Externe HDD Case

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04
Ik heb maandag jl een nieuwe 120 gig WD HDD gehaald + een externe behuizing van MyCom. Eenmaal thuis hd geformateerd en daarna in de case gestopt (ik neem aan dat ie wel geformateerd moet zijn voordat windows hem kan zien ;) ). Windows start op maar de nieuwe hd wordt niet herkent in zijn externe behuizing. Als ik hem er los in stop wordt hij wel herkent. Ik heb beide aansluitingen geprobeerd, USB2.0 en Firwire, maar beide doen het niet. |:(

gegevens:
Winxp pro sp1
A7V333 met nieuwste bios
WD 120 gig
MyCom exterene behuizing voor hdd 3,5"

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ej Jur :w :P

Staat je HDD wel op Master? Anders zien sommige devices hem niet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

voeding van de externe drive OK?
Gaat het lampje van de externe drive wel branden, spint de drive op?

[ Voor 81% gewijzigd door j-w op 07-04-2004 18:07 ]

• A. Qonsaides
j-w schreef op 07 april 2004 @ 18:07:
voeding van de externe drive OK?
Gaat het lampje van de externe drive wel branden, spint de drive op?
Het lampje brand en de HDD spint ook

Verwijderd

Je HD wordt vast niet gezien in de verkenner, maar als hem op de USB poort aansluit, kun je die zien bij 'veilig hardware verwijderen' op de taakbalk?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-03 17:59

Metten

ik hou het graag simpel

Weet je zeker dat je HD goed gejumperd staat? Ik had laatst ook een Mycom USB/FW kastje met een WD HD erin en die werd dus ook niet herkend omdat ie op master stond. Hij moet dus op single staan en dat betekent dat de jumper eruit moet. Partitioneren kun je doen in Computermanagement in Administrative tools.

• A. Qonsaides
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:15:
Je HD wordt vast niet gezien in de verkenner, maar als hem op de USB poort aansluit, kun je die zien bij 'veilig hardware verwijderen' op de taakbalk?
Ik zie hem nie in verkenner en ook het icoontje verschijnt nie in mijn taakbalk.
Metten schreef op 07 april 2004 @ 19:19:
Weet je zeker dat je HD goed gejumperd staat? Ik had laatst ook een Mycom USB/FW kastje met een WD HD erin en die werd dus ook niet herkend omdat ie op master stond. Hij moet dus op single staan en dat betekent dat de jumper eruit moet. Partitioneren kun je doen in Computermanagement in Administrative tools.
Ook als het jumpertje eruit is (single) kan hij hem nie vinden. :? Ik heb hem al gepartioneerd en geformateerd onder DOS.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 15:23

yGiDoRp

Sawasdee

je case is kapot.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Misschien dat de kabel niet goed werkt of de USB poort. Probeer een andere HD in de behuizing te stoppen en kijk of het werkt. Als het apparaat niet in de veilig verwijder-hardwarelijst staat op de taakbalk, dan hoeft het niet aan de HD te liggen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 10:38
Of de drive moet juist op Cable-Select staan, er zijn ook HD-casings die dat graag willen hebben...

Maar ik denk eigenlijk dat dit gewoon een garantie gevalletje is, dat ding is zo dood als een pier blijbaar. :P

[ Voor 38% gewijzigd door cryforhelp op 07-04-2004 20:01 ]

• A. Qonsaides
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:45:
Misschien dat de kabel niet goed werkt of de USB poort. Probeer een andere HD in de behuizing te stoppen en kijk of het werkt. Als het apparaat niet in de veilig verwijder-hardwarelijst staat op de taakbalk, dan hoeft het niet aan de HD te liggen.
Ik heb de hd al er al los in gehad. Dit werkte gewoon normaal zonder enig probleem, maar ik heb ook andere hdd geprobeerd, maar deze pakt ie ook nie. Ik heb ook een andere USB-kabel geprobeerd en dat maakte geen verschil. :|

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 10:56
Misschien kan je teruggaan naar de winkel en vragen of ze even de HDD case kunnen uittesten. Werkt het daar ook niet, dan moet je gewoon een nieuwe vragen, want dan is hij kapot.

• A. Qonsaides
cryforhelp schreef op 07 april 2004 @ 19:53:
Of de drive moet juist op Cable-Select staan, er zijn ook HD-casings die dat graag willen hebben...
dit heb ik ook al geprobeerd, maar hielp niets

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-03 17:59

Metten

ik hou het graag simpel

Kan je het op een andere PC misschien testen?? Anders ermee teruggaan, hij zou het gewoon moeten doen.

Verwijderd

Ik heb dezelfde casing en bij mij herkende hij de drive ook niet. Je moet inderdaad de jumper eruit halen. Bij mij herkende Windows de drive toen wel, maar ik kreeg alleen een icoontje op de startbalk en niet een vermelding als drive. Na formateren en partitioneren, herkende hij hem wel als drive.

Maar jij hebt denk ik een ander probleem als er niet eens een icoontje komt, bij usb hardware veilig verwijderen. Lijkt mij ook dat het aan de casing ligt. Ik ben trouwens zeer tevreden over dit product en de snelheid is goed (ik heb firewire gebruikt en usb).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 10:19 ]

Pagina: 1