[98] Inbellen lukt niet nadat kabelinternet is gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03 20:38
Ok, ik heb misschien een rare vraag, maar ik wil wel graag de oplossing!

Ik heb namelijk een oude laptop met win98. Daar heb ik een PC-kaart voor gekocht en nu kan ik vrolijk ermee internetten via kabelinternet bij ons thuis.
Op de zaak heb ik alleen geen kabel, en moet ik nog gewoon inbellen met het telefoonmodem. Nu probeer ik dus (pckaart niet aangesloten) in te bellen, en de geluidjes van de modem zijn als altijd, maar aan het eind van het inbellen zegt de pc "Kan geen verbinding maken met externe computer"
Het kabelinternet werkt nu dus wel maar ik kan niet via het telefoonmodem internetten....

Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt! _/-\o_

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:36
Door je instellingen goed te doen, maybe?

Is dat kabelinternet abo DHPC of heb je een vast IP-adres?

Je ff die instellingen voor het maken van een externe verbinding naar je provider wel goed instellen via "Netwerkomgeving -> eigenschappen -> TCP-IP". Anders weet Win98 ook niet meer wat ie moet doen.

• Valigarmanda
Sybr_E-N schreef op 07 april 2004 @ 19:14:Is dat kabelinternet abo DHPC of heb je een vast IP-adres?

Je ff die instellingen voor het maken van een externe verbinding naar je provider wel goed instellen via "Netwerkomgeving -> eigenschappen -> TCP-IP". Anders weet Win98 ook niet meer wat ie moet doen.
De pc maakt verbinding met een router. Die router heeft een DHCP server dus hij stond op automatisch IP verkrijgen. Ik kan echter ook een vast IP opgeven voor het kabelinternet.

En wat je met dat laatste deel van het bericht bedoeld is me niet helemaal duidelijk... Wat moet ik precies doen?

Verwijderd

check de instellingen bij internet opties, lan of netwerk instellingen.

controleer het telefoon nummer waarmee je inbelt. als je op de zaak via een telefoon centrale of ISDN centrale inbelt kan het zijn dat je een extra 0 voor het telefoon nummer moet draaien

• Valigarmanda
Aan de instellingen heb ik niets veranderd, alleen een pckaart geïnstalleerd, dus dat inbelnummer etc, moet gewoon goed zijn allemaal...

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Voor zover ik weet, wordt bij de installatie van een kabel internet abo altijd je verbindingsinstelling zodanig gezet, dat hij verbinding dient te maken via het netwerk.

Als je bij de eigenschappen van internet kijkt, in het tabblad verbinding, zul je hier waarschijnlijk je inbel verbinding zien staan. Als je nu klikt op de volgende optie, zou het moeten werken:

Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is

Zorg er dan voor dat je inbelverbinding als enige hierin staat. Op het moment dat je PC niet je kabel modem kan vinden, zal deze gaan zoeken naar je modem met de daarbij behorende inbelverbinding.

Laat ff weten of het gelukt is :)

• Valigarmanda
Ik heb van alles zitten doen en uiteindelijk is het gelukt... Wat precies alles nou weer aan de gang kreeg weet ik ook niet...
Pagina: 1