Ik heb een simpel HTML-formuliertje met een INPUT TYPE=FILE erin, voor het uploaden van een attachment bij een in te voeren bericht. Vanwege omstandigheden (volgens mij is het niet nodig daar een heel verhaal aan te besteden) wil ik de value van dat input-veld kunnen resetten.
Dus stel: je hebt een bestand geselecteerd, locatie staat in het inputveld, en door een druk op de knop kun je de locatie resetten waardoor het inputveld weer leeg is.
Even de volgende voorbeeldcode:
En het javascript-commando wat ik erop los wil laten:
Dit werkt in IE6 perfect. Maar nu het probleem: ik krijg zowel in Mozilla als in Netscape 7 een flinke Javascript-error om mijn oren:
...zou ervoor moeten zorgen dat het wel kan, maar bij deze melding geeft hij in Mozilla en Netscape aan dat het privilege niet wordt verleent.
Betekent het nu dat ik voor altijd van het File-inputveld moet afblijven als de gebruiker deze heeft ingevuld (met Javascript tenminste)? Of is er een oplossing? Ik vind het eigenlijk een maf probleem.
Dus stel: je hebt een bestand geselecteerd, locatie staat in het inputveld, en door een druk op de knop kun je de locatie resetten waardoor het inputveld weer leeg is.
Even de volgende voorbeeldcode:
code:
1
2
3
4
| <form id="blaat" method="post" action="pagina.asp" enctype="multipart/form-data"> <input type="file" name="attachment1"> </form> |
En het javascript-commando wat ik erop los wil laten:
code:
1
| document.forms["blaat"].elements["attachment1"].value = "" |
Dit werkt in IE6 perfect. Maar nu het probleem: ik krijg zowel in Mozilla als in Netscape 7 een flinke Javascript-error om mijn oren:
Ik heb even wat research gedaan aangaande deze kennelijke overschrijding van Mozilla's security-beleid, en ik kan maar één optie vinden:Error: uncaught exception: [Exception... "Security error" code: "1000" nsresult: "0x805303e8 (NS_ERROR_DOM_SECURITY_ERR)" ]
code:
1
| netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege('UniversalFileRead'); |
...zou ervoor moeten zorgen dat het wel kan, maar bij deze melding geeft hij in Mozilla en Netscape aan dat het privilege niet wordt verleent.
Betekent het nu dat ik voor altijd van het File-inputveld moet afblijven als de gebruiker deze heeft ingevuld (met Javascript tenminste)? Of is er een oplossing? Ik vind het eigenlijk een maf probleem.
“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”