[XP] Uit zichzelf scrollen?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar dagen dat Explorer, of Microsoft Office applicaties uit zichzelf gaan scrollen? :? Dan zit ik bijvoorbeeld in Excel... te typen... scrolt ie opeens lomp ver naar onderen 19000 nogwat :/ Ditzelfde fenomeen heb ik ook in Explorer en dergelijke... De search werkt momenteel niet, dus heb niet kunnen zoeken op Tweakers. Weet iemand wat dit kan zijn?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Al op Spyware/Virrussen gescanned?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al uitgesloten dat dit te maken heeft met kapotte hardware? Je zit niet toevallig met de palm van je hand over het scrollwieltje van je toetsenbord te wrijven?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Kapotte hardware lijkt me stug... In Win 98 doet alles het goed. Virussen lijkt me ook stug. Nieuwste virus-definities en net nog gescanned. Spyware zou idd kunnen.. Ik draai even Ad-Aware.

Verwijderd

Muis misschien toch kapot? Of draai je dualboot?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Is dit alleen met Office applicaties of ook ergens anders? :)

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 09:59
Ik heb soms bij mijn muis dat hij ineens gaat scrollen, blijkbaar heb ik dan het scrollknopje NET niet goed liggen. Als het bureau trilt gaat ie alle kanten uit totdat ik het scrollknopje een klein beetje beweeg (je merkt vanzelf welke richting, want in de andere richting heb je weerstand)... het is een microsoft muis ;)

Verwijderd

RLB schreef op 07 april 2004 @ 19:26:
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar dagen dat Explorer, of Microsoft Office applicaties uit zichzelf gaan scrollen? :? Dan zit ik bijvoorbeeld in Excel... te typen... scrolt ie opeens lomp ver naar onderen 19000 nogwat :/ Ditzelfde fenomeen heb ik ook in Explorer en dergelijke... De search werkt momenteel niet, dus heb niet kunnen zoeken op Tweakers. Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb hier ook last van, zone-alarm kan niets vinden en ook virussen zijn volgens de scanner niet aanwezig...

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ik heb AdAware gedraaid... en wat data miners gevonden. Die verwijderd en tot nu toe nog niet weer last gehad... Ik hoop dat ik 't hiermee opgelost heb! Thnx folks! Als blijkt dat het nog zo is post ik het hier.

En ik had het niet alleen in Office applicaties, maar daar kwam het wel het meeste voor. Maar zoals gezegd ook wel in Explorer e.d.

[ Voor 26% gewijzigd door RLB op 08-04-2004 15:34 ]

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Hij doet 't nu gewoon weer... Onder 't GoTTen :'(

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Probeer het eens met een andere muis misschien :?
offtopic:
Je hebt een edit-knopje om je bericht te editten ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Als ik op het scroll wiel van me Logitech MX310 muis druk (middelste knop dus) dan wordt auto scroll geactiveerd (wit rondje met boven en onder een zwart pijltje)...is het niet toevallig dat?

(valt simpel uit te schakelen in de muis SW)

An Explanation of l33t Speak

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:23

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

even ej muis af en aan koppelen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:40

momania

iPhone 30! Bam!

RLB schreef op 08 april 2004 @ 15:54:
Hij doet 't nu gewoon weer... Onder 't GoTTen :'(
Probeer eens met spybot en hyjackthis in de weer te gaan.
In de faq van Beveiliging & Virussen vind je een beschrijving hoe je dat kan doen :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
momania schreef op 08 april 2004 @ 16:01:
[...]

Probeer eens met spybot en hyjackthis in de weer te gaan.
In de faq van Beveiliging & Virussen vind je een beschrijving hoe je dat kan doen :)
Spybot was ik net aan het draaien :) Hyjackthis ken ik niet. Ga ik zo even naar kijken :) Muis afkoppelen doe ik zo ook even. Thnx voor de tips!

Update: -Spybot: Niets gevonden. -Hyjackthis: Aantal dingetjes verwijderd, maar niet iets waarvan ik denk dat het het probleem oplost. -Muis: Net even af en aan gekoppeld.

Nu maar afwachten...

Update: Nope.. probleem is er nog. Wel minder :/ Maar is er nog wel.

[ Voor 26% gewijzigd door RLB op 08-04-2004 17:18 ]

Verwijderd

Deze oplossingen heb ik ook geprobeerd, probleem bestaat nog steeds. Iemand nog andere oplossingen.... :?

