Wireless netwerk probleempje

Pagina: 1
Acties:

• BlackZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05-2020
Hoi, kheb op de search proberen te zoeken maar die werkte blijkbaar niet, zelfs men zoekopdrachten die vroeger werkten gingen er niet :/

Nuja hier is dan men probleem:

Ik heb 1 PC boven waar het internet op toekomt (via USB) deze deeld het internet naar een Switch die dan natuurlijk het internet verdeeld naar iedereen die op de switch zit.

Nu is er 1 laptop die verbinding maakt met het internet via die switch MAAR zou moeten wireless via Peer to Peer ook die internetverbinding delen naar een andere laptop.

ik had het gevraagd aan iemand en die zei me dat dat niet kon.
Nu bij men vriend had ik dat wel al eens gedaan en daar ging het wel hij deelde gewoon het internet door via zem wireless kaartje en ik kon draadloos surfen( Hij heeft wel een Apple)

Weet iemand raad ?

Verwijderd

je kan een acces point op je switch doen en dan in laptop kaartje erin. mins die er nog niet in zit.
Je kan ook gewoon via pc1 delen daar een usb kaartje erin en dan naar laptop werkt ook perfect, maar de Acces Point idee lijkt mij het beste, heeft meestal ook verder bereik :Y)

• BlackZ
mja nu is het gewoon ff een P2p netwerkje dat ik wil voor een paar uurtjes en dan ben ik hier weg.
gewoon netwerkverbinding hebben we maar internet wordt niet door verdeeld.

• BlackZ
Afbeeldingslocatie: http://www.blackz.be/voorbeeld.JPG

Dus je hebt PC waar internet opkomt
Die deelt internet naar switch
Switch verdeelt het netwerk met internet

Laptop ontvangt internet via switch en kan surfen

Laptop 1 is in Peer 2 peer mode verbonden met Laptop 2.
Laptop 2 ontvangt verbinding van Laptop 1 en ze zien elkaar op het netwerk.

Probleem: Laptop 2 moet ook op het internet. Wanneer je op de gewone NIC Internet delen aanvinkt krijg ik error