Toon posts:

Printerpoortsleutel niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader is overgestapt van zijn oude w95 bak naar een nieuwe HP met wXP.
Nu gebruikt hij al jarenlang een boekhoudprogramma genaamd MKB-PC Financieel, het draaide in w95 onder dos-prompt.
Heb het dus ook in de cmd geïnstalleerd, gaat allemaal prima totdat ik het programma wil starten. Dan komt er een melding dat de speciale printerpoortsleutel er niet inzit of dat de printer niet aanstaat of dat het niet in de juiste poort zit, dit is natuurlijk allemaal braaf wel zo.

Is er een mogelijkheid om dit nog op gang te krijgen :/

Er zijn veel oude programma's die op deze maier beveiligd zijn dus het probleem moet vaker voorkomen.......

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

al gekeken of de paralelle poort op uni- of bidirectioneel staat, of dat ie via DMA loopt? Staat in de bios van de PC.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik zie nu ook zo 123 niet hoe ik dat moet wijzigen. Als ik in de eigenschappen kijk kan ik interruptafhandeling instellen, oude plug en play aanzetten en kiezen voor huidige instelling of basisconfig 1 t/m 5.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 14:13
Onder Windows 95 kon er vaak nog op de ouderwetse DOS-methode rechtstreeks met de printerpoort gepraat worden. Windows XP heeft totaal geen DOS meer (nee, dat wat ier in zit is geen DOS, dat is iets wat er op lijkt) en alle aansturing van de printerpoort loopt via Windows.

Mogelijk kun je nog iets doen met de instellingen waarin je kunt aangeven dat je het programma als Windows 95-programma wilt laten draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door jurri@n op 07-04-2004 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oops foutje, BIOS, ahum