Toon posts:

Counter-strike met z'n tweeën op een server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een 2e half-life cd gekocht zodat ik en m'n broertje tegelijk kunnen cs-sen. We kunnen nu wel tegelijk cs-sen maar niet samen op een server. We gebruiken allebei wel een eigen steam account. We hebben planet internet ADSL en gebruiken een router voor het netwerk en internet delen. We hebben naar buiten maar een IP adres dus ik neem aan dat daar de fout zit.
Maar het gekke is dat het met andere spellen en ook vroeger ook met CS 1.5 wel lukt om samen op een server te spelen.
Heeft iemand een idee waarom dit met steam niet meer werkt?

Verwijderd

je kan natuurlijk ook gewoon in een lan spelen tegen elkaar...maar ik denk dat je
bedoelt dat je in een online server met zijn 2en wil...

als ik eerlijk ben zou ik niet weten...maar je vermoeden van dat ip ( omdat het dan 2 keer is) lijkt me wel juist.....

als de server een "1.1.1.1" in het spel heeft en er nog een "1.1.1.1" wil connecten zal dat wel niet gaan nee....dus je zal dan maar niet in de zelfde servers moeten inloggen

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bedoelde ik.
Verder niemand sugesties??

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 21:04 ]

Verwijderd

je mag niet allebij het zelfde IP hebben (bv. 1.1.1.1 en 1.1.1.1)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

jaKKer

liev ;x She's on Fire

dan snap ik 1 ding niet, als ik een lannetje organiseer bij mij thuis en dan fijn ga csen met ze 2e op 1 server is er geen probleem? ik weet niet waar het aan licht maar het kan wel.

Verwijderd

Ik heb hier ook 2 pc's met allebei aparte cd key en steam en dat werkt gewoon, ik heb een speedtouch 510(i) router modem btw

Zou dus gewoon moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 21:31 ]

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Kajtje schreef op 07 april 2004 @ 21:07:
dan snap ik 1 ding niet, als ik een lannetje organiseer bij mij thuis en dan fijn ga csen met ze 2e op 1 server is er geen probleem? ik weet niet waar het aan licht maar het kan wel.
Bij een lan game heeft iedereen een eigen IP adres (bijvoorbeeld 10.0.0.1 t/m 10.0.0.10), maar omdat dit online is heb je voor de buiten wereld 1 IP adres, want je isp geeft je maar 1 ip adres.

Ik heb dit probleem vaker voorbij zien komen, en ik meende me te herinneren dat je half-life/steam via verschillende poorten kan spelen. Door in de snelkoppeling iets van +port 27015 in te vullen (dit is dus een voorbeeld :P). Ik kan het alleen niet meer voor je vinden. Zal zo nog even voor je zoeken :)
edit:
Je kunt zoiezo even op het forum van steam kijken

[ Voor 6% gewijzigd door Ste7en op 07-04-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks
ben al weer ff bezig en volgens dit topic zou het het achter de snelkoppeling -port 27016 zijn. maar dat werkt niet.
Het zal dan wel aan de router liggen.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden. Voordat ik connect moet ik "clientport 27004" typen in console en de ander kan het dan op 27005 laten staan. Alleen als ik "-clientport 27004" achter m'n snelkoppeling van steam zet dan werkt het niet. maar daar kijk ik morgen wel weer naar.
Bedankt voor de hulp!!!!!
Pagina: 1