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:51
Ik heb het hier ook. (verschillende compaq evo's) in terminal servers sessies naar win2k3 machines. Daarnaast heb ik er soms last van in machines binnen VMware.

Ik gok iets met mouse drivers ofzo die niet helemaal fris zijn. Misschien eens kijken of daar nieuwe versies van de krijgen zijn ?

[ Voor 26% gewijzigd door Semt-x op 09-04-2004 15:07 ]

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Semt-x_ schreef op 09 april 2004 @ 15:00:
Ik heb het hier ook. (verschillende compaq evo's) in terminal servers sessies naar win2k3 machines. Daarnaast heb ik er soms last van in machines binnen VMware.

Ik gok iets met mouse drivers ofzo die niet helemaal fris zijn. Misschien eens kijken of daar nieuwe versies van de krijgen zijn ?
Misschien een conflict ofzo met andere (nieuw geinstalleerde) software, want anders zou ik 't meteen vanaf m'n XP install moeten hebben, maar 't probleem speelt bij mij pas sinds vorige week.

Het enige dat ik kan bedenken dat ik opnieuw heb geinstalleerd zijn Creative drivers voor m'n soundblaster.

[ Voor 3% gewijzigd door RLB op 09-04-2004 17:44 ]

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb het soms ook op mijn werk... daar draait de boel overigens nog op NT (en MS Office 97).

Dat het ligt aan spyware etc. lijkt me daarom nogal onwaarschijnlijk...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik had het met me oude muis ook af en toe, bij me nieuwe muis nooit last van gehad :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 10:58

DinX

Motormuis

RLB schreef op 09 april 2004 @ 17:44:
[...]

Misschien een conflict ofzo met andere (nieuw geinstalleerde) software, want anders zou ik 't meteen vanaf m'n XP install moeten hebben, maar 't probleem speelt bij mij pas sinds vorige week.

Het enige dat ik kan bedenken dat ik opnieuw heb geinstalleerd zijn Creative drivers voor m'n soundblaster.
Ga anders eens terug naar een herstelpunt van voor vorige week, en kijk dan of je het nog hebt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

DinX schreef op 09 april 2004 @ 18:03:
[...]

Ga anders eens terug naar een herstelpunt van voor vorige week, en kijk dan of je het nog hebt.
Maakt nog steeds geen verschil. Het blijft voorkomen... ;(

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb dat ook wel eens paar keer gehad, bleek dat ik met m'n arm net tegen m'n spatiebalk aanduwde... En toen wilde ie ook naar beneden.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Heb je (jullie) dit zomaar spontaan? Of altijd tijdens het typen?? Ik heb hier namelijk zelf ook last van op m'n Aldi 8080, maar alleen als ik (druk) aan het tikken ben. Ik heb zelf het idee dat een combinatie van bepaalde letters op mijn (draadloze Medion) keyboard de boosdoener is.

Ook tijdens games, ben je druk aan het lopen, bukken, strafen en pronen tegelijk en dan flats, staat m'n corsshair ineens heel ver naar beneden. Of ik ben een reply aan het tikken op GoT en dan flitst die pagina ineens een stuk naar boven!! Super iri. Ik had het zelf al op m'n keyboard(drivers) geschoven, maar als meer mensen dit hebben..

Wees consequent, maar niet altijd

• RLB

RLB

E Pluribus Unum

Topicstarter
Ik ben er volgens mij achter wat bij mij het probleem is geweest. De muis. Ik heb hem nu vervangen en tot nu toe nog geen last gehad (30 min met nieuwe muis). Als het weer voorkomt meld ik me.

Bedankt allemaal _/-\o_

Mijn oude muis was overigens een gewone logitech scrollmuis met een staartje B)

[ Voor 16% gewijzigd door RLB op 21-04-2004 18:31 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Misschien ligt het er aan dat er draadloze hardware wordt gebruikt dat elkaar stoort? M'n pa's keyboard + muis hebben dat ook. Je kan niet én op een toets drukken (ala lopen in een spel) én rondkijken, dan gaat hij haperen. Misschien dat dit de oplossing voor sommige mensen hier is. Het is voornamelijk oude of goedkope hardware die nog wel een storings gevoelig is.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1