Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug + feat] Telling van aantal posts per dag

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 12:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Het aantal posts per dag wordt op dit moment altijd naar boven afgerond. Bestaat je account 100 dagen en heb je 102 posts gedaan, dan staat er een postgemiddelde van 2. Da's natuurlijk wel gemakkelijk, omdat je dan nooit een postgemiddelde van 0 kan krijgen, maar logisch vind ik het niet. Ik vind het eerder een bug, omdat het bij een relatief postfrequentie nogal vertekent - in het gegeven voorbeeld is het weergegeven postgemiddelde 49% te hoog.

Daarnaast lijkt het me zinnig om alleen het postgemiddelde van de laatste tijd de berekenen (de laatste 3 maanden of zo). Veel mensen hebben al een hele tijd een account en hun postfrequentie ligt soms een tijd heel hoog, terwijl ze daarna een hele tijd stil zijn. Het postgemiddelde an sich is eigenlijk een betekenisloos getal, terwijl het postgemiddelde van de laatste tijd juist heel zinnig is - het geeft aan hoe actief iemand de laatste tijd op GoT is. Mijn feature request is daarom om bij het postgemiddelde alleen recente posts in de berekening te betrekken.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat laatste gaat niet, simpel omdat er niet bijgehouden wordt wanneer een post is gedaan als het in je profiel komt. Dan zouden we elke nacht een hertelling van het aantal posts moeten doen, en dat wil je niet met zoveel gebruikers/berichten.

Het eerste val over te discusieren, zelf vindt ik dit een prima oplossing (0 posts per dag gemiddeld vermijden) eventueel kan het afgerond worden op 1 cijfer achter de komma, dat is beter dan wat jij voorstelt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 12:27

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Een cijfer achter de komma lijkt me al een heel stuk beter. Heel veel gebruikers zitten ergens tussen de 0,01 en 1 posts per dag. Dat wordt met één decimaal cijfer veel gemakkelijker te zien. Verder kun je nog toevoegen dat er nooit een lager getal dan 0,1 kan komen te staan.

Zie het maar als een feature request, maar dan wel een met lage prioriteit :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Mjah, de post-per-dag is er alleen maar voor de lol, en dient niet als een accuraat meetcijfer oid.

Daarbij zijn mensen erg postgeil, en voorkomt dit allerlei randverschijnselen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Ik zie het bezwaar ertegen niet zo :) En de afronding is wel een schoonheidsoplossing, maar ik zie verder geen enkele reden om er prioriteit aan te geven :)

DM!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

geen prio dus :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.