Toon posts:

PX116-A en DVD+R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik een dvd+rw (Primedisc) vol gebrand met ca. 3,5GB aan data. Als ik deze dvd echter in mn Plextor px116-a stop gebeurd er helemaal niets, de drive maakt nauwelijks activiteit en het OS (XP) geeft desgevraagd de melding 'insert a disc.'
Ok, misschien ligt het aan de combinatie media/brander, maar! Een vriend van mij heeft exact dezelfde speler en daar speelt de dvd gewoon af alsof er niets aan de hand is.
Ik heb geen firmware updates gezien op de plextor site en als het goed is moet deze speler ook vrijwel alle media ondersteunen!
Wie heeft er een idee?

(nb. andere media zoals cd-rom, dvd en dvd-r geven allemaal geen problemen.)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb die DVD speler ook. Ben er heel tevreden over, alleen hij schijnt idd geen "+" media te kunnen lezen. Heb ik zelf nog niet geprobeerd volgens mij, maar dat geeft nero aan. Wel vreemd dat die maat van jou die DVD dan wel kan lezen met dezelfde DVD speler :?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:24
Het zou misschien aan de DVD+RW liggen, ik heb zelf een Pioneer DVD-120T, maar deze leest af en toe een Philips DVD+RW ook niet, en soms ook weer wel 8)7. Maar misschien ligt het aan het branden van de DVD+RW :?

• BvK P4
Heb laatst op lanparty een paar film dvd's geript, maar ik weet niet meer of dat nou DVD+R waren of DVD-R. Zou net even aan een maat vragen, maar die is nu niet online. Er is idd nog geen firmware update uitgebracht. Wat ik ook lastig vind is dat het een 48x cd lezer is, maar hij doet standaard op 40x. Heb al geprobeerd om op het eject knopje te drukken 2 seconden oid, dan zou hij op 48X moeten lezen, maar nero geeft tot nu toe als hoogste 43x aan :?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Hier ook een PX116a en die leest prima +R en +RW :) Exther heb ik geen primetech ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het lijkt er idd op dat het een probleem is wat af en toe naar voren komt. Offcieel wordt de standaard dus wel ondersteund maar ik begrijp dat meer mensen er problemen mee hebben.
Vreemd iig! Misschien moet ik eens van een ander merk een schijfje testen.
(Ik denk dat ik stiekem de speler van mn maat om ga wisselen O-))

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook eens met Nero gechecked (zie http://www.xs4all.nl/~sarab45/Info.JPG)
Interessant dat deze info NIET overeenkomt met de spec. die Plextor zelf online zet.
(http://www.plextor.be/English/products/px116ap.html)
Veel van de door Plextor genoemde media wordt volgens Nero niet ondersteund door de speler?
Het wordt steeds gekker....

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 13:26
Misschien heeft het te maken dat je een 116a hebt, er is ook nog een 116a2.
Die heb ik dus en ik heb geen problemen met +

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

Topicstarter
Rhodan schreef op 10 april 2004 @ 17:56:
Misschien heeft het te maken dat je een 116a hebt, er is ook nog een 116a2.
Die heb ik dus en ik heb geen problemen met +
Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag?

• BvK P4
Er was een tijdje geleden ook een topic over deze dvd speler, maar die had ook de 116a2 zij hij...Dat vond ik toen ook al een beetje vaag, want op plextor.be staat daar niets over.

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Ik heb hier ook een PX-116A2,hij bestaat wel degelijk en werkt uitstekend....

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Rhodan
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:35:
[...]

Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag?
Was het al eens ergens tegen gekomen, geloof bij cdfreaks. In ieder geval zegt Nero Info tool dat ik een 116a2 hebt die alles ondersteunt op DVD-ram en CD+G na.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vindt ik dan wel een heel belangrijk punt. Het zou namelijk betekenen dat ik iets gekocht heb wat NIET helemaal is wat het lijkt, zoals al eerder genoemd hier, op Plextor.be zwijgt men in alle toonaarden over verschillende versies van dit model.
Als een product zegt iets af te spelen en het vervolgens pas ondersteund in een latere versie vindt ik dat consumenten bedrog. Ik ga contact opnemen met Plextor denk ik...

• Rhodan
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 01:27:
Dat vindt ik dan wel een heel belangrijk punt. Het zou namelijk betekenen dat ik iets gekocht heb wat NIET helemaal is wat het lijkt, zoals al eerder genoemd hier, op Plextor.be zwijgt men in alle toonaarden over verschillende versies van dit model.
Als een product zegt iets af te spelen en het vervolgens pas ondersteund in een latere versie vindt ik dat consumenten bedrog. Ik ga contact opnemen met Plextor denk ik...
Weet niet waar je hem hebt gekocht, maar zou eerst beginnen met de winkel waar je hem vandaan hebt. Klinkt mij allemaal als een oude serie die ze aan je hebben verkocht.

