PCI128 hardware not detected

Pagina: 1
Acties:

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Gisteren was ik bij een kennis een computer (PIII 500)aan het installeren. Nadat ik windhoos98se helemaal erop had gezet, vond ie de soundblaster PCI128 niet. Ik heb de drivers geinstalleerd, maar nog blijft ie zeggen dat de hardware niet gedetecteerd wordt. Als ik nu de computer opstart geeft hij onder het laden van windhoos een blauw scherm waarin staat dat wederom de soundblaster niet herkend wordt en dat de drivers gedisabled worden.
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? (BIOS?)Die kennis heeft een gigabyte moederbord.

Bedankt!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ja kijk eens in de BIOS of er wel een IRQ geselecteerd kan worden door het PCI slot. Staat meestel in een menuutje dat PnP/PCI heet of zo. Zorg dat er dan nergens disabled staat bij de IRQ toewijsing. Zet verder ergens in je BIOS 'plug 'n play aware OS' ook op enabled en probeer nog eens.
Overigens : welk PCI slot gebruik je? Niet PCI1 (naast AGP) hoopik, want dan is het logisch, want dan moet ie z'n IRQ delen met de AGP kaart en dat gaat vaak fout. In PCI2 of hoger dus !!!
Als je al in PCI2 zit probeer dan eens PCI3 of zo ...
Verder heb ik geen tips denk ik.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Bedankt voor je tips :)