Audio-cd met .cds bestand rippen naar mp3

Pagina: 1
Acties:

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo,

Ik heb gister de cd van Zero 7 ontvangen en wil deze graag rippen naar mp3 zodat ik de cd oa in de playlist van Winamp kan stoppen. Nu is het probleem dat voor het afspelen van de cd eerst aparte software, die op de cd staat, geïnstalleerd moet worden. De kwalitiet van de tracks die via de software af te spelen is maar 128 kb/s dus ook niet echt om aan te horen.

Daarnaast zijn alle 'normale' audio tracks niet zomaar te vinden op de cd zodat deze dus niet te rippen zijn. Na het tonen van de verborgen besanden op de cd komt een .cds file van 800 mb te voorschijn. Dit moeten dus de audiotracks zijn.

Als ik de dd met Nero browse zie ik wel de audiotracks maar dan met een lengte van 10 seconden en een met 57 en 12 minuten 8)7

Nu is de vraag dus: is dat .cds bestand te openen en eventueel op te splitsen zodat ik alsnog alle tracks om kan zetten naar mp3?

Bedankt alvast.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens CDEX.
Audio-cd met .cds bestand rippen naar mp3
Het is geen "Audio CD" als windows de tracks niet kan vinden. Je zult dan waarschijnlijk ook geen audio CD label vinden op de hoes of op de CD...

offtopic:
groeten en danken hoeft niet op GoT!

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 07-04-2004 19:31 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Black-Hole
deepspace schreef op 07 april 2004 @ 19:31:
Probeer eens CDEX.

[...]

Het is geen "Audio CD" als windows de tracks niet kan vinden. Je zult dan waarschijnlijk ook geen audio CD label vinden op de hoes of op de CD...

offtopic:
groeten en danken hoeft niet op GoT!
CDEX geeft hetzelfde aan als Nero, 10 tracks van 10 seconden en 1 van 57 en 12 minuten.

WinXP ziet de cd de ene keer als een audio-cd, dan weer als een muziek+ cd en dan weer als een zonder specifiek icoon 8)7

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
Zoek eerst eens uit of het echt een audio cd is, maw. speelt ie in een audio cd speler.

Zo nee, dan kan je met een hexeditor kijken of je de mp3's kan extracten (geef je weinig kans). Of rip met Total Recorder. Dan kan je het bijvoorbeeld bij de opties afspelen en digitaal opnemen.

Zo ja, download eens AudioGrabber of Easy CD-DA Extractor. Deze kunnen allebei een subchannel controle doen waardoor een corrupte TOC gefixt word. Hierdoor worden soms de tracks wel zichtbaar.

Succes

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens met linux. Download knoppix, en probeer met cdparanoia (bekijk ff de man page voor alle opties).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Black-Hole
MisterE schreef op 07 april 2004 @ 21:49:
Zoek eerst eens uit of het echt een audio cd is, maw. speelt ie in een audio cd speler.
Ja
Zo ja, download eens AudioGrabber of Easy CD-DA Extractor. Deze kunnen allebei een subchannel controle doen waardoor een corrupte TOC gefixt word. Hierdoor worden soms de tracks wel zichtbaar.

Succes
Gaan we doen, kijken of dat lukt, met CDEX lukte het in ieder geval niet, zag 11 tracks van 10 seconden en 1 van 57 en 12 minuten. Ik kijk het vanavond ff na, zit nu op het werk.
Pagina: 1