[XP] Lettertyper klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:46

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Hallo,

Er is iets ergs vaags aan de hand met het lettertype bij sommig programma's. Sommige gedeeltes van programma's of venster hebben ineens een ander lettertype. Het is ineens groter geworden of juist heel klein.

Hier een Screenshot.
Uitleg bij plaatje:
1. Zo ziet het er dus nu uit (lettertype is dikker)
2. Zo hoort het te zijn

Het is een keer gebeurt nadat ik een zo'n register cleaner had gedownload en had uitgevoerd. Alleen liep de computer vast tijdens het scannen, en moest ik opnieuwe opstarten.

Geen idee of het hier aan ligt maar het lijkt me logisch. Weet iemand misschien hoe ik dit kan veranderen in het register of dat het ergens anders aan ligt? :? Ik heb ook al geprobeerd bij de vormgeving bij de beeldscherminstelling iets te veranderen maar dat lukt ook niet.

Alvast bedankt

stekkerdeal.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je link naar de screenshot werkt niet... kun je die niet ergens anders uploaden?
Je hebt ook niet toevallig nog een restorepoint van voor de vastloper?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Spider.007 schreef op 07 april 2004 @ 19:30:
Je link naar de screenshot werkt niet... kun je die niet ergens anders uploaden?
Je hebt ook niet toevallig nog een restorepoint van voor de vastloper?
Het is al weer een tijdje terug dus herstellen beetje te...
Weet jij nog goede site waar ik kan uploaden???

stekkerdeal.nl

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Hier nieuwe sreenshot:
Afbeeldingslocatie: http://server5.uploadit.org/files/Sleepyhead-raarlettertype.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 07-04-2004 20:07 ]

stekkerdeal.nl

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Ik heb net trouwens nog een keer die register cleaner uitgeprobeerd maar hij bleef weer hangen!! :(

Ik heb het over de volgende:
http://download.com.com/3000-2094-881470.html?tag=lst-0-4

stekkerdeal.nl

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sleepyhead schreef op 07 april 2004 @ 20:40:
Ik heb net trouwens nog een keer die register cleaner uitgeprobeerd maar hij bleef weer hangen!! :(

Ik heb het over de volgende:
http://download.com.com/3000-2094-881470.html?tag=lst-0-4
Zou je niet eens beginnen met een goede virus, trojan & spyware scan?

Verwijderd

Ik had dit vroeger ook wel eens op me oude bak. Meestal heeft dit te maken met een tekort aan geheugen.. Ik weet niet wat je specs zijn, maar ik denk dat dit probleem zich niet voordoet als je veel programmas afsluit enz...

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
SSH schreef op 07 april 2004 @ 20:50:
[...]

Zou je niet eens beginnen met een goede virus, trojan & spyware scan?
Ik heb al scans uitgevoerd met stinger, Norton Antivirus en Ad-Aware, niets hielp helaas.

stekkerdeal.nl

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:51:
Ik had dit vroeger ook wel eens op me oude bak. Meestal heeft dit te maken met een tekort aan geheugen.. Ik weet niet wat je specs zijn, maar ik denk dat dit probleem zich niet voordoet als je veel programmas afsluit enz...
Mijn Specs
- Pentium 3 733 MHz
- 256 MB Ram
- Nvidia Geforce 2 MX 400 32 MB
en de rest lijkt me niet echt belangrijk

Ik heb het geprobeerd zo veel mogelijk programma's af te sluiten en dan een programma op te starten wat eerst kuren vertoonde, en dat doet het programma nog steeds dus ook dit helpt niet.

stekkerdeal.nl

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Helpt het misschien als je van het onderstaande een .reg bestand maakt? Dit stelt alle standaard Windows XP lettertypen in

