[PHP] GPS gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56
Een klant wil een site hebben en hij wil dat dit op mobiele telefoons gaat draaien met umts. Om een lang verhaal kort te maken:

Hij wil dat als een klant naar zijn site gaat, dat dan de coordinaten worden doorgegeven aan PHP zodat er kan uitgerekend worden wat er in de buurt ligt van zijn omgeving (horeca, supermarkten etc).

Ik wil weten in hoe verre dit mogelijk is want ik zet mijn vraagtekens bij het umts / gps verhaal.

Is het mogelijk om PHP te laten 'praten' met GPS, en is het wel mogelijk om zijn coordinaten door te geven aan PHP?

Iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:08
Nee dit is niet mogelijk want de telco's die vertellen niet waar een telefoon zich bevind. Dat zou een grove schending van privacy zijn.

Hier houdt het verhaal dus op :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Het lijkt me dat het wel mogelijk zou moeten zijn dat de user clientside opgeeft om zijn gegevens door te sturen (eventueel middels een plugin), waardoor je gewoon GET of POST variablen zou kunnen uitlezen. Ik ken echter geen plugin die dat doet (ook nog nooit op gezocht)

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:55
Hoe komt de telefoon aan de GPS gegevens? Of is het juist de bedoeling dat dit automagisch gebeurd?

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Flask kan het wel... http://www.macromedia.com...cles/invisible_ideas.html

En de meeste PocketPC's ondersteunen wel Flash, en op de CeBIT zag ik dat veel UMTS toestellen ook al over de Flash Plug-in beschikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 16:45:
In Flash kan het wel... http://www.macromedia.com...cles/invisible_ideas.html

En de meeste PocketPC's ondersteunen wel Flash, en op de CeBIT zag ik dat veel UMTS toestellen ook al over de Flash Plug-in beschikten.
Maar dat is geen web-applicatie maar een desktop applicatie, de één mag (als het goed is) bijna niks en de ander mag eigenlijk alles. Een plugin zou dat probleem kunnen overbruggen, maar een site word al snel minder toegangelijk als je er een plugin voor nodig hebt....

[ Voor 3% gewijzigd door seweso op 09-04-2004 11:15 ]

seweso's blog

Pagina: 1