Het automatisch herstarten van services

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37252

Topicstarter
Goede navond

Ik heb hier een windows 2000 sp4 server draaien met daarop exchange 2000 sp3.
Nu heb ik een probleem met de store.exe van exchange. Hij neemt alle geheugen in beslag. Met de komst van sp3 zou dit opgelost moeten zijn. Maar helaas ik behoor tot de groep waarbij store.exe gewoon doorblijft gaan. Op een gegeven moment is er te weinig geheugen dat terminal sessie en andere services er mee kappen. Vrij lastig. Enigste wat ik dan nog kan doen is rebooten, want ik kan dan niks meer openen of sluiten.

Nu zat ik zo te denken, dat het misschien wel handig zou zijn als store.exe gerestart wordt snachts. Dus via scheduled task hem laten stoppen en weer starten. Op die manier heb ik ook geen geheugen probleem meer.

Services name waar store.exe aan hangt is Microsoft Exchange Information store.
Deze is afhankelijk van de iis. Via iisreset.exe zou ik de iis dus kunnen restarten. De microsoft Exchange Information store wordt dan ook afgesloten. Het probleem echter is dat de iis dan weer netjes wordt opgestart maar de Ms Exchange Information store niet.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de Ms Exhange Information Store weer automatisch kan starten?? Met welk command??

Ik hoop dat iemand een antwoord weet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit kan je met een beetje zoeken toch zelf wel vinden?

In ieder geval - je moet op zoek naar de naam van de service - 'net start' geeft je bijvoorbeeld al een lijstje. Door 'net stop ' uit te voeren stopt je service - 'net start ' start er een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vergeten erbij te zetten. Net start en net stop werken niet op de een of andere manier. Althans de store.exe wordt niet opnieuw geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110969

krijg je fout meldingen mbt exchange in je eventvwr? (logboek)
en hoeveel mb aan ram heb je in je server?

en laat jij mensen met een terminal services werken op je exchange server?

ik hoor het wel...ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37252 schreef op 07 april 2004 @ 19:18:
vergeten erbij te zetten. Net start en net stop werken niet op de een of andere manier. Althans de store.exe wordt niet opnieuw geladen
--------

kijk met dat stoppen en starten van je store.exe oftewel je stopt en start elke keer je database, het wil wel eens gebeuren dat straks je database corrupt is en dan ben je verder van huis...

oja..vergeten te vragen?
hoeveel mailboxen draaien er op dat systeem is deze server ook domain controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
er zit 1 gig aan geheugen in.
ik ben zelf de enigste die gebruik maakt van terminal services.
Users krijgen allen hun mail van de exchange meer niet.
Errors van de exchange zelf zijn er niet. Wel errors met betrekking tot services die crashen door geheugen gebrek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kijk met dat stoppen en starten van je store.exe oftewel je stopt en start elke keer je database, het wil wel eens gebeuren dat straks je database corrupt is en dan ben je verder van huis...

oja..vergeten te vragen?
hoeveel mailboxen draaien er op dat systeem is deze server ook domain controller?
Er zijn in totaal een 70 mailboxes, daarnaast een weeklijst en wat publieke agendas. Het grote problem is gewoon dat je normaal een server wel een weekje kan laten draaien zonder dat je zelf aanwezig bent. Maar dat gaat nu niet. En om andere mensen toegang te geven tot de server als ik er niet ben vind ik nou ook niet echt een slim idee :)

Hij is btw een domain controller

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37252 op 07-04-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zitten er ook maar 70 users in active directory?
hoeveel mensen zitten er in je adres list?

de reden dat ik dit vraag is omdat een dc zoiezo al VEEL geheugen vraagt...dan ga je exchange er nog is over heen draaien...

en dat is dubbel op...

voorbeeld...onze exchange server staat 20.000objecten en 140 mailboxen in ...die server is ook dc en gebruikt altijd 2gb ..soms iets meer geheugen...
en dat geeft ook geen probleem ...(zit ook maar 1.5gb ram in)

ik zit aan 2 dingen te denken:
1: je swap file vergroten en fixed zetten..dus een swap file van 2048mb
2: in exchange aangeven dat ie niet meer dan zoveel geheugen van je ram mag gebruiken...

ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een uptime van een week..dan doe je iets niet goed...

ik zit gemiddeld op de 3 maanden...en dan moet ik herstarten ivm security hotfixes of gelijke...maar niet omdat exchange niet lekker ddraait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmz, beetje dubbele post dit

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 37252 op 09-04-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 110969 schreef op 07 april 2004 @ 19:31:
zitten er ook maar 70 users in active directory?
hoeveel mensen zitten er in je adres list?

de reden dat ik dit vraag is omdat een dc zoiezo al VEEL geheugen vraagt...dan ga je exchange er nog is over heen draaien...

en dat is dubbel op...

voorbeeld...onze exchange server staat 20.000objecten en 140 mailboxen in ...die server is ook dc en gebruikt altijd 2gb ..soms iets meer geheugen...
en dat geeft ook geen probleem ...(zit ook maar 1.5gb ram in)

ik zit aan 2 dingen te denken:
1: je swap file vergroten en fixed zetten..dus een swap file van 2048mb
2: in exchange aangeven dat ie niet meer dan zoveel geheugen van je ram mag gebruiken...

ik hoor het wel.
De swapfile staat ingesteld op 2048. wat betreft het instellen van hoeveel hij mag hebben in exchange, dat ben ik nog steeds nergens tegen gekomen :(

Gekke is dat het 5 maanden lang zonder problemen gewerkt heeft. Nadat sp3 erop is gekomen gaf store.exe ook weer geheugen vrij. Mail server wordt verder niet gebruikt voor andere dingen, en aangezien hij goed draaide is er verder niks meer veranderd.

En toen begon ie weer :(

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 37252 op 09-04-2004 10:09 ]

Pagina: 1