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes]
"Arial CE,238"="Arial,238"
"Arial CYR,204"="Arial,204"
"Arial Greek,161"="Arial,161"
"Arial TUR,162"="Arial,162"
"Courier New CE,238"="Courier New,238"
"Courier New CYR,204"="Courier New,204"
"Courier New Greek,161"="Courier New,161"
"Courier New TUR,162"="Courier New,162"
"Helv"="MS Sans Serif"
"Helvetica"="Arial"
"MS Shell Dlg 2"="Tahoma"
"Times"="Times New Roman"
"Times New Roman CE,238"="Times New Roman,238"
"Times New Roman CYR,204"="Times New Roman,204"
"Times New Roman Greek,161"="Times New Roman,161"
"Times New Roman TUR,162"="Times New Roman,162"
"Tms Rmn"="MS Serif"
"Arial Baltic,186"="Arial,186"
"Courier New Baltic,186"="Courier New,186"
"Times New Roman Baltic,186"="Times New Roman,186"
"MS Shell Dlg"="Microsoft Sans Serif"

Mijn fotografie en videografie

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
k7of9 schreef op 07 april 2004 @ 21:04:
Helpt het misschien als je van het onderstaande een .reg bestand maakt? Dit stelt alle standaard Windows XP lettertypen in

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes]
"Arial CE,238"="Arial,238"
"Arial CYR,204"="Arial,204"
"Arial Greek,161"="Arial,161"
"Arial TUR,162"="Arial,162"
"Courier New CE,238"="Courier New,238"
"Courier New CYR,204"="Courier New,204"
"Courier New Greek,161"="Courier New,161"
"Courier New TUR,162"="Courier New,162"
"Helv"="MS Sans Serif"
"Helvetica"="Arial"
"MS Shell Dlg 2"="Tahoma"
"Times"="Times New Roman"
"Times New Roman CE,238"="Times New Roman,238"
"Times New Roman CYR,204"="Times New Roman,204"
"Times New Roman Greek,161"="Times New Roman,161"
"Times New Roman TUR,162"="Times New Roman,162"
"Tms Rmn"="MS Serif"
"Arial Baltic,186"="Arial,186"
"Courier New Baltic,186"="Courier New,186"
"Times New Roman Baltic,186"="Times New Roman,186"
"MS Shell Dlg"="Microsoft Sans Serif"
Ik heb ff nieuw textbestandje aangemaakt en gekopieerd wat jij zei en daarna opgeslagen als: test.reg

Dan wil ik dat dus uitvoeren en dan geeft hij de volgende melding:
"kan test.reg niet importeren: het opgegeven bestand is geen registerscript. U kunt alleen binaire registerbestanden importeren vanuit de register-editor."

Waarschijnlijk doe ik iets fout. :P

stekkerdeal.nl

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Snap al wat je bedoelt ben ff in regedit naar dat bestand gegaan en gekeken of alles klopt en alles was pcies hetzelfde als jij zei.....

stekkerdeal.nl

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Voeg dit als eerste regel in je .reg bestandje in:

Windows Registry Editor Version 5.00

We have just one world, but we live in different ones...

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 07 april 2004 @ 21:15:
Voeg dit als eerste regel in je .reg bestandje in:

Windows Registry Editor Version 5.00
Ok nou werkt het bestandje wel maar heb nog steeds dat vage lettertype.

stekkerdeal.nl

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Je screenshot geeft aan dat dit feitelijk binnen 1 venster plaats heeft, bij een bepaald programma.

Heb je er bv ook last van bij de windows verkenner en andere apps of alleen bij dit ene programma?

Als het alleen dat specifieke programma betreft, kun je proberen dit te de-installeren en de installatie opnieuw uit te voeren. Verder zou ik er zelf persoonlijk geen/weinig tijd aan besteden! Niet urgent en ook niet echt vervelend of irri ofzo, het prgramma werkt -> dus waarom moeilijk doen?

Verder kun je bij: Bureaublad - eigenschappen - appearance (weet ff niet wat de nl vertaling is, behalve dan uiterlijk of verschijning) ook nog veel instellingen mbt lettertype en grootte aanpassen van je vensters. Kijk ook daar even!

