Toon posts:

[XP] Installatie mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg Windows niet geinstalleerd op een compleet kale nieuwe maxtor schijf.

Ik heb probeerd met verschillende partities, verschillende groottes, e.d. Via MaxBlast3 als via de XP Setup. Foutmeldingen varieren van "NTLDR is missing" tot de BSOD. Verder dat "kopieren van de benodigde installatie bestanden" in de blauwe DOS omgeving kom ik niet. In de BSOD krijg ik ook wisselende foutmeldingen. PowerMax geeft geen fouten op de schijf.

Uit frustratie geprobeerd 98SE te installeren, maar ook deze installatie loopt vast.

Ik heb verschillende cd's geprobeerd, zowel kopie's, als originele.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik denk dat het dan de harde schijf is, of je hebt een biosupdate nodig.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

bonzz.netninja

Niente baffi

kan echt zoveel zijn dit. Voeding, geheugen, etc etc

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

als je bsod's krijgt hebben we hier een hele mooie troubleshooting guide. Op technet.microsoft.com (en dan zoeken in knowledgebase) kun je op bsodmeldingen ook een hoop vinden).

Localhost is where the heart is

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:05

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

En dan hebben we ook nog de fantastische GoT BSOD Guide

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik weinig aandacht schenk aan de BSOD is omdat deze continu varieren. Als er een vast patroon in zou zitten, zou ik er iets mee kunnen.

Als het andere topic van mij bekijkt, zul je zien dat het mobo + geheugen gisteren vernieuwd/vervangen zijn.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 18:15:
De reden dat ik weinig aandacht schenk aan de BSOD is omdat deze continu varieren. Als er een vast patroon in zou zitten, zou ik er iets mee kunnen.

Als het andere topic van mij bekijkt, zul je zien dat het mobo + geheugen gisteren vernieuwd/vervangen zijn.
dat is geen garantie dat het ook daadwerkelijk werkend geheugen is. Ook nieuw geheugen kan brak zijn

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen was goed, alleen had Asus er een ander idee over. ;)

Ander reepje en alles draait inmiddels als een trein. :P
Pagina: 1