts het wachtwoord wijzigen.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

der zijn op bepaalde sites zat van dit soort tools te vinden.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Sierra-NL schreef op 08 april 2004 @ 09:07:
[...]

Klinkt als een klusje voor ERD Commander 2003, een heel handige (op XP gebaseerde) omgeving voor allerlei rescue-taken. Hiermee kun je zonder enig probleem van alle lokale accounts het wachtwoord wijzigen.
*damn* te laat om m'n werk, anders had ik dit andwoord kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op 08 april 2004 @ 09:07:
[...]

Als ik dit zo hoor dan werk dit programma dus het snelst cq handigst?
Ga eens informeren wat dit zou kosten...

• elevator
  • Niet online

elevator

Als het je puur om het resetten van een passwoord van de administrators account gaat - zou ik persoonlijk niet ERD Commander kopen maar gewoon nordahl's ntpasswd disk gebruiken (http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
edit:
And i'm with elevator ^^^^

Trouwens leuk dat er mensen roepen van knoppix en dos, maar Linux heeft alleen Read-Only acces op NTFS partities, DOS met NTFS zou eventueel het wachtwoord kunnen recoveren.
Mits uiteraard die hdd volledig ntfs is.

Anders lijkt knoppix mij de meest ideale oplossing als het geen ntfs is. hoef je ook niet met passwords te klooien. Gewoon alles wat je nodig hebt kopieëren.

[ Voor 9% gewijzigd door Fludizz op 08-04-2004 12:13 ]

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het gaat om bestanden die belangrijk zijn is het best mogelijk dat die bestanden ge-encrypt zijn.

Als je het password reset van het account waarmee ze ge-encrypt zijn kan je die bestanden nooit meer lezen!

Niet van uit Linux, niet vanaf een andere pc met XP, controleer dat dus eerst.

Die bestanden lezen lukt alleen met het originele wachtwoord. Je moet daar dus achter zien te komen. Zijn tooltjes voor die volgens mij niet mogen hier, maar dat moet je dan maar ff aan een modje vragen.

[ Voor 27% gewijzigd door FirmPete op 08-04-2004 20:28 ]

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Is het ook mogelijk om je pass. weer terug te zetten zonder floppie of CD ?
Heb namelijk geen andere computer met brander en/of floppie drive.
Zit nu op een laptop.

• elevator
  • Niet online

elevator

Passwoorden brute-forcen is inderdaad niet toegestaan op GoT :) (voor ntpasswd en ERD commander heb je fysieke toegang nodig en ga je nooit achter het 'echte' password komen - vandaar dat we die wel toestaan) :)

Verwijderd

Maar ik heb toegang. Hij staat naast me. Het is namelijk de netwerk PC. (voor internet en dergelijke ) maar hij staat nu op een pass. en ik denk dat iemand dat gedaan heeft omdat hij vind dat ik er teveel gebruik van maar. Ik heb dus wel een gedeeltelijke netwerk verbinding met de PC maar ik kan nergens inkomen omdat er een admin pass opzit. Ook via save mode kom ik er niet in omdat er dus wel een admin pass opzit.

Het probleem is dat mijn laptop geen brander en geen floppie drive heeft, dus ik kan geen boot disk maken. maar ik kan wel ( bijv. ) de computer aan en uit zetten.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

zoek eens naar cia commander 1.0. Makkelijker kan het niet.

- Op een diskette pleuren
- pc herstarten en booten van diskette
- winnt dir selecteren
- op F3 rammen en een nieuw wachtwoord in geven

Prog is niet gratis maar daar is vast wel een oplossing voor te vinden.

/edit lezen :+

Zonder brander of diskette station begin je btw niet veel. Dan kom je waarschijnlijk toch aan het brute-forcen met l0pht ofzo. Meeste andere tools hebben allemaal op de een of andere manier een diskette of cd-rom station nodig. L0pht heeft alleen de SAM nodig en die kun je over het netwerk wel van die pc af halen.

Succes :)

[ Voor 40% gewijzigd door max op 08-04-2004 22:38 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Modbreak
Dat is niet helemaal de bedoeling.. en dat weet jij ook best :/ +OW

[ Voor 78% gewijzigd door Spider.007 op 08-04-2004 22:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:35:
Het is namelijk de netwerk PC. (voor internet en dergelijke ) maar hij staat nu op een pass. en ik denk dat iemand dat gedaan heeft omdat hij vind dat ik er teveel gebruik van maak.
* alt-92 gokt een gevalletje SOOL *]

Vraag de beheerder van dat ding.

*] SOOL = Shit Out Of Luck, oftewel: pech

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 09-04-2004 00:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

op www.bootdisk.com kun je een linux bootdisk vinden waarmee je je admin password kunt resetten

kheb het zelf al een x gedaan en het werkt perfect

Verwijderd

even bart's boot cd downloaden van nu2.nu. Met deze cd kan je vanaf cd booten en vervolgens bij al je NTFS bestanden komen. Deze kan je dan naar een andere plek op je schijf planten.

Verwijderd

Fludizz schreef op 08 april 2004 @ 12:12:
edit:
And i'm with elevator ^^^^

Trouwens leuk dat er mensen roepen van knoppix en dos, maar Linux heeft alleen Read-Only acces op NTFS partities, DOS met NTFS zou eventueel het wachtwoord kunnen recoveren.
Mits uiteraard die hdd volledig ntfs is.
De linux 2.6 kernel kan wel NTFS partities lezen en schrijven. Je kan de MandrakeMove 10.0 CD eens proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 12:12:
op www.bootdisk.com kun je een linux bootdisk vinden waarmee je je admin password kunt resetten

kheb het zelf al een x gedaan en het werkt perfect
ik ben al 2 dagen aan het zoeken naar een manier om het wachtwoord te resetten van een laptop van een klant van ons. Linux bootflop al geprobeerd, die herkent geen schijf/partitie (tijdens boot wel hda: hitachi...blabla) en andere oplossingen moet je voor betalen. Die bootdisk waar jij het over hebt kan ik op bootdisk.com niet vinden...is ie er inmiddels af gehaald ofzo?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me dat dit met wat zoekwerk wel op te lossen is miessie. Ik zie in ieder geval geen reden om dit topic nieuw leven in te blazen :)

[search=xp administrator wachtwoord kwijt]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.