Verwijderd

Topicstarter
Een update voor de geïnteresseerden... Ik heb gisteren met de Nero info tool zowel bij mij als bij mn maat gechecked wat de Plextor allemaal precies kon.
Idd, ik heb de versie 116-A (die DVD+RW niet ondersteund) en hij heeft de 116-A2 die wel alles ondersteund.
Ik vindt eigenlijk dat dit niet zou moeten kunnen aangezien Plextor adverteert met één model dat alles kan!
Ga maar eens met de winkel/plextor bellen.

• BvK P4
Zal zelf ook maar eens een dvd+r proberen, en lukt het niet, dan zal ik er misschien ook wat aan doen.

Waar worden trouwens meestal dvd-video's op gebrand? Op dvd+r's of dvd-r's?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 07:16

star-saber

Ryzen

Vreemd hoor.
ik heb ook een 116-A
en die leest gewoon +R/RW zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
ik zou bij twijfel adviseren om bv met de Nero infotool te checken welke versie je hebt. Ik heb nu met mn eigen ogen gezien dat er idd een zogehete px-116a2 bestaat, die dus wel die media speelt, wrsch is dat gewoon een nieuwere revisie en als je er nu een koopt krijg je standaard de nieuwste mee.
Ik heb al een mail hierover aan Plextor gestuurd, kijken wat ze te melden hebben.

• star-saber

star-saber

Ryzen

+R en +RW staan uit als ondersteund :s

Verwijderd

Topicstarter
dus je kan ze WEL afspelen maar ze worden NIET ondersteund??!
Het wordt steeds gekker...

• star-saber

star-saber

Ryzen

jep zo is het ze staan als niet ondersteund
en hij leest ze gewoon zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
Na een uitgebreidde mail aan Plextor, kreeg ik het volgende terug:
===
Dear sir ,

This drive does support and can read that media.
When he doesn't do so then the drive is most likely defective and the best
you can do then is to fill-out an rma request form at our website.
The form can be found as following :
http://www.plextor.be/Eng...al/technical_support.html (use the link
"RMA REQUEST PAGE" on this page).

Kind regards,
===
Hmm, ze gaan dus helemaal niet in op het bestaan van de PX-116A2, beetje vreemd.
Ook is mn drive echt niet defect, hij werkt perfect verder, is ook nooit wat raars mee gebeurd. Wel blijkt dus dat ze het netjes willen 'repareren' (lees: vervangen) en dat vindt ik goed van ze.

• BvK P4
Wou eigenlijk niet op een oud topic reageren, maar mijn Pleaxtor 116"a" kan dus WEL DVD+R lezen. Vandaag getest met UT2004 op een DVD+R. Hij word aan het begin gelezen op ongeveer 4x en op het eind op 8x. Dat had wel wat sneller gekunt, maar je kunt ook niet alles hebben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 27-05-2004 19:32 ]

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 17:14
BvK P4 schreef op 27 mei 2004 @ 19:31:
Wou eigenlijk niet op een oud topic reageren, maar mijn Pleaxtor 116"a" kan dus WEL DVD+R lezen. Vandaag getest met UT2004 op een DVD+R. Hij word aan het begin gelezen op ongeveer 4x en op het eind op 8x. Dat had wel wat sneller gekunt, maar je kunt ook niet alles hebben ;)
Ja de snekheid vindt ik nou niet om naar huis te schrijven, gooi er maar een een gewone cdr in komt ie niet hoger dan 10x speed dat is toch verschrikkelijk (ik heb hem zelf maar ben er niet te vreden over (gewoon weg belachelijk vindt ik het van plextor) test het maar eens uit en je zult zien dat ie niet hoger komt, met nero cd&dvd speed!!!!! graag jullie bevindingen. :? :?

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• BvK P4
Met een gewone CDR erin, haal ik met Nero CD&DVD Speed gemiddeld 40x..Maar dat hangt misschien ook van het merk af.. Die van mij was een Philips CDR met een film erop van 700mb. Hij begint met lezen op ongeveer 20x uit m'n hoofd..en op het eind zit ie dan op 44x.

Qua dvd ervaring:
- gratis spiderman dvd van 3.5GB = gemiddeld 12x, wat zeer snel is voor een DVDtje van 3.5GB
- UT2004 DVD+R - gemiddeld iets van 6x geloof ik..niet snel iig ;)
- Vele DVD's met gekopieërde films erop = in 8min was de film gekopieërd met SmartRipper.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Denk dat er dan toch iets met je drive aan de hand is..

[ Voor 68% gewijzigd door BvK P4 op 27-06-2004 11:50 ]

Pagina: 1