Ik ben bezig om een simpel bestelformulier in elkaar te zetten (dus geen winkelwagentje script ofzo)
Ten eerste was ik begonnen een html page te bouwen die d.m.v. een javascript een selectie in een list/menu field de values kon veranderen van andere textboxes... toen dat 100% ok werkte dacht ik... het is wel fijn als ik met php een form validation kan maken wat overigens ook is gelukt...
Het adres waar je het formulier kunt bezichtigen is trouwens:
[url]verwijderd[/url]
Nou is het probleem dat in de prijsberekening textboxes de volgende php code komt te staan:
Als de value van deze textbox geen nul ( 0 ) is dan zet het javascriptje in het "totaal te betalen" textboxje de tekst "NaN" oftewel hij kan de prijberekening niet goed uitvoeren...
Dus ik dacht ik zet gewoon achter de php code een 0... zoals dit:
Dit werkte heel erg goed... totdat ik de form ging submitten...
Dan kwam er iedere keer als je iets was vergeten in te vullen een 0 extra bij de value van die textbox...
dus de 1e keer bijv. € 19.50
2e keer dan € 19.500
3e keer dan € 19.5000
Dit ziet er natuurlijk niet uit...
Via de searchengines heb ik tot nu toe al mijn problemen kunnen oplossen maar nu kom ik niet tot de oplossing en de tweakers search doet het al een aantal uren niet. De oplossing zal hopelijk heel erg simpel zijn maar ik heb nergens kunnen vinden hoe!
Ten eerste was ik begonnen een html page te bouwen die d.m.v. een javascript een selectie in een list/menu field de values kon veranderen van andere textboxes... toen dat 100% ok werkte dacht ik... het is wel fijn als ik met php een form validation kan maken wat overigens ook is gelukt...
Het adres waar je het formulier kunt bezichtigen is trouwens:
[url]verwijderd[/url]
Nou is het probleem dat in de prijsberekening textboxes de volgende php code komt te staan:
code:
1
| value="<?php print HtmlSpecialChars( $HTTP_POST_VARS[ "Prijs" ] ); ?>" |
Als de value van deze textbox geen nul ( 0 ) is dan zet het javascriptje in het "totaal te betalen" textboxje de tekst "NaN" oftewel hij kan de prijberekening niet goed uitvoeren...
Dus ik dacht ik zet gewoon achter de php code een 0... zoals dit:
code:
1
| value="<?php print HtmlSpecialChars( $HTTP_POST_VARS[ "Prijs" ] ); ?>0" |
Dit werkte heel erg goed... totdat ik de form ging submitten...
Dan kwam er iedere keer als je iets was vergeten in te vullen een 0 extra bij de value van die textbox...
dus de 1e keer bijv. € 19.50
2e keer dan € 19.500
3e keer dan € 19.5000
Dit ziet er natuurlijk niet uit...
Via de searchengines heb ik tot nu toe al mijn problemen kunnen oplossen maar nu kom ik niet tot de oplossing en de tweakers search doet het al een aantal uren niet. De oplossing zal hopelijk heel erg simpel zijn maar ik heb nergens kunnen vinden hoe!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 20:18 . Reden: url verwijderd tegen overmatig veel valse bestellingen :D ]