Ik heb een newssubmitter gemaakt, waarmee je nieuwsberichten kunt voorzien van plaatjes, headers, dikgedrukte tekst enz. Dit wordt in z'n geheel in een mysql database gezet.
Ik heb een aparte tabel voor m'n images, en ik plaats in de newstabel steeds het id van de foto wanneer ik die gebruik. Een nieuwsbericht kan er in de tabel dus als volgt uitzien:
id: 15
userid: 1
title: Titel
summary: Inleiding
message: Bericht[image=14][header=tekst][bold=tekst][italic=tekst]
date: 2004-04-07 17:43:21
imageid: 14
(imageid is het id van de foto die ik op de voorpagina wil hebben)
Wanneer ik een foto in de tekst gebruik, dan doe ik dit met [image=14] bijvoorbeeld. Mijn vraag is nu, hoe kan ik nu het beste (makkeljikste) die waarde 14 uit de string halen, en gebruiken om de foto uit de database te halen en in html in te voegen? Hetzelfde verhaald voor de tekst in de header, bold en italic tags.
Ik heb een aparte tabel voor m'n images, en ik plaats in de newstabel steeds het id van de foto wanneer ik die gebruik. Een nieuwsbericht kan er in de tabel dus als volgt uitzien:
id: 15
userid: 1
title: Titel
summary: Inleiding
message: Bericht[image=14][header=tekst][bold=tekst][italic=tekst]
date: 2004-04-07 17:43:21
imageid: 14
(imageid is het id van de foto die ik op de voorpagina wil hebben)
Wanneer ik een foto in de tekst gebruik, dan doe ik dit met [image=14] bijvoorbeeld. Mijn vraag is nu, hoe kan ik nu het beste (makkeljikste) die waarde 14 uit de string halen, en gebruiken om de foto uit de database te halen en in html in te voegen? Hetzelfde verhaald voor de tekst in de header, bold en italic tags.