[ Voor 20% gewijzigd door Nulnulnix op 07-04-2004 23:13 . Reden: Toevoeging buroblad enzo ]

We have just one world, but we live in different ones...

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 23:09

Rejgun

Leven is Bier drinken

ik heb sinds gisteren precies het zelfde probleem. het lettertypw van alle vensters, folders en desktop is ineens vet gedrukt...weet niet waarom en krijg het ook niet opgelost :(

Audi: Vorsprung durch Technik

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

RegClean 4.1a is zoiezo niet voor WinXP he, wel voor Win95/98/SE/ME, misschien NT4/2000.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 07 april 2004 @ 23:09:
Je screenshot geeft aan dat dit feitelijk binnen 1 venster plaats heeft, bij een bepaald programma.

Heb je er bv ook last van bij de windows verkenner en andere apps of alleen bij dit ene programma?

Als het alleen dat specifieke programma betreft, kun je proberen dit te de-installeren en de installatie opnieuw uit te voeren. Verder zou ik er zelf persoonlijk geen/weinig tijd aan besteden! Niet urgent en ook niet echt vervelend of irri ofzo, het prgramma werkt -> dus waarom moeilijk doen?

Verder kun je bij: Bureaublad - eigenschappen - appearance (weet ff niet wat de nl vertaling is, behalve dan uiterlijk of verschijning) ook nog veel instellingen mbt lettertype en grootte aanpassen van je vensters. Kijk ook daar even!
Dit is een van de vele programma's waar ik dit probleem bij heb, zo goed als elk programma heeft wel ergens een afwijking in het lettertype.

Ten tweede is het best irritant, zoals je kunt zien kunnen sommige beschrijvingen niet eens op de knoppen omdat het lettertype te groot is kijk maar bij de knop "Search".....

Wat die instellingen betreft van het bureaublad, daar heb ik al van alles proberen aan te passen had ik ook al gezegd in mijn begin post....

stekkerdeal.nl

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Hier ff een lijstje met zo goed als alle programma's die er last van hebben:
- Kazaa lite
- Soulseek
- MIRC
- Nero
- Download Accelerator
- Freerip
- ZoneAlarm
- Norton Systemworks
- enz...

Dit zijn ze zo goed als allemaal, als ik er weer een tegenkom zet ik hem er ff bij. Ziet iemand hier een verband in? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Sleepyhead op 10-04-2004 15:48 ]

stekkerdeal.nl

Verwijderd

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit te maken heeft met een geheugen probleem. Ik had dit vroeger ook met mijn p3 450+256mb ram.. Er worden gewoon simpelweg te veel resources gebruikt..

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:35:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit te maken heeft met een geheugen probleem. Ik had dit vroeger ook met mijn p3 450+256mb ram.. Er worden gewoon simpelweg te veel resources gebruikt..
Ik heb het nog een keer geprobeerd, nou ook dmv het afsluiten van allerlei processen met taakbeheer. Maar het heeft nog steeds geen zin...... :'(

stekkerdeal.nl

Verwijderd

Heb een tijd geleden ook ditzelfde probleem gehad. Heb het trouwens nog steeds.
Zie forum lettertype kapot/onleesbaar?/

Ik kan dan alleen er helemaal niets meer van lezen. Gisteren heb ik alle fonts verwijderd en van een andere pc weer geinstalleerd, maar dat hielp ook niet. Wel heb ik wanneer ik BartPE draai dat de lettertypes wel goed staan. Het zit 'm volgens mij dus toch in de registry. Heb ook al bij de fontsubstitutes gerommeld, maar hielp dus ook niet.
Irritant vind ik het wel.

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
Bij jou is het nog erger dan bij mij ik kan het tenminste nog lezen, ik heb ook nou ook geprobeerd de fonts opnieuw te installeren maar ook dat helpt geen hol... :'(

stekkerdeal.nl

Pagina: 1