Moederbord of processor gesloopt?

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 11:44
Hallo allen,

Vandaag heb ik een nieuwe spire koeler gekocht voor mijn AMD athlon 3000 systeem.
Tijdens het verwijderen van de stock-koeler schoot ik per ongeluk uit met mijn schroevendraaier (ik weet het: erg lomp 8)7 ) ik zag gelijk een krasje zitten maar kon dit vervolgens toch wegvegen zonder blijvende schade te zien.

Hierna heb ik de spire-koeler eropgezet en alles weer aangesloten, maar als ik probeer te booten hoor ik na enkele seconden een soort ambulance geluid :'( lijkt me echt een serieus probleem, zou dit dan toch die kras op mijn moederbord kunnen zijn? Er is verder niks meer te zien namelijk.

Ik hoop dat iemand me hierover wat meer info kan geven, en hopelijk hoef ik niet een nieuw mobo te kopen.

Bij voorbaat dank

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

start het apparaat nog wel normaal?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

dat had ik ook ik moest wel een nieuwe mobo kopen, dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet, omdat er bij jouw niks te zien is :?

maar goed, is je core niet beschadigd bij het erop zetten? (hoekje eraf) :? ging het vloeiend het erop zetten?

• Vlassie1980
Wolfboy schreef op 07 april 2004 @ 18:44:
start het apparaat nog wel normaal?
Nee hij start ook niet normaal, na ongeveer 6 a 7 seconden schakelt hij automatisch uit.

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 18:44:
dat had ik ook ik moest wel een nieuwe mobo kopen, dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet, omdat er bij jouw niks te zien is :?

maar goed, is je core niet beschadigd bij het erop zetten? (hoekje eraf) :? ging het vloeiend het erop zetten?
Nou om te zeggen vloeiend, niet echt maar ik denk niet dat ik mijn core beschadigd heb (hopelijk) liever mijn mobo verrot dan mijn processor.

Verwijderd

als het niet vloeiend ging zegt ook nog niet dat die beschadigd is maar er is wel kans natuurlijk, maar ja om daar achter te komen moet die er weer af :+

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Het kan ook zijn dat je moederbord de fan niet goed "ziet", waardoor je alarm krijgt. Probeer eens je oude fan aan te sluiten op je moederbord, en dan te booten.

• Vlassie1980
Lieuwe schreef op 07 april 2004 @ 18:49:
Het kan ook zijn dat je moederbord de fan niet goed "ziet", waardoor je alarm krijgt. Probeer eens je oude fan aan te sluiten op je moederbord, en dan te booten.
Dit was inderdaad het geval bedankt ik zat al vet in de stress! Nogmaals dank _/-\o_
Weet jij of iemand anders nog een mogelijkheid om die spire koeler aan de praat te krijgen, anders kan iemand hem hier komen ophalen voor een prikkie :7

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:59
anders kan iemand hem hier komen ophalen voor een prikkie
wat dacht je van proberen te ruilen voor een andere/werkende koeler ?

• Vlassie1980
Koeler is niet defect, maar in de bios moest ik mijn fan control warning uit zetten.
Hier had ik dus helemaal niet aan gedacht 8)7 wat mij betreft mag dit topic dus worden gesloten
Pagina: 1