Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATX werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouwe systeem wou ik gebruiken als leech computertje, heb hem paar maand niet gebruikt daarvoor werkte hij altijd goed. Heb winXP pro NL erop gezet en toen wou hij niet meer starten, helemaal niks. Heb dit al 1x eerder gehad toen heb ik alles ff eruit gehaald en weer opgebouwd en dat heb ik nu weer gedaan. Hij werkte weer maar zostraks wou ie weer niet aan.

Weer eerst powerknop getest (met schroevendraaier wou ie ook niet aan) en toen maar voeding eruit gehaald zodat ik bij de ATX kon (zit irri achter voeding). ATX er opnieuw en en voila hij ging weer aan. Zonet tijdens het typen reboote ie spontaan vlak na laden windows, weet niet of dat ermee te maken heeft.

Anyways mijn vraag: kan ik hier iets aan doen? heb nog wel een connector liggen van ouwe voeding, of kan het hier niet aan liggen maar aan het mobo (Asus P2B, oud OC bordje ;))? Of is de voeding gewoon brak.

Verwijderd

ik zou maar 1s een andere voeding probere. En kijk ook ff of je de pc wel aan een aarde-ader hebt liggen

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
waarschijnlijk is de voeding gewoon te zwak voor je systeem of brak... Hoeveel watt is dat kreng?

EDIT: Traag internet... :S

[ Voor 14% gewijzigd door tafkaw op 07-04-2004 19:35 ]

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:27: toen maar voeding eruit gehaald zodat ik bij de ATX kon (zit irri achter voeding).
aan je ATX kunnen ?? voor zover ik weet is ATX een formaat dus wat bedoel jij met je ATX die achter je voeding zit ?

</onzin>

Verwijderd

Topicstarter
die grote stekker die je in je mobo drukt :), voeding 300W.
Sys is celeron 600 (ooit 944) met 1HDD en cdrom. Moet me niet teveel lijken.

Moet zo trainen tot 9 uur. Dus antwoord ff niet soz.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 19:41 ]

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

lijkt me beter dat je eerst eens een andere voeding insteekt om te proberen (moet geen nieuwe zijn haal hem ff uit je andere)

</onzin>

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Leg alsjeblieft even uit wat je bedoelt met ATX, zoals nuclear waste ook al vraagt.

Ik denk trouwens dat je voeding de langdurige rusti niet aankon, spontane reboots zijn een symptoom van brakke voedingen, en/of voltage regulatoren op het moederbord. Door het OC-en zou het best eens kunnen zijn dat je moederbord je niet lief meer vindt ;)

Probeer in ieder geval eens uit te sluiten dat je voeding is overleden door de PSU uit je nieuwe systeem er in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Probeer wel eerst die andere ATX connector Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:k8ri3vVjVkYJ:www.aaltonen.us/albums/400sc/atx_connector_2.jpg erop te zetten. Maar zou het toch wel wat vreemd vinden als daar iets mis is want waarom zou hij zomaar niks meer doen terwijl je niet aan de pc zit. En hij alleen maar niet meer aangaat als hij uitgestaan heeft en dus nit uitvalt (behalve die spontane reboot). Mobo heeft al paar jaartjes na OC lekker op 600 gedraait dus lijkt me sterk dat ie daar zo'n last van heeft. En anders probeer ik mijn enermax wel die moet wel goed zijn :). Mijn voeding uit pc halen heb ik niet zo'n nocht aan. Net alles gesleeved en weggewerkt en vastgezet.

Edit: de voeding hangt verticaal in de kast dus voor de cpu en de ATX connector. Ik kan het dus niet even aandrukken met open kast.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 21:20 ]

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 21:26
Heb je het al een paar keer gehad dat je pc zomaar reboote? als hij plotseling 1x reboot dan lijkt me dat dat geen probleem zou moeten geven.
Heb je trouwens ook uit staan dat hij reboot bij een vastloper? Het zou ook aan bijv. mem kunnen liggen.
Dat je pc zo moeizaam opstart suggereerd wel dat je probleem wat met je voeding te maken heeft. Op zich zou een 300watt voeding zo'n celly makkelijk moeten kunnen trekken. Ik maak uit je reply op dat het een cheapass voeding is, dat vergroot de kans dat het daar aan ligt. Ik zou idd gewoon eens met je enermax testen of je daar ook last van hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door brouwerpower op 07-04-2004 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij boot niet moeizaam, hij heeft 3x gehad dat ie niet meer wou booten helemaal niks. Anders doet ie het prima, heb dus 2x alles eruit gehaald en opnieuw gedaan en laatste keer heb ik de ATX connector losgehaald en er weer ingedaan toen deed hij het gewoon weer. Wil dit niet elke keer weer blijven doen, als het vaker voor gaat komen.

Verwijderd

m'n servertje doet precies hetzelfde, als ie een tijd uit heeft gestaan gaat ie heel slecht weer aan (hij gaat aan en direct weer uit). Hij heeft een paar jaar in een magazijn gestaan, hij wilde met geen mogelijkheid draaien. Heb een half uur op de aan knop staan rammen en uiteindelijk startte hij door. Na verloop van tijd ging ie het steeds beter doen, nu moet ik hooguit 2x drukken. Ik kan geen rotte componenten (geen bolle elco's of gesmolten regulators ofzo) vinden en alle hardware heb ik al een keer vervangen. Probleem zit echt in het moederbord.

Geen echte oplossing vor jouw probleem, maar misschien werkt het bij jou ook, als je hem vaker aanzet dat ie beter werkt.

je zou bijna zeggen dat er een geest inzit :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 18:44

M14

Ik denk dat je voeding te zwak is voor het systeem. DIt heb ik namelijk eerder gehad met een P1. Daar had ik een 2e schijf, en een 2e cd-rom drive aangehangen. Daarna wou ie niet altijd opstarten :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 19:34
Uhm Mensen al s aan gedacht dat dit dus best aant batterijtje van je bios kan liggen. Heb een paar keer gehad dat wat oude mobo's (wel at maar dat moet dus niks uitmaken) niet wilden starten na een paar jaartjes in de kast te hebben gelegen..Nieuw batterijtje erin en draaien..
Een batterijtje dat leeg is klopt ook wel met de beschrijving dat de computer steeds beter aangaat nadat hij weer 1x heeft aangestaan, het batterijtje is niet oplaadbaar maar wordt wel 'opgepept' door onder stroom te staan..
Misschien is dit niet de oorzaak maar he..give it a try..
Pagina: 1