Precies dezelfde ook van Q-TEC heb ik dus al bij mijzelf en bij mijn neefje gezien en geluisterd (lawaai is ook issue voor mij laat hem hele week 24uur/dag aan, naast mijn bed)
Is niet echt lawaaierig, je hoort klein beetje op 20cm afstand, verderweg hoor je niet meer, vooral met een Maxtor niet (die zijn zelf ook lawaai harde schijven vooral bij defragmenteren).
Het koelt goed, harde schijf wordt niet warm alleen na lang defragmenteren soms handwarm (bij mij koelt die direct 2 harde schijven

)
Dit is goedkope oplossing, voor andere duurdere/misschien lawaaierige oplossing neem je een harde schijf bracket, kun je kopen bij tweakers.net shop waar allerlei Antec spullen staan. Bij die koelmethode moet je harde schijf in de de Bracket doen 5,25inch en daar kun je temperatuur en snelheid zien/regelen.
Conclusie: Harde schijf koeler altijd nemen zeker handig om temperatuur van je kast een beetje naar beneden te brengen.
Deze is dus wel goed.
@ Andamanen: de chips aan de onderkant van de harde schijf worden meestal het heetst, ik denk dat die chips dan nog steeds warm zijn, maar al minder door je grote koelblok
[
Voor 9% gewijzigd door
Archimond op 07-04-2004 18:50
. Reden: type weer eens teveel dingen ]