ViewSonic PT813 geeft rood lampje + geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een ViewSonic PT813 21" monitor. Deze werkte altijd goed totdat ik afgelopen zondag met een paar vrienden een LAN ging houden. Heb de monitor toen ontkoppeld, ermee naar de LAN plek gereden, daar weer naar binnen gedragen en neergezet op de tafel, niet hard neergezet ofzo. (ook niet mee gegooid :P gaat ook moeilijk met een monitor van 40 kilo) Hij werkte toen nog prima totdat ineens de monitor uitviel en het groene ledje rood werd. (bij standby/geen signaal is die oranje, rood had ik nog nooit gezien) Heb toen de monitor uit gezet en weer aan, deed het weer. 5 minuten later het zelfde, weer uit en aan gezet. even later weer het zelfde. Dat een stuk of 5/6 keer totdat het ledje al op rood sprong voordat er beeld kon verschijnen.

Als ik de monitor aanzet wordt het ledje dus groen, hoor ik dat er stroom op de beeldbuis of iets anders wordt gezet, hoor ik een tik, waarna normaal het beeld zou moeten verschijnen met een seconde of 2, maar ipv beeld te geven springt het ledje op rood.

Toen ik weer thuis was werkte het ding nogsteeds niet. (het ligt niet aan m'n PC/videokaart/videokabel/etc want die zit er niet eens aan, standaard geeft de monitor een no signal warning en dan springt het ledje op oranje)

Ik heb de monitor al opengeschroefd en alle stof eruit geblazen, wat uiteraard niets veranderde aan het probleem :/

Hier een filmpje dat het probleem duidelijk laat zien

Ik heb op deze site erg veel info gevonden maar mijn probleem staat er niet letterlijk tussen.

Valt dit nog makkelijk te repareren of ziet het er somber uit voor mijn monitor? (uit 1998 dus geen garantie meer)

• Erik1
  • Niet online
Niemand enig idee?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen een doorgeslagen lijntrafo. Eén van de meest voorkomende defecten bij CRT's en helaas meestal te duur om te repareren. Ik ben bang dat je op zoek zal moeten gaan naar een nieuwe monitor.

• Erik1
  • Niet online
koraks schreef op 08 april 2004 @ 18:28:
Ik zou zeggen een doorgeslagen lijntrafo. Eén van de meest voorkomende defecten bij CRT's en helaas meestal te duur om te repareren. Ik ben bang dat je op zoek zal moeten gaan naar een nieuwe monitor.
Hoe kan ik te weten komen of die trafo stuk is?

Er zit wel een heeele grote op de print waarvanaf een dikke rode kabel loopt naar de bovenkant van de beeldbuis en daar met een soort dop vast zit, bedoel je die?

• Erik1
  • Niet online
iemand een oplossing voor mijn probleem?